PDA

View Full Version : Sverige Musers Thread

Pages : 1 2 3 4 5 6 7 8 [9] 10 11 12 13 14 15 16 17

Krasnojarsk
27-08-2005, 10:01 PM
There used to be a commune in the war near Squires Gate apparently, now they're just all over the shop and the Polish Society meets once a week :D (I need to find out where...) but otherwise I guarantee you'll find hundreds in the library, Lidl, or at the Pleasure Beach. :happy:

That and I'm allergic to ginger :D

It's sooooo cool (yet bloody itchy) but it's a rainbow jumper! *loves it* I could do with some snow. It's nearing on 10 years since we last had it. :'(

Nope! Although I made my wife cry cause I wrote her a really long email in that true, soppy 'you're a great friend and I wuv you' style. :happy: It's Heineken I'm afraid.

Mmm too right he was. As was Stravinsky <3

S'the 10th September. I wanted to buy tickets for it today/Manchester's Proms in the Park.. but it's sooooooooo hexpensive. :stunned: (well, the Manc one isn't too bad)

Mmmm you seem quite used to Pole-stalking round teh Pool :D Yer, you definately need to find out where they're hiding...maybe you'll find Ewa there too...mmm...

Ah, I'm sure you could skip ginger in ginger bread...after all, we call them 'pepper cookies' here. And it's indeed compulsory to have ginger bread in Sweden...I'm sure you could find some non-ginger ones :happy:

That. Jumper. Is. Fah. Hah! Buloooous! I love it *this* big! <3

Awww that's really nice of you :happy: I love those kinds of letters, especially writing them, when you know someone's going to cry...errr... :D

Stravinsky's nice but scary...errrr...

Oh, do they have those in a lot of cities? I remember them broadcasting from at least a few more cities aside from Luhndon when they showed it 'ere. Any chance of Bryn again? :happy:

Jazzlady
27-08-2005, 10:11 PM
You can't help but bump into them, learn the haunts and go there on a regular basis... ahem. :$ Aww Ewa <3 I miss her.

Oooh like dutch Peppernoten? I wonder if Swedish gingerbread is different then... Ours is horrible.

Meehehehe and it's aaaaall mine *snuggles into zee jumper* :happy:

Yeah, I'd been reading the yearbook and got all teary, so I thought "now's the best time" and yeah.. she choked up and then we talked about Sweden.. and Abba made me cry and... also, you should watch out, because...

I don't mind your lies so keep on talking sagt:
i still want pelles hair

I don't mind your lies so keep on talking sagt:
if i ever see him again, im going to get him drunk, shave his head and run away with his hair in a jar

Jag är tråkig. (gone for beer) sagt:
haha I'll tell him that

Oooh he's just divine! All that 7/4 time.

Yeah, one in Manchester, Hyde Park, Brum and somewhere else... Cardiff I think... The Manchester one's only a tenner.. hmmm. Possibly, Bryn's been flavour of the year on the BBC after he did an AMAZING performance as Wotan in The Ring Cycle. God he was just... AMAZING. Words can't express... wow. Yeah.

Krasnojarsk
27-08-2005, 10:23 PM
:happy: Zackly, 's not that hard...like the library in Yernsherping :happy: Mmm. Awww you should phone up Ewa and run off with her with some pierogi and a bottle of Zubrówka :happy: I'm sure she'd love that. With thousands of Solidarnosc manifestoes in your bags to spread the word of Poland <3.

Nee, not like peppernoten I don't think, my sister makes those though...mmm...these are Swedish pepparkakor:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/7f/200px-Freshly_baked_gingerbread_-_Christmas_2004.jpg
God, they're so...so...mmm...and especially when you're seven and eat most of the dough before you've barely made 20 of them...

Remember to bring it to Zweeeeden so you won't freeze and get eaten by an ice bear. <3 Also bring it so I can steal it.

ABBA made you cry? What song? :happy: Awwww hope you're not crying anymore now though *hugs*

Hahahaha, next time I get a haircut (which will be soon cause it's HORRID!) I'll take the remains, put them in a zip lock bag and mail it to her :LOL: Hmmm I wonder what I could do to my hair to stop it from being so dull...I'd quite like it to be a bit more wavey, but I'm afraid that wouldn't work out at all...argh!

