PDA

View Full Version : Norske Musers Thread

Pages : [1] 2 3 4

Ketchup
29-02-2004, 10:36 AM
den forrige norske tråden forsvant visst!
eller?
her er hvertfall en ny en om det skulle finnes norske fans her :)
jeg digger hvertfall muse, har gjort det lenge og vil alltid gjøre det.
jajaja.

Blisster
03-03-2004, 12:26 PM
Hei Ketchup!
Svarte på den forrige tråden rett før den forsvant. Er en smule glad i muse selv. Det var du som dro alene på konserten, ikke sant? Tøft! Jeg husker bare begynnelsen av sangene, resten er blankt.. For langt inne i min egen verden.
Jeg snublet over muse i 2001, og har vært hekta siden. (rev meg i håret når jeg leste at de hadde spilt på john dee, og anmelderen kommenterte reaksjonen til publikum når de spilte unintended. Tror det var direkte årsak til at jeg aktivt begynte å sjekke ut musikken til band jeg ser skal komme til norge)

Katharina
14-03-2004, 01:10 PM
Endelig fant jeg et norsk forum her, det er jo fantastisk =)
Jeg har gått glipp av hver eneste konsert med dem her til lands og hater meg selv for det! Håper nesten de kommer til Bergen neste gang, og ikke dumme 50-mil-unna-oslo.. :)
Vel! dette var koslig, norske folk og alt :)

Cerpin
15-03-2004, 05:12 PM
Norsk jeg også! Noen som så meg i oktober utenfor Rockefeller? Jeg var en av mange som ikke slapp inn fordi jeg hadde "ugyldig" legitimasjon. Bullshit.

Katharina
15-03-2004, 10:56 PM
Steike!
Begynner å bli litt folk her ja :) Det er bare bra!
La oss samle oss for å få dem til norge snarest!!

Ketchup
28-03-2004, 12:48 AM
Hei folkens! Dette var kult!
Jepp, var jeg som reiste 50 mil fra TRHM til hovedstaden for å se dem.
Verd hver krone, gjør det gjerne igjen :D
Men litt kjipern å ikke ha noen å dele det med da.
Dritsynd å ikke komme inn pga leggis da!!! Herregud, så nazi... bare fordi de selger øl der. Norsk alkopolitikk *rister på hodet*

MUSE TIL NORGE! Hohhoho

Katharina
29-03-2004, 12:24 PM
Jeg stemmer også for Muse til Norge, har det perfekte stedet for det og!

Utenfor Bergen, nærmere bestemt Askøy, arrangeres festivalen Lost Weekend hver sommer.. denne har bare blitt større og større, og synes nå det er passende med et band som muse der! Skjønt, det ville sprengt budsjettet ganske så bra, men likevel.. dette er skikkelig FESTIVAAAAAL, og kanskje de vil opptre gratis pga det?? hihi, tvilsomt, men men.... Om de bare kunne komme til Garage da, en gang til, nå som jeg er gammen nok til å slippe inn og alt... *sukk* forblir nok bare en draum.............................:(

Ketchup
05-04-2004, 12:44 AM
FUCKIT!!!

Muse skal på Roskilde i år, endelig, MEN, har vært der fire ganger før og bestemte meg for ikke å dra i år... hva faen gjør jeg nå da??? :( :( :'(

Cerpin
05-04-2004, 01:47 AM
Kjøp billett, dra? ;)

Katharina
05-04-2004, 09:35 AM
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH!
Tuller du nå?????hvor fant du ut av det???
Nå er katharina svært svært lykkelig!!!! :D :D :D
Du må nesten ta deg en tur da!! kjøpe billett nå før prisene blir skyhøye!

Takk for tips!

Zebula77
05-04-2004, 10:56 AM
Hei, Anne. Bestemte meg for å registrere meg her, jeg også. :)

Kult med så mange Norske Muse-fans. Har selv vært fan siden 2001, og de er ett av mine favorittband.
Selv spiller jeg gitar og har gjort det i 14 år (er 27 nå). Er vel ganske god (vel, folk sier nå det hele tiden, ihvertfall).

Ellers er jeg stor filmelsker, og liker å lese comics og spille dataspill.

Tom.

PS: Fikk VELDIG lyst til å dra til Roskilde i år. ;)

Ketchup
09-04-2004, 10:52 PM
Katharina -- sjekk ut "tour guide" eller hva fisse det heter på muse.mu. Der står det svart på hvitt (?) at de skal spille på Råzkilde -- til min store sorg :(

Katharina
10-04-2004, 01:14 PM
Hadde nesten gitt opp håpet jeg, men så, ut av det blå, kommer du og muse med denne gladmeldingen :)

Men ja, det er skikkelig gøy med en egen norske muse fans side som dette...
Du må nesten rett og slett bare ta deg en tur til roskilde i år, ellers kommer du bare til å angre.. jeg angret forferdelig på at jeg ikke dro til oslo for å se de i fjor høst..

Har aldri vært der før jeg da, så dette blir en ny og spennende opplevelse :D

Jeh!

Ketchup
24-04-2004, 01:30 AM
Huffameg, jeg tror nesten ikke jeg har råd jeg... faen steike x 100 000 000 000 osv. Kommer an på når skattepengene kommer :P Katharina, jeg har jo sett dem en gang før, men jeg får vondt av å tenke på at David Bowie kommer OGSÅ. Mine to favorittartister EVER (vel, nesten hvertfall.) T-R-A-G-I-S-K.

Skal stikke og sjekke om de står oppført på den offisielle Roskilde-siden nå...

Katharina
25-04-2004, 11:30 PM
Hmm.. det er litt gale ja.. synes alle bør få sjansen til å se dem minst 5-6 ganger altså! :)
Jeg gleder meg veffal da..

For øvrig kommer Bowie til Bergen nå til våren, så du er opplyst om det :D
Mulig det er litt vanskelig med billetter NÅ da.. menmen..

Ellers oppfordrer jeg alle til å leite seg fram til de geniale covrene av House of the Rising Sun og coveret av The Smiths.. virkelig verdt strevet :D:D

Kos dere!

Ketchup
05-05-2004, 03:07 PM
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH

www.roskilde-festival.dk

*går og henger seg selv*

Katharina
05-05-2004, 03:48 PM
Jeg vet.. men ikke heng deg, vær så snill!! :) Vi trenger norske fans her inne...

Du får sjansen en annen gang, det lover jeg! forresten, har du prøvd å laste muse coveren til House of the Rising Sun og the Smiths coveren? De ER så bra!! Særlig House of the Rising Sun!! blir helt revet med til minidisken... det ser sikkert litt rart ut på bussen..:p

Kos deg med de sangene i hvertfall!

Så prøver vi aktivt å jobbe for å få muse til Norge enda en gang!

jeg fikk et bilde i mail fra Muse <music-news@mail-mgr.com med et bilde av matt som vampyr... grrrrr....:D I like!

Ketchup
05-05-2004, 04:52 PM
Joa, vi trenger flere fans... siden vi er.. hva... fem stykker?!? :(

*buhuu*

Driver kampanje nå for å få med venninna mi... skal betale flybilletten hennes om hun blir med, hehehe.... jeg mener, det er så ille mitt Roskildeår i år at det er bare patetisk om jeg ikke drar... sukk.

Men vi får se!

Katharina
05-05-2004, 04:59 PM
Kjenner til de kampanje greiene ja.. har prøvd det på flere av venninnene mine, nytter liksom ikke det.. men stå på!! :D

jonmar
06-05-2004, 03:40 AM
someday... when I learn norwegian I'm gonna figure out what you guys are talking about in here :D

Katharina
06-05-2004, 03:51 PM
Yes, I think you schould... :)

We mostly talk about how we`re going to get to the Roskilde festival in Denmark, where Muse are performing this summer!! :D :D:D
You better be there! ;)

ciao

Blisster
06-05-2004, 06:59 PM
forresten, har du prøvd å laste muse coveren til House of the Rising Sun og the Smiths coveren? De ER så bra!! Særlig House of the Rising Sun!!

Ja!! Dødsbra, ikke sant...? Lo høyt første gang jeg hørte den. Kunne aldri forestilt meg en sånn versjon - introen..

Kjøpte Roskilde billett i dag :D :D
Blir vanvittig å se dem på den orange scenen. Men lurer på når på søndagen? Selv om jeg synes de hadde vært perfekt siste band har jeg en følelse at arrangørene ikke deler det synet. Eller hva tror dere?

Ahmea
07-05-2004, 11:38 AM
enda en MUSEfan melder sin ankomst.
nå har jo til og med Unintended havna på svisj-lista.
det er jo så bra. nåe en en sjelden gang skrur over på
nrk2 så går det kanskje Muse, tenk det.
var sjøl på Muse-konserten i høst.
det var fantastisk.
muse er jo så bra live.
gleder meg til neste gang.
de har vel så vidt jeg har forstått spilt
her 2 år på rad, så vi for håpe de kommer
igjen til høsten, og jeg lover at det i såfall vil være verdt turen
til oslo fra bergen, trondheim, svalbard eller hvor det nå måtte være.
syns metallica-konserten i spektrum for noen år siden var bra,
men det er jo ingenting i forhold til å se muse live.
det var bliss som fikk meg til å kjøpe origin of symmetry,
etter det så har jeg konstant elska muse.

Cruella Devil
15-05-2004, 09:04 PM
Jeg ble bare litt kvikk da jeg skjønte at det virkelig finnes norske muse-fans. Så bra! :)

Ketchup
17-05-2004, 05:19 PM
Blisster, tenk at du skal på Roskilde... *helvettes misunnelig*

Jeg håper de kommer til Oslo (eller Trondheim!!) denne høsten også ja, det hadde vært utrolig flott... jeg begynner faktisk å komme over at jeg ikke får sett dem på Roskilde. Men det blir nok helt rått. Anlegget på den Orange scenen er helt ufattelig bra, hver eneste lille tone høres uansett hvor man står, og det kommer til å være helt rått å stå der og høre den store musikken deres på det KJEMPEstore anlegget.... heldige dere som drar ja, noe annet det enn å høre dem på lille Rockefeller :)

Så gøy at flere fans melder seg her! Skikkelig artig! Jeg stemte forresten på Unintended på svisj her om dagen... *flau* Men til mitt forsvar så hadde jeg vært skikkelig på fylla og visste ikke helt hva jeg gjorde :D

Hvor gamle er folk her egentlig? Jeg er ei jente på 22...

Katharina
19-05-2004, 01:26 PM
Fint at du klarer å komme deg videre i livet.. :) hehe.. er vel ikke verdens undergang dette? De kommer nok til Norge igjen tenker jeg... så lenge vi holder dem unna dumme norske media som påprakker dem med strikkegensre og elgfigurer og sånn.. Tror vi har skremt unna nok artister på dem måten :(

Yehyeh.. Kult med masse norskinger her ja.. gøy å diskutere med åndsfrender. Og ja, jeg er 19 år.

I morgen skal jeg feire eksamensslutt med øl og Hullabaloo-dvd vorspiel :D:D

Ketchup, du er tilgitt for å ha stemt på svisj.. det er selvsagt helt ålreit når det gjelder muse :)

Peace.