7/4...errrrrrrr...that is vile! Whatever happened to more civilised time signatures like...errm...6/8? <3

I can imagine! <3 Stupid Sweden that doesn't cover mr Terfel's career more intimately :indiff: Is he very gay though?

Mona
27-08-2005, 10:29 PM
Tja, sånt här blir jag definitvt mer välspråkig om när jag fått lite vin i mig, men iallafall. Kom ihåg att de flesta lärare är idioter, särskilt har alla mina samhälls/historialärare varit det, så du har säkert rätt mer än vad de har.
Sen är det ju jobbigt för mig att ge en bra bild eftersom jag s.a.s är ganska biased, men jag kan ju försöka.

Staten Israel kom officiellt till efter FN-beslut 1948 för man ansåg att 'judarna' skulle ha ett eget land efter vad som hänt dem under andra världskriget och så. Det ska ju nämnas att judar bodde där innan detta, under brittiskt mandat, tillsammans med araber. Det förekom redan då terror, men det som inte alltid talas om är att det fanns råa och barbariska sionistiska terrorgrupper som sköt palestinier till höger och vänster och döda folk i övrigt. Irgun Zvai Leumi och Sternligan är två kända av dessa terrorgrupper. De fortsatte även sin verksamhet efter 1948.
Direkt när staten bildades attackerades de av de omgivande arabstaterna, och med hjälp av amerikanska stridsmedel spöade Israel skiten ur dem. Efter det följde flera krig, alla vunna av Israel, bl.a. Sexdagarskriget 1967. Under detta krig ockuperades även Gaza och Västbanken som det ser ut idag. Jag glömmer alltid historien om just Gaza och VB, men dessa områden var typ under egyptisk respektive jordansk kontroll, och de länderna avsade sig anspråket på dem. 1967 flydde även många palestinier till Jordanien, och arbetade även där som terrorgrupper, som tvingades ur landet runt 1970. Bl.a. Arafat var där vid den tiden.
Tja, vad kan man säga? Det är ju en svår fråga egentligen, judarna anser ju att det är deras land helt och hållet eftersom Gud har sagt det. Det som jag tycker är det självklara i situationen är: före 1948 bodde araber och judar ihop i viss fred, och sen kom världssamfundet och sa "maka på er, här ska de stackars krigsoffren bo". Resultatet blev ju att israelerna gjorde som nazisterna gjort, de fördrev araber i hundratusental, förstörde deras odlingar osv. Och nu är VB och särskilt Gaza några av världens mest tättbebodda områden eftersom araberna ökat i mängd otroligt mycket snabbare än israelerna.
Som det ser ut nu så fungerar ju Israel som en apartheidstat, där araber har sämre levnadsvillkor (även de som bor i Israel) och tillståndet på de ockuperade områdena vet du ju om. Muren är ju människorättsvidrig, för att inte tala om alla vägspärrar som stoppar palestinier från att åka fritt i sitt 'eget' område.
Jag blir lite trött på folk som använder judendomen som ursäkt för att flytta dit, och sen gå runt på Jerusalems gator och vifta med M-16 gevär. Jag har absolut inget emot judar, som många verkar tro, deras religion predikar ju fred likadant som alla andra, men när de läser ur Toran och rättfärdigar slaktandet av andra människor som de bor tillsammans så går det för långt. Och klagar man på detta så är man antisemit. Det roliga är att araber ju också är semiter. Så om en jude säger att han hatar araber så är hans också antisemit. Många rika, konservativa republikaner flyttar ju typ från USA och andra rika länder också och kör undan ännu fler människor.

Det jag tänkte fråga när vi besökte en synagoga i tvåan, fast inte vågade, var om man får kalla sig Guds utvalda, och säga att man blivit förföljd i 2000 år om man bara har konverterat till judendomen. Skulle nog vara ett intressant svar.

Vill bara förstärka att jag inte på nåt sätt ogillar judar, jag tycker ju om muslimer (och kristna med för den delen, men de är inte lika balla), men de jag hatar är sionister.

Jag skyller allt på min far.

Fan vad långt det blev :$ Ta inte mig som ett facit bara, det här är bara ett sätt att se det. Gå till biblioteket eller nåt och låna lite böcker, finns nog massa. Jag är ganska kass på historiska detaljer när det gäller det här.

Puh :LOL:

Det där är den bästa "recensionen" jag har läst.. Dina åsikter är likt mina. Jag har absolut inget emot judar eller israeler i övrigt. MEN, jag avskyr som sagt sionister. Jag avskyr de som försöker skda en religion, ett folk, ett land eller vad som helst som egentligen bör vara/är fredligt. Det jag uppfattade med "sen kom världssamfundet och sa "maka på er, här ska de stackars krigsoffren bo" är att superkamterna bestämde sig för att ta över och på ett sätt är en orsak till kriget. Det är även det jag tror, det är min åsikt.
Angående Amerika, om de int elagt sig i skulle Israel lagt sig för åratal sen. Men just nu är det som David vs. Goliat. Palestina får använda n sten, medan Israel har svärd och sköld. Det är sorgligt att man ska se Israelerna som stackare eftersom 6 miljoner av dem blev mördade. Man kan ställa sig frågan om allt det här hade hänt ifall Hitler inte hade satt igång utrotningen pch kriget, p.g.a de dåliga förhållandena tyskland efter Versaillefreden efter 1:a världskriget. Allt är relativt på något sätt, men sådan är mänskligheten.

Jag blir stolt den dag araberna har fått sina rättigheter, utan att Amerika eller någon annan superstat lagt sig i. Problemet r bara att alla fattar att USA inte har något att göra i Israel (dem är bara med för att börschefen är jude), men INGEN vågar säga till. För annars kommer Gud-Amerika att ställa till det för uppkäftiga-slavlandet.

Min syn kanske är lite brutal. Och jag kanske verkar naiv och osammanhängande. Du får ursäkta.

Förlåt. Och miljoner tack. :)

Jazzlady
27-08-2005, 10:34 PM
Ooh I so will. I have her phone number in my Polish file.. I'm sure of it. *tears file appart*

Ooooh, looks like gingerbread. Errr. Aw the best dough is the dough from Shortbread that my grandma makes. Mmmmmmmmm.

Hands off my jumper. :indiff:

The Winner Takes it All :$ They played it loads when we were in teh Stockholm, so I got all nostalgic again. I'm like a bloody leaking tap I tells ya :LOL:

She'd love you for that. She really would. After you left us in Stockholm she went on about your hair for aaaaages. :happy: DULL? I would kill a thousand babies for your hair. Wavey hair is a pain. *points to mass of gay hair*

It's GENIUS. And oh, oh so Russian. 6/8's good, but so Baroque.

He's married with about 50 million kids, lives not too far from where the old family is. If his Wotan is ever on again, I'll tape it for you, cause it's just the greatest thing.

Krasnojarsk
27-08-2005, 10:34 PM
Det där är den bästa "recensionen" jag har läst.. Dina åsikter är likt mina. Jag har absolut inget emot judar eller israeler i övrigt. MEN, jag avskyr som sagt sionister. Jag avskyr de som försöker skda en religion, ett folk, ett land eller vad som helst som egentligen bör vara/är fredligt. Det jag uppfattade med "sen kom världssamfundet och sa "maka på er, här ska de stackars krigsoffren bo" är att superkamterna bestämde sig för att ta över och på ett sätt är en orsak till kriget. Det är även det jag tror, det är min åsikt.
Angående Amerika, om de int elagt sig i skulle Israel lagt sig för åratal sen. Men just nu är det som David vs. Goliat. Palestina får använda n sten, medan Israel har svärd och sköld. Det är sorgligt att man ska se Israelerna som stackare eftersom 6 miljoner av dem blev mördade. Man kan ställa sig frågan om allt det här hade hänt ifall Hitler inte hade satt igång utrotningen pch kriget, p.g.a de dåliga förhållandena tyskland efter Versaillefreden efter 1:a världskriget. Allt är relativt på något sätt, men sådan är mänskligheten.