SenseofElatioN
22-05-2004, 09:45 PM
Enda en norsk Muse-fan her. :) Har hørt på muse lenge og vært på forumet en god stund,men aldri giddet å registrere meg før nå. Overrasket over antall norske fans bandet faktisk har,siden jeg svært ofte får inntrykk av at den store majoriteten kun hører på tragisk musikk som rap og trance ;)

Katharina
23-05-2004, 12:26 AM
Enda en norsk Muse-fan her. :) Har hørt på muse lenge og vært på forumet en god stund,men aldri giddet å registrere meg før nå. Overrasket over antall norske fans bandet faktisk har,siden jeg svært ofte får inntrykk av at den store majoriteten kun hører på tragisk musikk som rap og trance ;)

Jah, der ser du! Det fins ennå håp.. :)

Ahmea
24-05-2004, 02:13 PM
Så gøy at flere fans melder seg her! Skikkelig artig! Jeg stemte forresten på Unintended på svisj her om dagen... *flau* Men til mitt forsvar så hadde jeg vært skikkelig på fylla og visste ikke helt hva jeg gjorde :D

Hvor gamle er folk her egentlig? Jeg er ei jente på 22...

Jeg har faktisk stemt på muse på svisj jeg også.
Hadde ikke sett videoen til Unintended før den
dukka opp der. Nå syns jeg det virker som om
den ruller og går der stadig vekk.

Og forresten så er jeg 19 år.

BuZter
02-06-2004, 04:51 PM
Heisann folkens. Syns så sannelig jeg hørte no snakk om Roskilde :) Har billetten i min hule hånd og drar nedover den 26 juni for warm-up til Muse. Blir min første Muse konsert, men forhåpentligvis ikke den siste.

Om jeg er gammel ? Neh, 17 år.. Ung som et udyr. Ingen andre som skal på camping fra og med 27.juni da ?

Katharina
05-06-2004, 09:42 AM
Heisann folkens. Syns så sannelig jeg hørte no snakk om Roskilde :) Har billetten i min hule hånd og drar nedover den 26 juni for warm-up til Muse. Blir min første Muse konsert, men forhåpentligvis ikke den siste.

Om jeg er gammel ? Neh, 17 år.. Ung som et udyr. Ingen andre som skal på camping fra og med 27.juni da ?

Er da jeg og drar. faktisk så syk etter Roskilde at jeg har gått med på å reise med eksen min i år :p det er sykt.. men what the hell, det er muse. alle knep er tillatt. :)
Vi fikk oss noen rimelige flybilletter i år, så den 26 it is.. men vet du om det går an å campe allerede da på kilde-campen?? har billett fra 27 you know..

BuZter
05-06-2004, 10:24 AM
Hvis du har billett fra 27 juni, så er det selvsagt camping også ;) Campingen starter klokka 8 den 27. Jeg og et par andre skal dra med buss nedover den 26. Full rulle... Må bare finne den magiske kassa :LOL: payer 60 kr, panter for 63... tjohoo.

Skal du se noen andre enn Muse? Silver er også et must... Også Avril Lavigne da, siden hu er så deilig.. :)

Katharina
05-06-2004, 12:42 PM
Hvis du har billett fra 27 juni, så er det selvsagt camping også ;) Campingen starter klokka 8 den 27. Jeg og et par andre skal dra med buss nedover den 26. Full rulle... Må bare finne den magiske kassa :LOL: payer 60 kr, panter for 63... tjohoo.

Skal du se noen andre enn Muse? Silver er også et must... Også Avril Lavigne da, siden hu er så deilig.. :)

Ja, men jeg tenkte at om jeg smilte pent så ville de sluppet meg inn littegranne før.. :) da må man finne seg en annen camp i mellomtiden.. æsj..

Jeg skal Selvsagt se Pixies, siden de er nesten størst og skal endelig gjenforenes. bowie er must, og hives er good shit. santana er legende. Så ser vi sånn etterhvert. Kommer sikkert til å ikke gå på mange konserter og så angre bittert etterpå da...

Er dessverre medlem av "Avril & Linkin Park Must DIE" klubben, så holder meg nok unna den konserten :)

i fjor var det visst 23% nordmenn der nede.. litt morsomt.. Dette blir kjempe!! Under en mnd til vi ser Muse nå :D:D hurra! men nå må man stikke du. snakkes.

BuZter
06-06-2004, 10:06 AM
Ja den er grei..
23 % nordmenn på roskilde... det virket litt sånn småmye ut.... er det ikke omtrent 60 000 besøkende innom hvert år da ? Yeyeyeyeyeyyeyee mr.grandmother

Cruella Devil
06-06-2004, 06:23 PM
Det er urettferdig!
Dere skal til Roskilde å se muse, og så får ikke jeg være med!
Ja ja.. hadde jeg bare hatt penger og tid, og tilattelse.
Kanskje jeg kan være med en annen gang da..
skal vi si om, erm... 5 år?
Hils Matt & gjengen fra meg da, om dere møter dem!
Og ha en fin tur!

BuZter
06-06-2004, 09:32 PM
Hehe, ja, men hva om de ikke spiller der da ? Den hadde vært kjip... eller hur ?

Men takk uansett..

Katharina
06-06-2004, 10:58 PM
Hehe, ja, men hva om de ikke spiller der da ? Den hadde vært kjip... eller hur ?

Men takk uansett..

Nå må du ikke knuse greie folks drømmer :) KLART Muse kommer til å være der om 5 år!! De burde... hvert år fra nå av. eller hva? :p

Hadde det ikke vært kjempe om det var en egen Muse-camp med en STOR samling muse-gærninger som oss der? SÅ kunne bandet få høre om det og komme innom på besøk :D
(så lenge de ikke hører at det bare er gærninger der da..)

BuZter
07-06-2004, 12:48 AM
Nå virker det kanskje som om jeg har en hobby som går ut på å knuse folks drømmer, men for å være ærlig, så trur jeg ikke det hadde blitt så enkelt. MEN (!) setter du opp en banner som det står MUUUUUUUSSSSSSE på, så hadde det nok kommet et par folk bort til deg.

*tenke* man burde vel egentlig få skaffet seg en autograf....

Katharina
07-06-2004, 03:13 PM
Det er kanskje en plan, om man dropper de mange Sene.. ellers leser jo folk "musse" og det blir uforståelig.. eller så tror de jeg vil kysse de eller noe..:p

Skulle hatt seg en autograf ja.. men antar det er relativt umulig.. MEN jeg har store planer om å stå langt framme når de spiller... er jo avsperret helt framme ved scenen tror jeg? Så kanskje jeg får noen gode kompiser til å kaste meg opp på scenen eller noe :D Eller ikke....

Vi må tenke ut noe lurt altså, for å påkalle oppmerksomhet fra dem..

Cruella Devil
11-06-2004, 07:24 PM
Jeg tror faktisk at jeg kommer til å få sett muse før om 5 år.
De drar jo ikke bare til roskilde, og det var det jeg mente.
Har nemlig hørt rykter om at det er en sinnsykt masse dop på Roskilde,
og slikt vil jeg ikke blande meg inn i.
Men om de kommer til Norge så SKAL jeg være der.
Ingenting skal få stoppet meg!
... men så er det sikkert veldig lenge til :'(

Ahmea
14-06-2004, 10:54 AM
Syns det er alt for dårlig line-up på
Roskilde i år til at jeg drar. Det går
tross alt med rimelig mye penger.

Til dere som skal dra, så anbefaler
jeg at dere ser Meshuggah.
Meshuggah er fett.

Evalia
14-06-2004, 02:03 PM
Jeg er norsk, men jeg er nok for ung til å dra til Roskilde festivalen http://www.mainzelahr.de/smile/genervt/killme.gif

Katharina
14-06-2004, 09:28 PM
Syns det er alt for dårlig line-up på
Roskilde i år til at jeg drar. Det går
tross alt med rimelig mye penger.

Til dere som skal dra, så anbefaler
jeg at dere ser Meshuggah.
Meshuggah er fett.

Meshuggah har jeg ikke hørt om, men enig i at det burde vært bedre bandliste.. men uansett så er jo MUSE der :) jeg ofrer alt for dem.. :p

Det går nok en fin sum penger som heller burde vært brukt til nyttige ting som regninger og sånn..
...men hva overser man ikke for å nyte en kald tuborg i kildesolen mens matts lidenskapelige stemme skyller over deg fra Orange scene...?

Ha en ellers strålende sommer :) Nå er det 12 dager til jeg reiser til Roskilden...:D:D

Ahmea
15-06-2004, 09:36 AM
Dere får ha det fett på Roskilde
dere som skal.
Håper der gidder å rapportere
tilbake her når dere kommer tilbake.
Og som sagt så anbefaler jeg Meshuggah.

Håper Muse kommer tilbake til Rockefeller
igjen til høsten som i fjor (og året før
også tror jeg faktisk).

Cruella Devil
16-06-2004, 04:46 PM
Jeg begynte å høre på muse først i år...
hadde ikke hørt om dem før.
Men jeg må si at jeg ble dypt skuffet da jeg oppdaget
at jeg hadde gått glipp av dem i 5 år.
De har vært i Norge mange ganger uten at jeg hadde noen anelse.
Neste gang de kommer SKAL jeg på den konserten.

2italy
28-06-2004, 02:53 PM
Hello. I studied some Danish in college but have forgotten much of it... Muse rocks! :)

Ketchup
04-07-2004, 07:10 PM
AAAAHHHH FAEN ASS nå står folket i det dampende teltet på Roskilde og roper på MUSE... hjertet mitt brister... det knuses... jeg skulle bare SÅ vært der... ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅHHHHHHHHHH :'( :'( :'( :'(

....til dere som var der: FORTELL!! JEG VIL HA DETALJER!!!!! :(

Cruella Devil
04-07-2004, 09:10 PM
Fetteren min var der, tror jeg...
jeg skulle vært der, men hadde ikke kommet inn.
Det er så urettferdig! :'( :'( :'( :'(

Katharina
06-07-2004, 10:57 PM
Det var fanden meg den beste konserten jeg har sett! matt gikk med den stripete jakken jeg er blitt så glad i :) etter en stund ble det vist bilder på storskjerm i bakgrunnen til apocalypse please (om jeg ikke husker feil).. utrolig fett. jeg stod 5 meter fra scenen :D uten særlig press eller noe..

og på slutten sendte de ned ballonger med papirbiter i, og skjøt ut papirbiter fra kanoner :) utrolig sporty av dem å spille og da.. considering dom.. Men alle tok like av uansett!

Rart nok tok de ikke unintended.. sikkert like greit, de er nok litt lei av å måtte spille den.. ellers var det en god blanding.. tok kanskje mest av på Plug in Baby.. eller på slutten da Matt veltet den ene keyboard-tingen og stod på den mens han spilte.. men det var FETT! tok en hel filmrull nesten bare på den konserten jeg :) skal hente bildene i morgen.. -Gleder seg-

Men Roskilde undervurderte nok muse littegranne da, da de bare fikk spille på Arena, og ikke på Orange.. det var ganske så fullt..

jeg KOSTE meg!! Neste gang drar jeg for å se dem anywhere i Norge.. alt er likevel mindre gjørmete enn roskilde :p for DET var litt småkjipt.. men med partytelt overlever man alt.. Det og gummistøvler er et must for neste års festival, bare så man vet det.. jeg hadde naturligvis pakket mest feil av alle: en kjole, to skjørt, to bikinier, to capribukser, EN langbukse.. FEIL FEIL FEIL! Inn til Køben for å kjøpe mer..

Yes.. mer kommer nok etterhvert.. nå er jeg veffal evig dautrøtt og sleten... :)

Cerpin
06-07-2004, 11:41 PM
Det var fanden meg den beste konserten jeg har sett! matt gikk med den stripete jakken jeg er blitt så glad i :) etter en stund ble det vist bilder på storskjerm i bakgrunnen til apocalypse please (om jeg ikke husker feil).. utrolig fett. jeg stod 5 meter fra scenen :D uten særlig press eller noe..

og på slutten sendte de ned ballonger med papirbiter i, og skjøt ut papirbiter fra kanoner :) utrolig sporty av dem å spille og da.. considering dom.. Men alle tok like av uansett!