Jag blir stolt den dag araberna har fått sina rättigheter, utan att Amerika eller någon annan superstat lagt sig i. Problemet r bara att alla fattar att USA inte har något att göra i Israel (dem är bara med för att börschefen är jude), men INGEN vågar säga till. För annars kommer Gud-Amerika att ställa till det för uppkäftiga-slavlandet.

Min syn kanske är lite brutal. Och jag kanske verkar naiv och osammanhängande. Du får ursäkta.

Förlåt. Och miljoner tack. :)

Yes, håller med dig helt. Min syn är till många delar tusen gånger brutalare, men skulle jag skriva saker här som jag och min far diskuterat skulle jag sitta på en fångbuss på väg till avrättning i Mossads lokaler i Tel Aviv, så jag hoppar det.
Jag skulle tro att de hade fått en stat för eller senare, sionismen fanns ju redan på allvar innan första världskriget. 'Judarna' blev även erbjudna landområden på andra ställen som inte föll dem i smaken.
Att supermakterna bestämde att ta över är ju egentligen inte 'en orsak till kriget', utan hela orsaken. :happy:

But she doooooesn't even like me, and I know because she said soooooo!

Krasnojarsk
27-08-2005, 10:47 PM
Ooh I so will. I have her phone number in my Polish file.. I'm sure of it. *tears file appart*

Ooooh, looks like gingerbread. Errr. Aw the best dough is the dough from Shortbread that my grandma makes. Mmmmmmmmm.

Hands off my jumper. :indiff:

The Winner Takes it All :$ They played it loads when we were in teh Stockholm, so I got all nostalgic again. I'm like a bloody leaking tap I tells ya :LOL:

She'd love you for that. She really would. After you left us in Stockholm she went on about your hair for aaaaages. :happy: DULL? I would kill a thousand babies for your hair. Wavey hair is a pain. *points to mass of gay hair*

It's GENIUS. And oh, oh so Russian. 6/8's good, but so Baroque.

He's married with about 50 million kids, lives not too far from where the old family is. If his Wotan is ever on again, I'll tape it for you, cause it's just the greatest thing.

You do? Then what're you doing here? Down a Heinie and warm up that phone :LOL:

Alright then, didn't know what proper British ginger bread was :happy: Mmmm shortbread...I just fell in love with that on the Shetlands...mmmm...cheap tea and shortbread at the B&B...<3

:'( I've never actually had a jumper, I'm too much of a shirt person...I'm sure I could use one now though...mmm...*glares viciously on Rhiân's jumper* You have to sleep sometime...errr...

Mmmm Winner takes it all...I actually like one ABBA song, but I can't for the life of me remember which one :LOL: You'll have to come to Lund and we'll have a patented Wine-and-ABBA-evening...mmm...and oh, I've already decided what to buy on the 6th...found out they have the best calvados ever at Systemet here...Domaine de la Vectière...*drool* And of course my 1½ litre bottle of armagnac me rents got me. Everyone needs a student survival kit innit :LOL:

Awww *proud* I'll send you some too then. :LOL:

Mmmmm baroque...so non-complicated and non-descript. 'S like easy listening it is. <3

Married with kids, that's gay enough for me...mmm... :happy:

Jazzlady
27-08-2005, 10:57 PM
WOO! PANI EWA!

It looks like little men, and I think does actually have ginger in it. Eeevil. Shortbread's brilliant. SO unhealthy, but if you dip it into hot milky tea... Mmmm.

Aww. I'm all about the jumper and shirt look. *loves my jumper* You'll ne'er e'er get me jumper. NEVER. *takes it off and hides it* HA.

AAAALL the Abba songs are great. My mum brainwashed me with them when I was small. Wine and Abba? Sounds beyoooodiful (especially if it's red wijn) oooh.

How bloody posh are Swedish students though? Calvados and Armagnac? Jaaaaysus. :rolleyes: S'nice to listen to, but sooo boring to play. Except maybe Bach's fugues... mm contrapuntal.

:happy:

Krasnojarsk
27-08-2005, 11:11 PM
Mmm little gingerbread men...are you over the story yet? :happy: It's quite morbid eating gingerbread though because of the rituals of maiming them religiously :happy: Mmm...I'm sure you'd like Swedish 'dreams', small cookies, that are a bit like shortbread, and oh so fat though they look innocent and dry...mmm...