Rart nok tok de ikke unintended.. sikkert like greit, de er nok litt lei av å måtte spille den.. ellers var det en god blanding.. tok kanskje mest av på Plug in Baby.. eller på slutten da Matt veltet den ene keyboard-tingen og stod på den mens han spilte.. men det var FETT! tok en hel filmrull nesten bare på den konserten jeg :) skal hente bildene i morgen.. -Gleder seg-

Men Roskilde undervurderte nok muse littegranne da, da de bare fikk spille på Arena, og ikke på Orange.. det var ganske så fullt..

jeg KOSTE meg!! Neste gang drar jeg for å se dem anywhere i Norge.. alt er likevel mindre gjørmete enn roskilde :p for DET var litt småkjipt.. men med partytelt overlever man alt.. Det og gummistøvler er et must for neste års festival, bare så man vet det.. jeg hadde naturligvis pakket mest feil av alle: en kjole, to skjørt, to bikinier, to capribukser, EN langbukse.. FEIL FEIL FEIL! Inn til Køben for å kjøpe mer..

Yes.. mer kommer nok etterhvert.. nå er jeg veffal evig dautrøtt og sleten... :)

Hmm, var det du og veninnen din som spurte meg om hvor mye klokken var? Det var jeg som så litt homo ut siden jeg hadde på meg noen billige briller siden jeg skulle se bedre under konserten :LOL:

Ketchup
07-07-2004, 12:09 PM
Jeg hadde ei venninne på tråden fra konserten, så jeg fikk høre deler av konserten, så jeg var faktisk mer blid enn trist da det hele var over :)

Her er listen jeg fant ut at de spilte:

Hysteria
Newborn
Sing For Absolution
Muscle Museum
Citizen Erased
Apocalypse Please
Ruled By Secrecy
Sunburn
Butterflies And Hurricanes
Bliss
Time is running out
Plug In Baby
Blackout
Stockholm Syndrome

Det er noe av det samme de spilte på Rockefeller, bortsett fra at de spilte flere sanger fra Absolution på Rockefeller.

Nuvel, jeg gleder meg til neste album jeg. Håper det blir kongebra, og DA skal jeg reise land og strand for å få sett dem - på en SKIKKELIG scene ;)

Cruella Devil
08-07-2004, 09:03 PM

Jeg skulle vært der...
DET ER SÅ URETTFERDIG!
Hørtes ut som om det var veldig bra, og man fikk se bandet.
Drømte en av mine typiske muse-drømmer:

"Jeg var på vei hjem fra London etter å ha vært på en muse-konsert.
Jeg hadde møtt Matt & resten av gjengen.
Da jeg skulle om bord i flyet ble jeg stoppet,
fordi jeg hadde mistet passet og ingen ville slippe meg videre...
MEN...
Da kom plutselig selveste Matthew James Bellamy & Gjengen med passet mitt.
Han hadde funnet det...
og de skulle tilfeldigvis med samme fly som jeg, til Norge og spille konsert der også.
Jeg skulle til Konsvinger og besøke broren min,
vi tok buss om kvelden til Oslo Spektrum og så MUSE!
Og etterpå møtte jeg bandet igjen, fikk autografer, mange klemmer,
tok mange bilder og lærte noen triks på piano & gitar.. & bla bla bla...."

Hadde vært stas og oppleve det i virkeligheten da...
skulle ønske det var mulig, men det er det ikke.
For foreldrene mine ville ikke la meg og om de skulle til Norge så hadde jeg uansett visst det (speider alltid på "tour dates").

Blanco_Summer
12-07-2004, 11:01 PM
Slitsomt, men verdt det.. Et lite tips til dere andre: ikke skift e-mail'en din her på forumet. Måtte slette den gamle accounten etter at jeg skifta e-mail :(

Men nå er jeg tilbake, BuZter, etter en god 8 dagers fyll på Roskilde :LOL:

Når sant skal være sagt, så var det Butterflies & Hurricanes de hadde storskjerm på mens Matt spilte piano. Syns jeg leste noe om det. OG (!) når vi først skal nevne store ting fra konserten, hvorfor i all verden er det ingen som har nevnt at Chris LA seg over publikum ? Inkludert meg :D :D :D

Det var rett og slett drit fett på konserten. Silver imponerte også temmelig mye, selv om jeg visste de var så flinke :P

Hurra for Norge

Blisstonia
14-07-2004, 10:28 PM
Halloys alle sammen.... og til alle dere som var vitner til litt av en kukfin konsert på Roskildes avslutningsdag, detta var fint.

Så fint det var når matt spilte piano thingy'en sin på Hurricanes, så fint det var under Stockholm Syndrome og så fint det var å lukte kjendis svetta til Chris når han lå langflat og spilte bass oppå hodene våre, (bla meg og Blanco Summer)....

Til alle dere som ikke var der: Fy skamme seg. Dere er syke syke mennesker.....

Kosekos

Cruella Devil
14-07-2004, 11:03 PM
Til alle dere som ikke var der: Fy skamme seg. Dere er syke syke mennesker.....

HVA OM MAN IKKE KUNNE?!?
HVA OM MAN IKKE FÅR LOV?!?
HJERTET MITT ER KNUST, SKULLE BARE SÅÅÅÅÅ VÆRT DER... :'(

Blanco_Summer
15-07-2004, 01:33 AM
Fortsatt.. Fy skamme dere...

Ahmea
17-07-2004, 12:12 AM

angående unintended, så spilte de ikke den på rockefeller i fjor heller.
egentlig litt merkelig. men på festival så blir det ikke så intimt, så man
går vel mest for at publikum skal ta av muligens.

Noen andre band dere blei imponert over i år ?

Noen som så Meshuggah ?

Blanco_Summer
22-07-2004, 04:38 PM
Dropkick Murphys, Sahara Hotnights, N*E*R*D, The Hives, Silver, Pixies.. Stort sett alt jeg så blei jeg imponert over, men hadde kanskje litt for store forventninger til The Hives :/ men ettersom jeg innså det senere, så er jeg fornøyd med den konserten også :D

Syke , syyyke mennesker som ikke var på roskilde .. hrmf

Ketchup
23-07-2004, 06:07 PM
Ikke syk. Blakk.
Prioriterte reise til Island. Angrer ikke, for nå skal jeg visst flytte dit, er tilbudt jobb ;) :D

Katharina
25-07-2004, 02:58 PM
Ikke syk. Blakk.
Prioriterte reise til Island. Angrer ikke, for nå skal jeg visst flytte dit, er tilbudt jobb ;) :D

Voffor bade i varm kilde på Island, når du kan bade i gjørme på Roskilde? ;)

hehe... grattullerer med jobbtilbud! :)

Ketchup
27-07-2004, 02:46 PM
Takk takk :)

mats
11-08-2004, 02:24 PM
Er det noe mulighet for at muse kommer til Noreg igjen?
:confused:
jeg føler en indre trang til å se de dette øyeblikk...

hvis ikke, noen andre band som turnerer i vårt kjære land, som anbefalles å se?

Karoline
12-08-2004, 08:58 AM
Jippi! Endelig finner jeg noen norske Muse-fans! Dere er de første Muse-fans jeg ahr sett, utenom de jeg selv har gjort fans :P

Jeg har vært hekta siden tidlig i år, og forbanner meg selv for at jeg ikke ble der før! Håper ihvertfall Muse kommer snart til Norge og at det blir ett sted med fri aldersgrense - er nemlig bare 15....

Rock on Muse-fans!!

mats
12-08-2004, 01:22 PM
Kommer de ikke hit så skal pokker meg jeg komme til dem ;)

Karoline
13-08-2004, 09:54 AM
Hvis de kommer til Norge eller Sverige eller no rundt der skal jeg klart dra :) Men kan nesten ikke dra til England eller no bare pga av dem da :P

Blanco_Summer
16-08-2004, 11:57 AM
angående unintended, så spilte de ikke den på rockefeller i fjor heller.
egentlig litt merkelig. men på festival så blir det ikke så intimt, så man
går vel mest for at publikum skal ta av muligens.

Altså, det jeg har hørt nå da, høres temmelig teit ut men, grunnen til at de spiller unintended sjeldent på konserter er at når den var ny, så dro de fleste tertene på konsertene deres kun for å høre den.. altså dro med en gang Unintended var ferdig.. Mongo, men rykte går, rykte består inntil noen forteller meg noe annet mer vettugt..

Cruella Devil
20-08-2004, 08:25 PM
Altså, det jeg har hørt nå da, høres temmelig teit ut men, grunnen til at de spiller unintended sjeldent på konserter er at når den var ny, så dro de fleste tertene på konsertene deres kun for å høre den.. altså dro med en gang Unintended var ferdig.. Mongo, men rykte går, rykte består inntil noen forteller meg noe annet mer vettugt..

Det var ikke helt bortkastet heller da...
men det hadde ikke vært noe gærn'nt å se resten av konserten.
hmmmmmmmm...

Ketchup
24-08-2004, 01:16 PM
? Hva faen er en terte?

Uansett.... VIL HA NYTT ALBUM! NÅ! Når tror dere det neste albumet kommer?

bjorn82
24-08-2004, 01:32 PM
Det blir nok en stund til neste album kommer jah... men det driter jeg i, skal se dem live 5. september i Perth :D det er greit aa vaere student i australia av og til, selv om man maa ofre grandioasaen

Blanco_Summer
26-08-2004, 03:25 PM
I Perth? KEWLT!!!11 :LOL:

Var på Roskilde sammen med en derfra. må nesten gi han den gode nyheten om at de spiller der da...

Ang nytt album: Spiller ingen rolle.. Det er det samme for meg med Muse som med Coldplay; de har mye godt og masse flott.. Har klart meg i en evighet uten noe nytt coldplay album nå, og skal nok klare meg litt lenger uten nytt Muse album også... ( Selv om det ikke hadde gjort noe da ) :p

Cruella Devil
26-08-2004, 08:52 PM
De kom jo nettop ut med nytt album.
Det går som regel 1-2 år til neste album.
Man kan vel vente litt lengre.
Og i år har det jo blitt gitt ut så mange singler at,
men b-sides ble det lite av...
Har hørt noen rykter om at gutta lager nye låter allerede,
og at det blir album ganske snart.

Blanco_Summer
27-08-2004, 03:20 PM
? Hva faen er en terte?

Et såkalt kvinnemenneske..

Cruella Devil
12-09-2004, 04:57 PM
Jeg leste et interview med Matt, og han sa at de skulle ta pause.
Matt skal jobbe i bar, og Chris skal være med barna...
MEN SÅ blir det nytt album! :D

Ahmea
16-09-2004, 01:43 AM
Jeg leste et interview med Matt, og han sa at de skulle ta pause.
Matt skal jobbe i bar, og Chris skal være med barna...
MEN SÅ blir det nytt album! :D

Matt skal jobbe i bar ja :)
Da får han sikkert ikke mye oppmerksomhet.

Cruella Devil
06-10-2004, 05:22 PM
det nye muse-albumet kommer tidlig i 2006!
det er sinnsykt lenge til... men det er verdt å vente!

moments_of_happiness_elude
07-10-2004, 11:28 PM
det nye muse-albumet kommer tidlig i 2006!
det er sinnsykt lenge til... men det er verdt å vente!
Hva?! Så lenge? :stunned:

special_k
11-11-2004, 11:17 AM
hey.. i hope someone ever read this thread.. but i've got a question, i'd need to have the translation of ompa til du dør by kaizers orchestra, but i can't translate the whole text myself.. well i tried to translate some words of it but i can't make sentences.. can somebody help me please?? i need it in dutch, but if someone can give it in english i can translate that to dutch myself..
thanks!!

ok_computer
13-11-2004, 01:52 PM
its printed in the cd booklet.. (english) ;)

special_k
14-11-2004, 04:47 PM
if i would have the cd booklet i would have known that my dear :rolleyes:

PAULA nr232
19-11-2004, 06:03 PM
Hallo der...Norsk jeg også. Ny på dette forumet, men har likt Muse ganske lenge (et halvt år eller et eller annet sånt :confused: ) gøy å se at det er et sted det går an å sankke sitt eget språk her inne :happy: Har ikke lest gjennom de andre sidene på dette temaet, så jeg spør om hvilke byer dere kommer fra. Kommer fra Bergen selv. Så gøy at Muse vant 2 priser på ema i går! :D

sigrid
19-11-2004, 09:46 PM
Halloen!!! Mange norske fans her ja.Veldig bra! Kom over denne siden og tenkte at jeg skulle skrive en beskjed og si i fra at her er nok et menneske som setter muse høyere enn mye annet.. Fra Bergen jeg.. Synes forresten at dte kunne være passende at de holdt en konsert her.. :D

PAULA nr232
19-11-2004, 11:15 PM
Halloen!!! Mange norske fans her ja.Veldig bra! Kom over denne siden og tenkte at jeg skulle skrive en beskjed og si i fra at her er nok et menneske som setter muse høyere enn mye annet.. Fra Bergen jeg.. Synes forresten at dte kunne være passende at de holdt en konsert her.. :D

Helt enig :D :D Hvor i Bergen?

android
20-11-2004, 06:52 PM
hei hei, var meget aktiv på dette forumet for et par år siden, men dabba litt av.. var mesten ingen norske her da.. men ser jo nå at det har kommet endel ;) kjempegreier!

Ketchup
22-11-2004, 01:24 PM
Hallo folkens!

Er det noen som vet hvor jeg kan se de derre mtv-greiene på video på nettet?? Jeg så ikke showet jeg, tenkte lissom ikke over at det kunne være noe Muse der...

Ketchup
26-11-2004, 02:22 PM
Aaah, TVNorge sender showet igjen i dag (fredag) om noen skulle lure.

Hyperguitarplayer
27-11-2004, 01:32 PM
Melder med på norske-fans topicen jeg også. Har vært muse-fan i halvannet år, og håper de kommer til trondheim en gang. Det er vel ikke så dumt at de venter til 2006 med nytt album. Forestill deg det knallalbumet bare de bruker litt tid på det! Men etter hva jeg har lest på forumet her, er 17 nye sanger allerede klare..

Ketchup
06-12-2004, 03:12 PM
Crap crap crap have er det med TVnorge som KLIPPET BORT den alternative prisen?????? :eek: :eek: :eek: Så jeg fikk ikke sett det likevel!!!!!
Faen ta dem......
Og hei til Hyperguitarplayer :) Ja det albumet blir nok bra! Masse bra "læven" håper jeg!!

Cruella Devil
06-12-2004, 03:21 PM
ÅÅÅ! Hadde tenkt å se det jeg også, men neida...
Kanskje noen andre Norske fans på boardet så det... eller?
Vil ha detaljer!

sigrid
11-12-2004, 10:49 PM
Helt enig :D :D Hvor i Bergen?
Halloen. Fra Fyllingsdalen.. Bergen du og eller???

Karoline
12-12-2004, 01:10 PM
2006 er lenge.. men det er verdt å vente på :D
Ville og sett EMA, siden Muse var der og vant to priser og greier... Ber om at det går reprise på MTV engang som en venninne kan ta opp:P

Blisster
13-12-2004, 11:36 PM
Hvis de kommer til Norge eller Sverige eller no rundt der skal jeg klart dra :) Men kan nesten ikke dra til England eller no bare pga av dem da :P

Erm, jeg skal.. Noen fler til Earls Court??

ugly_duck
02-02-2005, 12:19 PM
hehe, får vel hive meg på jeg også da!;P
Norsknorsknorsk!!

Robyn
10-02-2005, 03:42 PM
Norske folk her inne òg ja.. ikke særlig overraskende egentlig.. :)

Glue
12-02-2005, 11:23 PM
Jaaa, vi elsker dette landeeeet, sooom det stigeeeer freeem.

That Little Animal
13-02-2005, 12:02 AM
Jeg snakker ikke Norsk.

Hyperguitarplayer
07-03-2005, 04:36 PM
Så frustrerende at de aldri kommer til Norge! De har vel mer enn nok med USA, England, Frankrike og litt større land. Jeg som har så lyst til å se de live! Tror nok ikke de kommer på en laaang stund.

Ketchup
30-03-2005, 04:07 PM
Festivaler da folkens?
Noen som har hørt noe?

Christer
06-04-2005, 01:49 PM
Så frustrerende at de aldri kommer til Norge! De har vel mer enn nok med USA, England, Frankrike og litt større land. Jeg som har så lyst til å se de live! Tror nok ikke de kommer på en laaang stund.
Muse har spilt i Norge 4 ganger sist i mai 2003. Akkurat nå spiller dei inn ny plate. Skal ikke se vekk ifra at de kommer en tur over utpå høsten iår, eller tidlig neste år.

Noen her som vet om det finst en norsk muse side? Hvis ikke så må jo et være på tide at noen lager en side. Kanskje starte en norsk fanklubb. Det vil ihvertfall gjøre norge til et mer attraktivt land i spille i for gutta.

Hyperguitarplayer
06-04-2005, 08:19 PM
Men hvem vil påta seg det ansvaret? Kunne vært meget interresant, jeg hadde ihvertfall støttet opp.

Christer
08-04-2005, 10:46 AM
Jeg har så mye skolearbeid og en annen hjemmeside som jeg må lage. Tidsmangel!! Men i ledige øyeblikk så kan jeg jo prøve og smelle sammen en side til Muse. Vi får se:-) Men visst her er noen andre som er interesert så sett igang!! Visst vi får til det så skaper vi fanklubben rundt hjemmesida...

Cruella Devil
21-05-2005, 05:48 PM
JEG KAN! muahaha... med litt hjelp da. Hva vil dere skal være på siden da?
Vi kunne kanskje dele passordet og legge inn nyheter og slikt etter hvert? hmm hmmm hmm?

Hyperguitarplayer
23-06-2005, 05:31 PM
Fortløpende nyheter er sikkert ikke nødvendig. Men en samleside for biografi, bilder, media og diverse. Noe likedan som www.muselive.com. Men nyheter er ikke det mest nødvendige, det er nok sider som er gode på det.

MagiC 2
12-07-2005, 03:06 AM
Jeg er norsk:D

Super Mario
04-09-2005, 12:04 AM
Jeg er norsk! *prøve å få liv i tråden* :happy:

Glue
30-10-2005, 09:34 PM
Hei.

Jeg har vært medlem her i nærmest en evighet, og fan av Muse like lenge. Jeg har derimot glemt helt av stedet. Det er som regel sånn, jeg registrerer meg i en rekke fora, men det blir med det. Så alle nordmenn (hvis det er noen igjen), hvordan har dere det? :fro:

Hyperguitarplayer
20-11-2005, 09:19 AM
Prøver et siste desperat forsøk på å få liv i denne tråden :unsure: Nå som det endelig begynner å komme nyheter, ny cd og dvd.. Må jo satse alle penger for å få muse til norge i 2006.

ducksquackmuse
20-11-2005, 10:32 AM
Are you guys Norweigen?

Hyperguitarplayer
25-11-2005, 10:08 AM
Les denne! http://www.adressa.no/kultur/musikk/article593733.ece

Kan det hende muse kommer dit til 2006?

Mona
01-01-2006, 11:34 PM
Fjollor. Precis som danskar.

ducksquackmuse
03-01-2006, 03:36 PM
Jeg heter Jane, hvordan har du det?

Mona
03-01-2006, 09:18 PM
*slaps forehead* *sighs*

Ketchup
10-01-2006, 11:32 PM
Halla!

Wow, visste ikke at det var ny DVD ute jeg... hehe. Fant det ut nettopp. Hvor skaffer man seg den billigst mulig da? For Muse-DVD må man ha...

...hvorfor er det dansker og svensker og sånt her da? Hm.

Anne

Acquiesce
24-01-2006, 08:02 PM
dæven.. har vært på dette forumet lenge nå, men har ikke sett denne før nå :$ .. hehe..

Gleder meg virkelig til det nye albumet! og håper muse tar turen innom norge!

Ketchup
26-01-2006, 03:21 PM
I dag var jeg på Platekompaniet og kjøpte den nye DVDen!! Hurra!! Bare 149 kroner! Har ikke fått sett den ennå, skal kose meg med den i mårra tror jeg :)

Og hei, Acquiesce :) Har vært medlem her siden 2002 eller noe (på det gamle boardet også) men har vært lite around i det siste...

kedmu
06-02-2006, 02:28 PM
den forrige norske tråden forsvant visst!
eller?
her er hvertfall en ny en om det skulle finnes norske fans her :)
jeg digger hvertfall muse, har gjort det lenge og vil alltid gjøre det.
jajaja.

hm.første gang æ skriver noe her på dette forumet!
finner vel litt ut av det etter ei stund!
håper på at muse snart ska ta turen til norge og holde noen konserter! det hadde vært helt KONGE:D

ducksquackmuse
06-02-2006, 08:44 PM
*slaps forehead* *sighs*
shit sorry!

Ketchup
07-02-2006, 08:51 AM
kedmu: Jepp, det hadde vært jævli fett! Men jeg tror de driver og prøver å ta over USA. Men håper jo de finner veien hit likevel... bare det blir en engangskonsert og ikke noe festival, festival blir raskt dyrt for meg :p

Nå har jeg sett DVDen. Litt skuff sammenlignet med Le Zenith, men extraene var helt geniale, hvertfall det klippet hvor How får synge også :D Nå er det ca to og et halvt år siden jeg så dem live... faen det er lenge!! :eek:

Hyperguitarplayer
25-02-2006, 09:59 AM
Da blir det quarten den 8 juli! Min første muse-konsert, jeg gleder meg veldig! I hvilket extras får how synge forresten? Det har jeg aldri sett..

Vegetable
17-03-2006, 03:17 PM
Hi, I have a question for you lovely Norwegian people. What does this sentence mean:

For eg får aldri tilbake alt det som var

'Cause I can't come any further than: Because I ... never take back everything that has been...or was... Crap.

Please help me, thank you!

xx

Hyperguitarplayer
18-03-2006, 07:11 PM
"Because I will never get back what it was like" or something like that. My english is not that steady, but i guess that's close.

Vegetable
18-03-2006, 07:15 PM
"Because I will never get back what it was like" or something like that. My english is not that steady, but i guess that's close.

O thank you! And it does make sence now too. :happy:

Ketchup
28-03-2006, 08:41 PM
Jau! Så da har jeg tenkt meg på Quarten! Bare på Lørdag. Se Muse, og så ut igjen :P Flere som skal?

Når er albumslepp, btw? 3. juli?

Anne

Hyperguitarplayer
29-03-2006, 11:12 AM
Jepp, har bestilt dagspass til lørdagen! Albumslipp 3 juli, 5 dager før quarten! Perfekt timing må jeg si:D Må nok pugge litt tekst tenker jeg;)

Vegetable
06-04-2006, 05:06 PM
Has one of you lovely people ever been to Stavern Festivalen? And if so: is it worth going to or not?

Ketchup
08-04-2006, 11:37 PM
Hello! No, I've never been to that festival, actually never heard of it...