Jumpers and shirts, 's nice that :happy: I've been trying to ease myself into the thought that I should try larger sweaters, thanks to mr. Marr, but I don't know...I've been wearing to small shirts and everything for 4 years now, so why stop :LOL:

Grew up with ABBA then? Errr. I would never had survived that childhood...but I wonder what's the most traumatising, the Communards or ABBA? :D (Though I must admit I have nothing against the Communards, but that's me dad's fault. Ruddy git.)
Mmm yes of course red wijn...I had white today just because, and I still have disturbing flashbacks from evenings past. I actually had some ibuprofen for the knee too, with no complications whatsoever...I wonder what the fuss with alcohol and pills is about :D Mmmm Errazuriz, the best red wijn this side of Leningrad.

Yer, I guess I'll be quite posh...that'd be as a result of me rents' sentimental state...let's see how long it lasts :D

Albinoni though, that's heaven to play. Mmm.

Jazzlady
27-08-2005, 11:20 PM
Just about. I'd managed to forget about it until today hactually... in the book I had the gingerbread man looked like a psycho you see.

S'a brilliant combination... if you get too warm, there's always a handy shirt underneath. Although I do dress like my ma circa 1972. I found a picture the other week.. and it's scary how similar we look/dress. (well, 19 year old mum, not 50 year old mum)

Yup. Mummy's cheesy pop and new romantic boho music and daddy's punk/mod crossover. :happy: Would sooner have had a Communard though. The best wijn. Since after results day I'm never having white EVER again.

Ah ibuprofen and drink isn't too bad (we went to the Heineken museum after I'd had some...) but Ibuprofen codeine and booze is a BAD BAD idea. Better than a cheapo bottle of Hardy's?

Ahhh probably not that long... 2 days before you end up in a gutter, stinking of brandy and singing Smiffs songs to tramps :happy:

Pff Oboe. Watching the proms earlier, I couldn't decide who looked worse, oboe players or clarinet players... they just do NOTHING for your face when playing.

Krasnojarsk
27-08-2005, 11:35 PM
:LOL: Aww poor you, children's book's illustrations shook the very foundation my life stood on when I was little, and I'm still not over it. What's the bloody point of scary books for toddlers? They're no good at all I tells ye, just crap. My sister also forced me to watch Psycho when I was around 9-10, and I honestly couldn't sleep for 4 years after :LOL:

Mmhmm, yeckzackly. :happy: Similar dressing genes then? Me dad dressed really cool and marxist like in the 70's, I'd quite like that. :D

Mmm 's a good mix right there :happy: You'd sooner what les Communards though? Errr. "On VH1 tonight, the band that created the non descript genre: The Communards! *cue nasal singing*"

I'm sure you'd give in to some nice Riesling though...mmm...Ammerschwir...'s like refined petrol...<3

That does sound like a bad mix yer... :unsure: I wouldn't know 'bout Errazuriz being better than Hardy's, but it's 15% which makes it divine per automatic definition...mmm. Had that at Jan's in Stockholm...you're guaranteed to be drunk in the morning no matter how much you drink...'s amazing! <3

That's probably true :'( Then they'll probably change their locks and surnames, sell my earthly possessions and I'll be forced to move to my biological father in Lodz.

Both instruments look stupid when you're playing them really...but oboe has that natural grâce about it, so well... :D

Jazzlady
27-08-2005, 11:44 PM
My mum had to spend several hours telling me that it couldn't get out of the book to hurt me. It looked so, so evil though. YEESH your evil sister! I still can't watch Psycho now, but at 9... I'm surprised you can shower without having breakdowns.

http://img.photobucket.com/albums/v13/jazzlady/mum19.jpg exactly the same. Swap that jumper for a green one over my embroidered shirt and the cords for jeans... scaaaaary.
Exactly, non descript. Here it was either Abba/Filthy Collins, Enya or Adam and the Ants from me ma or The Jam, T Rex and The Who from me pa.