Jeg skal kjøpe dagspass så raskt jeg får penger. Kan også være jeg fikser meg jobb på Quarten, har en kontakt som skulle høre om det var noe ledig, men ikke faen om jeg er med på det om jeg må jobbe på Musekvelden!! ;)

Mest sannsynlig blir det jentetur ned til 'sand... og MUSE!! :D :D

Vegetable
09-04-2006, 07:20 PM
Hello! No, I've never been to that festival, actually never heard of it...

But you're Norwegian, you should know stuff like that. :p The fact that you've never heard of it maybe indicates how shit it is... :erm:

Ketchup
10-04-2006, 11:18 PM
Nono, that doesn't have to mean it is bad at all! Norway is a looong country with a lot of small, curious places with small, curious festivals, and the smaller they are, the better they might actually be. Mainstream music is a hit here too, but "special" music is even more popular. If you're looking for a good time with a nice atmosphere, the smaller festivals in Norway is probably more recommended than the big ones. I'm not a big festival dweller in Norway, that's probably why I haven't heard of it. But it doesn't have to be shit!

Okay, I had a look around... http://www.stavernfestivalen.no/ This looks like a thypical norwegian thing with norwegian bands and artists, mostly. It's located outside Larvik, which is 1,5 hours by train from Oslo, if I remember correctly. It's being arranged for the sixth time, so it's bound be successful at some rate... and some of the band names they have this year is some of the finest live acts (if you're not veeeery into narrow stuff) from Norway (Kaizers Orchestra, DumDum Boys.) But I also see they don't have many artists there. So it's more like a huge concert, more than a festival, I dunno...

Why, has anyone asked you to come? :)

Vegetable
13-04-2006, 02:09 PM
Haha, Kaizers Orchestra is the main reason I want to go to that festival 'cause I love them :D They're really nice guys. And I'll be in Norway at the time of Stavern Festival anyway so I thought that I should just go and check it out. :happy: It does sound very nice. Thanks for the info :)

Is there something else I just have to do while I'm in Norway?

Ketchup
26-06-2006, 12:12 PM
Norways is really just expensive... and the captiol is flooded with beggers and prostitute. I wouldn't spend too much time here... really :p

En uke til albumslipp! Hooray! Og jeg skal fortsatt ned til Quart'n, hurra :D

Muse_Penguin
01-07-2006, 10:11 PM
En uke til Muse-konsert på quarten:D . Det er jo nesten ingen som poster her, er det virkelig så lite norske muse-fans?

Cerpin
05-07-2006, 04:58 PM
Jeg er norsk. Men jeg har ingen mulighet til å dra på Quarten desverre, kjenner ingen i byen jeg kan bo hos.

barefoot_girl
10-07-2006, 10:15 AM
hello jeg er ny. eller egentlig ikke.. var medlem for sånn to år siden.. så glemte jeg om denne greia..:P now im back. var ikke på quarten men søstra mi var det.. jeg skal se dem på leeds festival da.. gleder meg sykt mye..

fall
10-07-2006, 06:08 PM
Hello..Jeg hetter fall..^_^
I´m just posting here to say that i met a norway girl and I found very interesting knowing her..I love your language and yet i can´t speak but i will and i´ll post in here again in norske.

Thanks for reading it, take care and bye bye

FALL

barefoot_girl
10-07-2006, 09:52 PM
that's cute.

Salte
11-07-2006, 01:52 PM
var det noen som var på Quart som fikk med seg setlista? det var en knallkonsert og hadde vært morsomt og hatt den :)

Ninja_Penguin
12-07-2006, 01:18 AM
Husker ikke helt, men jeg tror det var slik:

Knights of cydonia
Map of the problematique
Hysteria
Supermassive black hole
Invicible
Erace citizen
Starlight
Stockholm Syndrome
Assasin
Bliss
Butterflies and hurricanes
Take a bow
Time is running out
New Born.

Er ikke sikker på om det er helt rett, men er veldig sikker på de fire første og tre siste. Men det var en sykt bra konsert:D

Blisster
12-07-2006, 01:31 PM
De spilte Showbiz og Plug in Baby også, men husker ikke helt når. Rart det der, hvordan man mister oversikten etterhvert som adrenalinet tar deg :)

Ketchup
16-07-2006, 09:40 PM
Det der ser ganske riktig ut... bortsett fra at de spilte Hysteria som nummer to, ikke nummer tre. Det husker jeg ganske klart.
Konserten var bare så utrolig rå... jeg stod og sang og skreik og jalla hele konserten, var helt utslitt etterpå!! Og fikk kjøpt min første offisielle Muse-t-shirt, dritfornøyd jeg! Synes de hadde valgt gode låter, likte spesielt godt at de spilte Citizen Erased, og at de bare spilte én sang fra førsteplata, og det var Showbiz!! Og New Born rocket jo noe helt enormt. Jeg visste at de kom til å spille Stockholm Syndrome (eller, regnet med det) og det var like fett som forrige gang jeg så dem :) Savnet kanskje en ballade, men alt i alt så synes jeg spillelista var rå og faktisk bød på overraskelser.
Var ikke helt superglad i det nye albumet forresten, men nå begynner jeg å bli skikkelig glad i det!
Litt rotete skrift her, er så trøtt etter jobb...

Cerpin
16-07-2006, 09:48 PM
Hørte konserten gikk bra. Synd jeg ikke fikk vært der.

Ninja_Penguin
18-07-2006, 12:36 AM
Konserten var dødsbra. Men pleier de å spille micro cuts og/eller darkshines? De er jo to av de beste sangene deres. Syns det var bra at de prøvde noe nytt på det nye albumet, men håper at neste album blir mer riffbasert, sånn som origin of symmetry.

Cruella Devil
26-07-2006, 05:30 PM
MEN NÅ har jeg fornuftige saker å komme med!

Muse-konserten på Quart var knallbra!
Var på Quart kun den dagen bare for å se dem (men fikk med meg Heroes & Zeros også, hæhæ) og selv om jeg kunne tenkt meg å se så mange av de andre så ble det så bra at jeg fikk tilfredstilt mine fleste musikkbehov den kvelden. De spilte akkurat de sangene de trengte å spille for å gjøre alt best mulig og da de første tonene på Bliss begynte å høres brølte jeg så høyt at jeg nesten ikke hadde stemme til å synge med på den. Jeg var helt våt av svette og tilfredsstillelse etterpå, wæo.
Det var utrolig gøy å være en liten pusling bak alle de høye menneskene for da fikk jeg vite at spensten min kunne redde meg til at jeg fikk sett nok likevel. Ekstra gøy var det at min venninne som var sammen med meg er operasangerinne og dermed var det hu som hørtes best på all syngingen.Hu fikk flere blikk av de som stod rundt henne og vi har en mistanke om at guttene på scena la merke til det også.
Sommerens beste opplevelse. Den kommer til å huskes lenge, og faktisk tror jeg at jeg aldri vil glemme den heller. :D

venefica
29-07-2006, 11:54 PM
Oi, her var det jo gankse mange fans fra Norge også. Så kult! Jeg er fra Tyskland men jeg bodde i Oslo for et par måneder i 2002. Savner Norge, men men... Kult å få skrivet litt norsk igjen, det er alt for lenge siden. :)

Cerpin
06-08-2006, 07:54 PM
Det er noen av oss, men ikke nok.

barefoot_girl
11-08-2006, 03:52 PM
Hmm.. her skjer det ikke stort nei.. La oss starte en samtale..
Ok.. hmm... tenke tenke.. Ok, hvilken Muse sang er best å spise frokost til? :happy:

Cerpin
13-08-2006, 02:53 AM
Map of your head.

Jeg er full. Helvete. Send meg noen SMS.

Ninja_Penguin
27-08-2006, 06:06 PM
Supermassive black hole. Og blackout er den beste å sovne til

barefoot_girl
28-08-2006, 09:20 PM
Enig med Blackout og soving.. liker også å sovne til The Gallery.
Bliss liker jeg til frokost :D

barefoot_girl
04-09-2006, 06:13 PM
poo we suck.

IntoTheWhite
09-09-2006, 02:34 AM
Heeeeeeeeeiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeg er norsk!!!!!!!!!!!:D

Jeg liker best å spise frokost til Sunburn! Den får meg alltid i go' humør, jeg slutter umiddelbart å være morragretten!:D

Cerpin
12-09-2006, 01:10 AM
Jeg forventer alle til Architect's første konsert.

barefoot_girl
12-09-2006, 10:05 AM
Heeeeeeeeeiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeg er norsk!!!!!!!!!!!:D

Jeg liker best å spise frokost til Sunburn! Den får meg alltid i go' humør, jeg slutter umiddelbart å være morragretten!:D

weee! Nå ble jeg glad :D og du svarte til og med på spørsmålet mitt:happy:
Digger introen på Sunburn.. ja kanskje jeg skal prøve den i morgen til frokost :happy:

IntoTheWhite
12-09-2006, 12:48 PM
weee! Nå ble jeg glad :D og du svarte til og med på spørsmålet mitt:happy:
Digger introen på Sunburn.. ja kanskje jeg skal prøve den i morgen til frokost :happy:

Man må jo ha liiiiv i norske tråden!
Sunburn er helt konge! Jeg ELSKER den!!!
Men jeg har ikke prøvd så mange andre sanger til frokost.
Recommendations, anyone?

barefoot_girl
14-09-2006, 01:57 PM
Man må jo ha liiiiv i norske tråden!
Sunburn er helt konge! Jeg ELSKER den!!!
Men jeg har ikke prøvd så mange andre sanger til frokost.
Recommendations, anyone?

Bliss hører jeg på.. gjør meg så glad :D og det trenger jeg om morgenen.
Eller Time is Running Out kanskje.. yeh..
Men bra med liv!! Sliter litt her :p Men bra du kom!

IntoTheWhite
14-09-2006, 02:03 PM
Bliss hører jeg på.. gjør meg så glad :D og det trenger jeg om morgenen.
Eller Time is Running Out kanskje.. yeh..
Men bra med liv!! Sliter litt her :p Men bra du kom!
Jaaaaaaaa, Bliss er en super morgen sang.
Folk må poste litt mer i den greia her.
Var noen på Quarten?

Ninja_Penguin
16-09-2006, 09:50 PM
Jeg var på quarten:D det var supert! Glorious er beste morgensangen, men den er best nesten uansett

barefoot_girl
20-09-2006, 01:27 PM
Den har jeg nok ikke hørt.. :stunned:
Og var ikke på quarten desverre.. Men så dem på Leeds festival som var helt genialt :D selv i regnværet.. det gjorde det nesten bedre faktisk. Mørkt og masse regn men så kommer de fiiine lysa fra scenen og så den fiine Matt og Chris og Dom og så den megageniale musikken og livet er perfekt :)

superida
20-09-2006, 06:34 PM
Jeg var ogsaa paa Quartfestivalen, og jeg har aldri hatt en bedre konsertopplevelse noen sinne. Det var helt raatt! :) De spilte saa aa si alle sangene jeg oensket meg..

Synd de ikke spiller paa oestkysten av usa paa denne turneen, for da hadde jeg faen meg sett de igjen!

IntoTheWhite
20-09-2006, 06:54 PM
Quarten var helt fantastisk, men jeg ville at de skulle spille Micro Cuts!!
Men var egentlig forberedt på at de ikke kom til å gjøre det. C'est la vie, I guess.

barefoot_girl
21-09-2006, 11:03 AM
Jeg håpa på City of Delusion når jeg så dem i England, men fikk den ikke
Citizen Erased of City of Delusion var de viktigste for meg så når Citizen Erased kom begynte jeg å gråte :p

Hyperguitarplayer
23-09-2006, 07:24 PM
Her er noen korte videoklipp fra konserten på quart. Fantastisk konsert!

http://www.youtube.com/watch?v=auRv5a2bcto
Stockholm syndrome riff
http://www.youtube.com/watch?v=LTe_2jEziTc
Matt skriker i New born:D
http://www.youtube.com/watch?v=O3Bkcq5F8b4&mode=related&search=
Soloen til invincible
http://www.youtube.com/watch?v=EUxq_Y49eIM
Enda et klipp av new born.
Nyt det:D

barefoot_girl
26-09-2006, 03:18 PM
Her er noen korte videoklipp fra konserten på quart. Fantastisk konsert!

http://www.youtube.com/watch?v=auRv5a2bcto
Stockholm syndrome riff
http://www.youtube.com/watch?v=LTe_2jEziTc
Matt skriker i New born:D
http://www.youtube.com/watch?v=O3Bkcq5F8b4&mode=related&search=
Soloen til invincible
http://www.youtube.com/watch?v=EUxq_Y49eIM
Enda et klipp av new born.
Nyt det:D

Ååh.. fint :D
Elsker den soloen på Invincible. Bra klipp ;)

Cerpin
04-10-2006, 10:22 PM
Fuckings bump.

IntoTheWhite
04-10-2006, 10:26 PM
Så kjipe vi nordmenn er i forhold til folk fra andre land.
Det burde da virkelig ikke være nødvendig å bømpe opp denne threaden!!1 Geeez.
Føkkings bømp.
Haha.

So anyway, vet noen om et flott sted i vårt fagre land der jeg kan få tak i Mjus t-skjorter???
Har såååå lyst på! ^^

Oh, og i dag tøffet jeg med toget i ni timer, helt fra Trondheim til Tønsberg.. Og da gikk det opp for meg hvor vanvittig pent landet vårt er!!! Jeg ble helt forelsket, jeg. Og jeg er vanligvis ikke et natur-menneske!!! Oh well. Kanskje jeg bare var trøtt.
Pent er landet vårt uansett.

Cerpin
04-10-2006, 10:28 PM
Hmm, jeg fikk min av en venninne da hun var i i London. Men kan du ikke sjekke under "store" på websiten her? muse.mu

IntoTheWhite
04-10-2006, 10:30 PM
Jeg veit at jeg kan kjøpe på internett.. men jeg liker det ikke, jeg klarer ikke kontrollere meg selv når jeg shopper online. Haha.
De pleier å ha en del band t-skjorter på BodyMap på arkaden i Oslo, men jeg har ikke vært der på aaaages.

Cerpin
04-10-2006, 10:34 PM
Bodymap ftl. Jeg har vært der en gang, og da lo jeg høyt.

Det er forskjellige "Rock Shops" rundt omkring, jeg vet det er en i Drammen ihvertfal. Verdens navle, right?

IntoTheWhite
04-10-2006, 10:37 PM
Bodymap ftl. Jeg har vært der en gang, og da lo jeg høyt.

Det er forskjellige "Rock Shops" rundt omkring, jeg vet det er en i Drammen ihvertfal. Verdens navle, right?

Ja, jeg vet. Bodymap er jevnt over en ytterst tragisk butikk og alle naglene og alt lakket skremmer meg litt, men de har mange band t-skjorter.

Da får jeg sjekke ut med folka jeg kjenner i Drammen. Det er nærmere enn Oslo uansett, så det er egentlig supert. Takker og bukker.

barefoot_girl
15-10-2006, 08:37 PM
Ja, jeg vet. Bodymap er jevnt over en ytterst tragisk butikk og alle naglene og alt lakket skremmer meg litt, men de har mange band t-skjorter.

Da får jeg sjekke ut med folka jeg kjenner i Drammen. Det er nærmere enn Oslo uansett, så det er egentlig supert. Takker og bukker.

Enig at Bodymap er skummelt.. å være den eneste med farger på klærne er ikke alltid like gøy :p har noen bra t-skjorter ja men de er så utrolig svære alle sammen. Har enda ikke klart å finne en passende som også har logoen til et bra band. Er ingen stor heavy metal fan.

IntoTheWhite
15-10-2006, 08:41 PM
Enig at Bodymap er skummelt.. å være den eneste med farger på klærne er ikke alltid like gøy :p har noen bra t-skjorter ja men de er så utrolig svære alle sammen. Har enda ikke klart å finne en passende som også har logoen til et bra band. Er ingen stor heavy metal fan.

Jeg har aldri prøvd noen t-skjorter fra Bodymap, så jeg vet ikke hvor store de er..
Jeg liker ikke heavy metal i det hele tatt.
Men jeg kom på at det er en sjappe i Kristiansand som selger t-skjorter i tillegg til CDer og slikt.

barefoot_girl
16-10-2006, 05:54 PM
Vet du om noen sånne steder i Trondheim? Skal opp dit snart å besøke min busy søster og har litt tid til å traske...

IntoTheWhite
16-10-2006, 06:18 PM
Jeg var faktisk der nylig.. At jeg ikke tenkte på det.. Min søster bor nemlig også der.
Vet dessverre ikke om noen sånne steder! Men du burde definitivt gå til Håkki, selv om de ikke selger band t-skjorter! De har så utrolig morsomme og tøffe trøyer.:happy:

barefoot_girl
17-10-2006, 07:43 PM
Håkki? Ok, skal huske det. Takk for tipset :happy:

Blisster
17-10-2006, 11:27 PM
Det går an å kjøpe på nettet. T-skjortene for jenter er ganske små (for små for meg som bruker 40 på H&M), mens jeg har et par gutte-t-skjorter i small.

http://muse.trinitystreetdirect.com/store/page3.asp?sup_type=1&t=1&sub_type=1/index.asp

barefoot_girl
18-10-2006, 12:45 PM
Oi den ene har jeg faktisk :happy: den grå jente t-skjorten med hvite og rosa "vafler" på. Har en stor fra Absolution turneen og så trenger egentlig ikke Muse trøyer... mer interessert i andre band, som jeg ikke kan se live lenger. Ettersom alle er gamle eller døde .. sukk..

IntoTheWhite
18-10-2006, 12:53 PM
Jeg synes gutte t-skjortene var tøffere enn jente t-skjortene.. Motivet og sånn, mener jeg.
Synd egentlig, for jeg likte formen på jente t-skjortene bedre.
Oh well.
Hahaha, jeg synes den tracksuit greia var morsom også, jeg. Kunne bare ønske de hadde den i rød!!!

Blisster
18-10-2006, 06:45 PM
Oi den ene har jeg faktisk :happy: den grå jente t-skjorten med hvite og rosa "vafler" på. Har en stor fra Absolution turneen og så trenger egentlig ikke Muse trøyer... mer interessert i andre band, som jeg ikke kan se live lenger. Ettersom alle er gamle eller døde .. sukk..

Tja, de selger the clash-t-skjorter på H&M ;)

Kjøpte en søt "Paul & John & Ringo & George"-t-skjorte på Roskilde, men jeg tror vel ikke det er noe problem å finne andre t-skjorter heller på nett. De hadde noen på Den Dama på Frogner også, men den eneste jeg er sikker på at de hadde er Guns n' Roses,og jeg regner med at du mente eldre enn dem.

IntoTheWhite
18-10-2006, 06:47 PM
Tja, de selger the clash-t-skjorter på H&M ;)

Kjøpte en søt "Paul & John & Ringo & George"-t-skjorte på Roskilde, men jeg tror vel ikke det er noe problem å finne andre t-skjorter heller på nett. De hadde noen på Den Dama på Frogner også, men den eneste jeg er sikker på at de hadde er Guns n' Roses,og jeg regner med at du mente eldre enn dem.

De hadde utrolig mange kule t-skjorter på Roskilde. Dessverre var jeg for blakk til å bruke penger på det.
Det var et par Pink Floyd t-skjorter jeg hadde lyst på.
Og t-skjortene det stod "Buddha is a fat bastard" og "Jesus is my homeboy" på ville jeg gitt min venstre arm for. Jeg burde sjekke om jeg finner de online, de er helt geniale.

Blisster
18-10-2006, 07:34 PM
Jeg planla å lage egne t-skjorter en periode, men det er faktisk utrolig vanskelig å finne en helt plain svart t-skjorte med fin fasong. Ok, jeg lette meg ikke ihjel, men droppet det på et tidspunkt. Nå har jeg akkurat kjøpt en t-skjorte med en el-gitar på. Jeg synes den er fin :rolleyes:

IntoTheWhite
18-10-2006, 07:58 PM
Jeg planla også det, men jeg fant fort ut at de fleste enkle, svarte t-skjorter er totalt formløse og definitivt best på menn.

barefoot_girl
19-10-2006, 09:24 AM
Jeg kjøpte en helt grå H&M t-skjorte med ok fasong og skrev RIP Syd Barrett på den. Ble ikke så verst den :)
Vil helst ikke kjøpe trøyer på nettet...foretrekker å gå i en butikk..får prøve den og sånne ting. Så er det bare morsommere syns jeg - selv om jeg ikke er noe spesielt shoppeglad.
De kjøpt på konsert er det beste da... fint minne i tillegg til bra klesplagg! Har en Roger Waters topp jeg er veldig glad i. Den hadde vært stilig selv om hans vakre unge seg ikke var på den :happy:
Men hva er Den Dama for noe egentlig?
Mente eldre enn Guns n' Roses ja men vil sjekke ut så mye som mulig :happy:

Blisster
19-10-2006, 09:44 AM
En butikk ikke så langt fra kaffebrenneriet på Frogner som søstra mi tok meg med til. De har mest dyre olabukser og puse-joggedresser fra Juicy couture, men fant noen bra plagg til overkommelig pris.

Fordelen med å kjøpe på nett er at ikke alle du går forbi har samme skjorta. Hadde jeg vært en større Ramones-fan enn jeg er, vet jeg fortsatt ikke om jeg ville kjøpt t-skjorta (det finnes tydeligvis bare én). Men enig, de beste t-skjortene er fra konserter. Blir ekstra glad når det står når og hvor på ryggen.

barefoot_girl
19-10-2006, 02:45 PM
Nei noen ting nekter jeg bare å gå i.. alle har Ramones t-skjorte, selv de som ikke er fan. Hører en del på de men vil ikke være "one of the crowd" på den måten.. når jeg ser folk Ramones trøye tenker jeg ikke "å person med bra smak!" som jeg gjør når jeg ser folk med andre bra band trøyer..fordi alle har det. Litt kjipt at det går an å kjøpe sånt på H&M hvor alle kjøper det

Cerpin
25-10-2006, 12:46 AM
Ramones suger.

IntoTheWhite
30-10-2006, 12:10 PM
bømp bømp..
Sååååååååå...
Er det noen som gleder seg til jul, kanskje??
Det snødde her på lørdag! Crazy.
Også har de begynt å selge julemarsipan på butikken. Det er helt sykt hvor tidlig de begynner nå.

barefoot_girl
30-10-2006, 08:15 PM
Ja helt feil.. nekter å spise eller kjøpe julemarsipan før desember.
Snødde her i går og! Ble nesten litt glad men så kom jeg på at det fortsatt er oktober og altfor tidlig å begynne å glede seg til jul!
Men jeg gjør det for det..sukk. :rolleyes: Elsker julestemning. Gleder meg til 1. desember.

IntoTheWhite
30-10-2006, 08:22 PM
Ja, jeg liker julestemning jeg også.
Jeg bare misliker snø så sterkt at det er helt utrolig. Jeg er allergisk mot kulde. Helt seriøst.
Jeg gleder meg ikke så veldig til 1. desember. Jeg tror 13. desember blir myyyyeee bedre.

barefoot_girl
31-10-2006, 09:50 AM
Ja, jeg liker julestemning jeg også.
Jeg bare misliker snø så sterkt at det er helt utrolig. Jeg er allergisk mot kulde. Helt seriøst.
Jeg gleder meg ikke så veldig til 1. desember. Jeg tror 13. desember blir myyyyeee bedre.