I think Hardy's is about 13% you can drink it like fruit juice. Mmmm. But yeesh that Errazuriz sounds potent :happy: I'll keep an eye out in Tesco.

Aw there there *pats* just think though, you can work the fields and talk about your extended feeemeeleeey eeen Bleeckpool, as no good Polish family has just 7 kids...

Oboe? Grâce? I'm sorry, you're clearly confusing it with the clarinet... :rolleyes: (Stupid oboe for getting ALL the orchestra glory and solos.)

Mona
28-08-2005, 02:01 PM
A boring song as I am bored as boring hell as also the bored Mrs. Läkerol has boring enough noticed.

Pelle rocks,
more than my socks,
Rhian is cool,
and I'm a real fool!
Mrs Läkerol is also bored,
and Pelle seem to have scored,
because I'm so booooooooooooored !

*50's melody..ish..something*

Jazzlady
28-08-2005, 02:04 PM
A boring song as I am bored as boring hell as also the bored Mrs. Läkerol has boring enough noticed.

Pelle rocks,
more than my socks,
Rhian is cool,
and I'm a real fool!
Mrs Läkerol is also bored,
and Pelle seem to have scored,
because I'm so booooooooooooored !

*50's melody..ish..something*
:LOL: *Round of applause*

Ah 50s. From watching a black and white fillllum on telly today, it's quite safe to say that the 1950s British Upper Class accent is the greatest one to ever have existed.

Mona
28-08-2005, 02:24 PM
Agrees agrees.. sweet 50's.. *longs*

Jazzlady
28-08-2005, 02:27 PM
Agrees agrees.. sweet 50's.. *longs*
"ah say ahld Jahmmy boy, shell weeh gew end kill those blahddy djahmans ahgehn?"

"tally ho Roger! Ah'll fetch the cognac"

Mona
28-08-2005, 02:56 PM
haha isn't that just marvellous?

"I dare shall say tha' it is quite maaavellous tha' those bladdy french are such cowards"

Well I tried. And failed miserably. The lesson is: Never try.
(Homer J. Simpson, the greatest of them all)

Jazzlady
28-08-2005, 07:20 PM
Haha. Sie ist schon verrückt geworden. :happy:

Thus spake the prophet Homer. Innit.

Krasnojarsk
28-08-2005, 08:26 PM
Your mum's looking well cool Rhiân...she could well have been the new Sandie Shaw :happy: Glad to hear you were a Jam famleh as well :happy: Mmmmrrrickenbacker!

*More applause* for Mona :D 's just beautiful that. Just insert a E-C#m-E-C#m-E-C#m-A-B chord progression and the 50's will be yours in no time :D

Jazzlady
28-08-2005, 08:44 PM
Eeh back in the day... back in the day. Yup. My dad takes great pride in getting drunk and telling me "I saw the Jam before they were called The Jam" and then "once, when I was stationed at Reading, me and my mates got pissed and drove to London so we could go Down in the Tube Station at Midnight, then one of my mates got arrested..." Mmm mod trousers.

Mmmm what a progression. Miss Mona's the future Morrissey, n'est pas? :happy:

Krasnojarsk
28-08-2005, 08:54 PM
:happy: I'm thoroughly impressed by your webel father! 's something about the late 70's-through 80's in Britain awright...mmm...it's so nice...yet I can't find our Jam records anywhere...hope my sister has some in Lund! Argh! Mmmmmmods :D

Oh yes indeed, I'm absolutely positive she'd look spaffing flailing gladioli around and sporting the longest quiff know to man this side of the Yangtze river :happy:

Spare some aspirin willye dearest? :happy: I just found out the hard way that the intonation of my thickest E string on le Pacifica is beyond repair and that the 12th fret note is doomed to be sharp forever and ever. Bollocks to that. :indiff:

Mmmmmmm Asian Rut...so Rusholme :D

Jazzlady
28-08-2005, 09:01 PM
Ah Britain was cool back then. I reckon had it not been for St. Maggie (haha) the whole music movement wouldn't have been half as good. Politics and music are a beautiful combination, save for Coldplay/U2. Aww I've got aaaaall of the LPs on top of me wardrobe. Best thing about dad moving to Ghana was him leaving his record