Hvorfor 13?
Gleder meg til 21.!! Siste skoledag :D
Så er det frihet... og jul.. og masse marsipan.

IntoTheWhite
31-10-2006, 11:29 AM
Hvorfor 13?
Gleder meg til 21.!! Siste skoledag :D
Så er det frihet... og jul.. og masse marsipan.
Jeg får besøk! Gleder meg.
Jeg tror jeg også er ferdig 21.!! Det blir sååååå utrolig digg. Gleder meg vilt.
Går du på videregående?
Gleder meg egentlig ikke så veldig til all julematen. Synes ikke det er noe godt..
Men, men. Jeg elsker å gi folk presanger!!! Så kommer søsteren min hjem fra Trondheim, det gleder jeg meg veldig til.
Hvor i Norge bor du? Jeg er overbevist om at jeg har spurt før, men jeg husker ikke fra tolv til middan. Ha.

depraw
31-10-2006, 01:18 PM
Umm, hello! I am making a little visit to the Scandinavian threads since I am hoping to get some new northern blood to our lovely little Muse forum!;)

I have visited Norway a couple times, up in North, and Norwegian people seem very nice and interesting so it would be great to have more of you at our forum too! :D It's a nice small forum with some crazy but friendly people, and of course we have a nice collection of audio and video media too! ;) So I think you should at least have a look and maybe sign in! Everyone is welcome and it's easy to make friends there. So if you have time..

http://www.uselesslug.net/uno/forums/

:happy:

barefoot_girl
03-11-2006, 03:41 PM
Umm, hello! I am making a little visit to the Scandinavian threads since I am hoping to get some new northern blood to our lovely little Muse forum!;)

I have visited Norway a couple times, up in North, and Norwegian people seem very nice and interesting so it would be great to have more of you at our forum too! :D It's a nice small forum with some crazy but friendly people, and of course we have a nice collection of audio and video media too! ;) So I think you should at least have a look and maybe sign in! Everyone is welcome and it's easy to make friends there. So if you have time..

http://www.uselesslug.net/uno/forums/

Sure, I'll visit it.

barefoot_girl
03-11-2006, 03:44 PM
Jeg får besøk! Gleder meg.
Jeg tror jeg også er ferdig 21.!! Det blir sååååå utrolig digg. Gleder meg vilt.
Går du på videregående?
Gleder meg egentlig ikke så veldig til all julematen. Synes ikke det er noe godt..
Men, men. Jeg elsker å gi folk presanger!!! Så kommer søsteren min hjem fra Trondheim, det gleder jeg meg veldig til.
Hvor i Norge bor du? Jeg er overbevist om at jeg har spurt før, men jeg husker ikke fra tolv til middan. Ha.

Hehe.. du er ikke den eneste.
Bor på Nesodden, i nærheten av Oslo. Går på videregående ja, 2 klasse.
Og du?
Jeg elsker julemat :D Elsker det meste med jul. Å gi presanger og selfølgelig.. prøver alltid å være så kreativ som mulig..hater når folk bare plukker ut ting fra en ønskeliste .. Så jul blir bra :)
Søsteren min kommer og fra Trondheim, og min bror. Gleder meg og. Er så koselig å samles i jula :happy:

IntoTheWhite
03-11-2006, 04:06 PM
Hehe.. du er ikke den eneste.
Bor på Nesodden, i nærheten av Oslo. Går på videregående ja, 2 klasse.
Og du?
Jeg elsker julemat :D Elsker det meste med jul. Å gi presanger og selfølgelig.. prøver alltid å være så kreativ som mulig..hater når folk bare plukker ut ting fra en ønskeliste .. Så jul blir bra :)
Søsteren min kommer og fra Trondheim, og min bror. Gleder meg og. Er så koselig å samles i jula :happy:

Jeg bor på Nøtterøy, rett utenfor Tønsberg. Og jeg går også i 2. klasse.
Det eneste jeg egentlig liker med julen er at jeg får se søsteren min, at jeg får gi og få masse presanger, og at det er ferie. Men der ender egentlig min juleglede. Oh well.

Christer
04-11-2006, 06:45 PM
Hei dere der. Sitter å leser litt på forumet her på jobb. Da ser jeg at dere snakker om jul. I den sammenheng så tenkte jeg at jeg skulle spørre folk her om hvilke album eller sanger som bringer frem den gode julestemmningen hos dere. Da mener jeg ikke julesanger som "alle" har et forhold til. Men album eller sanger som du kanskje hørte mye på i juletider en gang. Jeg har ihvertfall alltid fått en spesiell "jule"stemmning når jeg har hørt på album som Radiohead - Ok Computer, Hole - Celebrity Skin eller My Morning Jacket - Z. Noen her som kan kjenne seg igjen i dette?

IntoTheWhite
04-11-2006, 07:03 PM
Jeg har nok noen sånne sanger, men jeg kommer ikke på de akkurat nå.. men det var et godt spørsmål!! Jeg kan tenke litt på det!

barefoot_girl
05-11-2006, 07:00 PM
Hei dere der. Sitter å leser litt på forumet her på jobb. Da ser jeg at dere snakker om jul. I den sammenheng så tenkte jeg at jeg skulle spørre folk her om hvilke album eller sanger som bringer frem den gode julestemmningen hos dere. Da mener jeg ikke julesanger som "alle" har et forhold til. Men album eller sanger som du kanskje hørte mye på i juletider en gang. Jeg har ihvertfall alltid fått en spesiell "jule"stemmning når jeg har hørt på album som Radiohead - Ok Computer, Hole - Celebrity Skin eller My Morning Jacket - Z. Noen her som kan kjenne seg igjen i dette?

Muse - Absolution faktisk.. fikk den til jul og det var da alt starta, var "blown away" rett og slett. Så når jeg hører den tenker jeg på jul...
Hmm.. og Jeff Buckley - Grace minner meg om jul. Mange flere, men kommer ikke på noen nå.
Ok Computer minner meg om sommer faktisk... og de to andre har jeg ikke hørt.

IntoTheWhite
05-11-2006, 07:02 PM
Den "1" samle cden til Beatles minner meg om jul. Og Revolver av The Beatles. Og Elvis.

Christer
06-11-2006, 12:40 PM
Absolution er også et slikt "jule"album. Definetivt. Hvis du ikke har hørt Hole så er det igrunn ikke så farlig ;) . Men My Morning Jacket mener jeg er et band alle bør ta en lytt til. Kjøpte albumet i slutten av november ifjor. Ute snødde det, og inne var det varmt, og julepilsen smakte jul. Satt på cden og lente meg tilbake i vinduskarmen med en øl i hånden. Endte med at jeg hørte igjennom platen 4 eller 5 ganger. My Morning Jacket (http://www.mymorningjacket.com)

barefoot_girl
07-11-2006, 06:54 PM
Absolution er også et slikt "jule"album. Definetivt. Hvis du ikke har hørt Hole så er det igrunn ikke så farlig ;) . Men My Morning Jacket mener jeg er et band alle bør ta en lytt til. Kjøpte albumet i slutten av november ifjor. Ute snødde det, og inne var det varmt, og julepilsen smakte jul. Satt på cden og lente meg tilbake i vinduskarmen med en øl i hånden. Endte med at jeg hørte igjennom platen 4 eller 5 ganger. My Morning Jacket (http://www.mymorningjacket.com)

Maybe I'll take you up on that ;)
Har aldri hørt om eller hørt det.. men skal nok skaffe det på et vis.

Cerpin
25-11-2006, 01:42 PM
Best thread ever.

Bump.

Eda
02-12-2006, 08:34 PM
ÅÅÅ, HERREGUD! Visste ikke at d var noen norske fans her i det hele tatt!! Går d an!

Christer
03-12-2006, 01:10 AM
Ingenting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid.

Hyperguitarplayer
04-12-2006, 07:24 PM
Noen nordmenn som skal til wembley i sommer? Jeg drar:D

blackumbrella
07-12-2006, 04:28 PM
Oi oi, norske mennesker.

Blisster
07-12-2006, 08:18 PM
Noen nordmenn som skal til wembley i sommer? Jeg drar:D

Jeg skal!!

Hyperguitarplayer
09-12-2006, 12:16 PM
De billettene gikk jo i vasken.. Var bare drittbilletter igjen da vi skulle kjøpe. Menmen, det får bli frankrike i sommer:)

Hyperguitarplayer
11-12-2006, 08:56 PM
Men jo, det ble likevel:D Flere som skal?

Blisster
17-12-2006, 11:54 PM
Så du fikk billetter likevel? Så bra det ordnet seg! Jeg tror det blir helt fantastisk.

Hyperguitarplayer
22-12-2006, 07:47 PM
Jepp, det ble billetter likevel:) Var nervøs for at det ikke skulle bli, men heldigvis slapp de flere billetter. At Muse skal klare å selge ut 150 000 er jo helt sykt, hadde jeg aldri trodd. Fikk du seated eller standing?

Blisster
22-12-2006, 10:47 PM
Ståplasser. Hadde flaks og sjekket siden et par timer senere. Fordi jeg var nysgjerrig på om det var utsolgt. Og så var det en konsert til, gitt.

jarlewn
03-01-2007, 03:54 PM
Hei, er ny her...

Lurer bare på om noen her var og så Muse i 2001?? Enten i Oslo (Rockefeller) eller Bergen (Garage)???

Christer
04-01-2007, 12:12 AM
Hei og velkommen.

Jeg var i Oslo i 2001 å så Muse i 2001. Har nå sett de 2 ganger der, 1 gang på Roskilde og nå sist på Quart. Det har bare blitt bedre og bedre å være på Muse konsert. Og da var det fantastisk i 2001 som var min første. Quart var ekstatisk og det hele endte med at jeg måtte sykmelde meg i nesten en uke etterpå. En lang festival som ender med 90 min total fysisk utmattelse ble for mye;) . Begynner visst å bli gammel.....

Håper på en fantastisk konsert-forsommer med Muse, My Morning Jacket og kanskje Basment Jaxx.

jarlewn
04-01-2007, 03:27 PM
Hei Christer.

Jeg hører selv litt på Muse, men jeg meldte meg inn her for å få vite om hvordan Feeder sin del av konsertene i 2001 var? Holder nemlig på å jobber hardt for å få Feeder til Norge igjen, ser du ;) Det jeg lurer litt på er hva du synes om Feeder og om hvordan de andre i publikum reagerte på Feeder sin opptreden?

Blackout
21-01-2007, 01:42 PM
Hvem stemmer på å få dem til Koengen i år ? =) På tiden de kommer til Bergen nå! To ganger på Rockefeller og to ganger på Quarten, på tide å besøke Bergen? :)

Speedster
02-02-2007, 09:34 PM
vet noen når Muse kommer til norge Igjen?

Mariann
03-02-2007, 03:41 PM
Heha, er det nesten bare folk fra 17 og spesielt 20 år og oppover her nesten?:LOL:

Hyperguitarplayer
04-02-2007, 03:16 PM
Etter det jeg tror, blir det vanskelig å få muse til Norge i 2007. Jeg kan ikke noen andre aktuelle konserter enn muligens den nye festivalen til Quart-Tobben. Når muse legger ut på stadion-turne, tror jeg dessverre Norge blir et litt for lite fristende stoppested. Men vi kan jo alle dra til Muse i utlandet. Vi drar til Wembley:D

nutte
06-02-2007, 05:55 AM
man drar da på roskildefestivalen uansett, så jeg krysser fingrene for at muse tar turen dit. :)

Grandma
20-02-2007, 03:50 PM
Vi er er en hel familie av Muse fans. Mor, far, jente 14, jente 12 og gutt 10 som elsker Muse. I sommer håper vi å få dratt på Muse konsert. Kanskje på festival i Holland i pinsen. De tre eldste av oss var og så Muse i Berlin og Hamburg i november. Det var utrolig bra, så vi må komme oss på flere konserter. Det kan vel ennå skje at de kommer på Toffen-festival i Arendal. Vi må krysse alt vi har av fingre og tær for det.

Mariann
25-02-2007, 01:24 PM
Regner med at Muse kommer på en eller annen stor festival her i Skandinavia. Synd for oss som ikke kan dra på festivaler som Quarten, Roskilde osv.. Hadde blit heidundrandes fett om de kunne dukket opp på Hamar Music Festival, festivalen har jo klart å kapre større navn for hvert år som går jo:D Men nesj...

Ninja_Penguin
04-03-2007, 11:56 PM
Hvem stemmer på å få dem til Koengen i år ? =) På tiden de kommer til Bergen nå! To ganger på Rockefeller og to ganger på Quarten, på tide å besøke Bergen? :)

Muse i Bergen hadde vært konge! Men tviler på at det kommer til å skje...:(

Spaghettimonster
06-03-2007, 09:40 PM
Vi er er en hel familie av Muse fans. Mor, far, jente 14, jente 12 og gutt 10 som elsker Muse. I sommer håper vi å få dratt på Muse konsert. Kanskje på festival i Holland i pinsen. De tre eldste av oss var og så Muse i Berlin og Hamburg i november. Det var utrolig bra, så vi må komme oss på flere konserter. Det kan vel ennå skje at de kommer på Toffen-festival i Arendal. Vi må krysse alt vi har av fingre og tær for det.

Mor og far også? Djiiis, du har kule foreldre...

frikishh
16-03-2007, 02:53 PM
jehei:)
norske folk her også ja.
pretty cool

Grandma
24-04-2007, 09:36 AM
Lurer på om det er noen andre enn oss som har tenkt seg på Pinkpop-festivalen i Nederland, der Muse spiller søndag 27. mai. I så fall kunne det jo ha vært gøy å treffes der nede. Vi er en hel familie, med mor far, to jenter på 12 og 14 og en gutt på 10. Vi er blodfans alle samen.

Assen92
14-06-2007, 01:41 PM
Lurer på om det er noen andre enn oss som har tenkt seg på Pinkpop-festivalen i Nederland, der Muse spiller søndag 27. mai. I så fall kunne det jo ha vært gøy å treffes der nede. Vi er en hel familie, med mor far, to jenter på 12 og 14 og en gutt på 10. Vi er blodfans alle samen.

Alle SAMEN ja? :LOL:
Haha :)
Men jeg var på Pinkpop festivalen i Nederland og så Muse, synd jeg ikke så denne tråden tidligere så vi kunne ha møttes.. :stunned:
Men det er kanskje fordi vi dro sammen :$ HAHA!
Og at jeg er en av "to jenter på 12 og 14" ^^ HIHI!
Konserten var i hvert fall fantastisk!
Skal se dem på Wembely på lørdag også, og da veit jeg om i hvert fall 5 andre norske som skal! :D

plug in baby 95
25-06-2007, 07:21 PM
Hei!
Både moren og søsteren min har vært her ser jeg!
Vi var på Pink pop festivalen i neder land for ikke så lange siden vi!
Moren min er grandma og søsteren min er Assen 92.
Hilsen Eva:D

Speedster
25-06-2007, 07:35 PM
og her er vi norske

Grandma
26-06-2007, 05:21 PM
og her er vi norske

Hei Speedster

Skal si ifra til datteren min Plug in baby 95 at noen her våknet her på den norske tråden. Hun poster på Youger Muse tråden.

Jeg var forresten i London sist lørdag og så Muse på Wembley sammen med 77000 andre. Det var fantastisk.

Mette

plug in baby 95
29-06-2007, 09:02 PM
og her er vi norske

Ja, det ser sånn ut!!
:D:D

Cherry Red
03-07-2007, 07:34 AM
Ja, det ser sånn ut!!

Du tar feil plug in baby - jeg er ikke norsk men er faktisk engelsk. Jeg er imidlertid gift med en kvinne fra Trondheim. Vi har to gutter og hele familien er MUSE gal. Til sammen har vi har sett MUSE mange ganger og naturligvis var vi på Wembley (på søndag). Jeg er helt enig med Grandma, det var en helt fantastisk opplevelse.

Jeg lurer på hvorfor det er så få nordmenn som poster her - jeg håper ikke at det er på grunn av manglende interesse blant det norske folk.

Speedster
03-07-2007, 11:56 AM
Hei Speedster

Skal si ifra til datteren min Plug in baby 95 at noen her våknet her på den norske tråden. Hun poster på Youger Muse tråden.

Jeg var forresten i London sist lørdag og så Muse på Wembley sammen med 77000 andre. Det var fantastisk.

Mette

Hmmmm Ikke det at jeg kjenner noen mette men uansett.
takk for at du sa ifra :D:D

Speedster
03-07-2007, 11:58 AM
Ja, det ser sånn ut!!

hehe godt og se noen som er sånn ca like gammel som meg her på boardet!
:D

Så slepper jeg og føle meg så ung :D

Speedster
27-07-2007, 11:18 PM
Hmmm er det noen som vet når muse kommer til norge igjen?
jeg tror det blir til neste år men jeg vil vite når :D

s_tine
06-08-2007, 12:33 PM
Hmmm er det noen som vet når muse kommer til norge igjen?
jeg tror det blir til neste år men jeg vil vite når :D

hmm... spurte om de skulle til tallinn å spille der, og fikk til svar at det går rykter om at de skal spille i norge i år.. er dette bare tull da eller? hmm... skulle likt å visst:D:D

Linn91
13-08-2007, 06:17 PM
De kommer til Norge:D

Ketchup
13-08-2007, 06:20 PM
Sjekk Dagbladet.no, det har skjedd!! Fantastisk!

Jeg fikk ikke dratt på Roskilde i år, men nå ser det ut som det ikke var så altfor ille likevel ;) De spiller i Oslo Spektrum 23. oktober. Billetter slippes 0900 nå på mandag. I am SO there.

Anne (opprinnelig trådstarter og fan siden 2001)

Linn91
13-08-2007, 06:21 PM
Det er sikkert aldersgrense? Vedder på det. Har bare vært på en konsert,og det var Keane i juni.

Setter pris på svar =)

Raw Power
15-08-2007, 03:10 AM
http://www.oslospektrum.no/muse.527730-2516.html

Ingen aldersgrense :)

Synd at det ble spektrum, dårlig lyd :(

s_tine
16-08-2007, 08:32 AM
jeiiij:D da var billettene kjøpt:D:D blir helt sykt bra:p

Speedster
29-08-2007, 02:33 PM
har'ke penger enda (grunt)

Mehri
05-09-2007, 05:12 PM
:D:D:D:D;) Gleder meg så sjukt!! Eg reiser fra bergen..men eg skal liksom rekke nattoget heim igjen samme dag, så er det nokon som veit om det blir oppvarmingsband eller ikkje? Hadde vært HERLIG viss ikkje! Setter pris på svar.. Love to all muse fans;)

Mehri
05-09-2007, 05:35 PM
:happy::D

Speedster
13-09-2007, 02:37 PM
da var ENDELIG de billettene kjøpt.
nå gleder jeg meg altfor mye GRRG

Ketchup
17-09-2007, 02:05 PM
Dæven, to besøk i Norge!!
Jeg har billetter til begge, men tror jeg ditcher Oslo...
Muse på hjemmebane, teltet i UKA... wooooow glær sæ :-D

Ketchup
17-09-2007, 02:10 PM
Til dere som kan tenke dere UKA og teltet: Det er visst SVÆRT få billetter igjen. Info om konserten ligger på www.uka.no og billetter kjøpes gjennom Deres vanlige kanaler (Billettservice osv.)

Det kan nevnes at UKA er Norges største kulturfestival, i år håpes på 90 000 besøkende. Festivalen har hostet store navn som Sex Pistols, The Prodigy osv osv... (nei jeg jobber ikke for UKA faktisk :p)

Blisster
04-10-2007, 03:08 PM
Blir så bra! Enig i at det er drittlyd i Spektrum, har gruet meg til Muse ble så store at de skulle spille der. Men jeg bor i Oslo, så jeg går jo.

Men kommer nok for eksempel ikke til å dra på Arcade Fire. Hadde gjort det hvis jeg hadde ubegrenset med penger, men kan ikke tenke meg at betonghølet blir en bedre opplevelse enn utekosen på Hove.

Speedster
08-10-2007, 07:18 PM
Grrg 15 dager igjen grrg

kedmu
11-10-2007, 09:30 PM
jeg skal se de i både oslo og trondheim
gleder meg noe vilt!!
har bare sett de en gang før...det var orgasmisk!

:musesign:

Elysion
21-10-2007, 01:45 AM
ah... så muse i trondheim idag!
de var rett og slett helt fantastisk. tidenes opplevelse.
har vært helt hekta på de i 3år nå, men så de for første gange live idag.

regner med de ikke har lagt noen planer for neste norge besøk enda? (med unntak av oslo på onsdag da)

Ketchup
24-10-2007, 03:20 PM
Jeg var på konserten i Trondheim, men satset litt feil hva angår plass å stå. Jeg tenkte å stå litt bak på siden og bare "kose meg", men teltet var jo så proppe fullt at det var jo lettere umulig. Folk var nok litt for lite fans, litt for mye fulle og litt for høye for min smak, så jeg og kjæresten dro litt lenger fram. Der var det mer engasjement, men jeg så jo ganske lite på mine 1,67 meter, og lyden druknet litt også. Likevel, jeg fikk jo med meg showet (til en viss grad) men kommer til å jobbe mer (komme tidligere i kø osv) for å komme lenger fram på neste konsert, hvertfall om det er en konsert på en helgedag der det konsumeres mye alkohol før folk kommer.

Så denne opplevelsen slår ikke Quart 06 for meg. Da var det en STOR andel fans, folk sang og danset og hoppet med uten å presse og mase, lyden var fantastisk, samt at scenen står i bunnen av en bakke så alle (til og med oss jenter) kan se. Jeg var helt shaky og ødelagt etter den konserten, så det skal litt til for å overgå den.

Den tredje konserten jeg har vært på er Rockefeller 2003, og der var også andelen "fulle og litt uinteresserte menn" litt for stor for meg. For lav til å nyte konserten bakerst, for lav til å gidde å gå inn i "mush'en". Men var uansett en opplevelse, fikk totalt bakoversveis etter å ha sett Stockholm Syndrome live (forstod ikke helt hvor rå den sangen er før jeg så den live) og Sing for Absolution var helt nydelig.

Det blir nok en fjerde gang også, tipper jeg! (Håper jeg. Griner om de løses opp.)

Trine
25-10-2007, 06:52 PM
Hei!

Jeg har nettopp registrert meg her på forumet. Jeg er 15 år og fra Oslo. Har vel ikke vært Muse-fan spesielt lenge, bare siden starten av året. Jeg var på konserten i Spektrum for to dager siden, og det var fantastisk. Det har ikke helt gått opp for meg ennå at jeg har sett dem live.

*bryter ut i latter* Jeg prøvde å lese hele denne tråden. Kom over denne hele familien med Muse-fans og syntes jeg så et kjent fjes i en avatar. *vinker* Hei, jeg er Trine som bor 3 hus unna dere.:LOL: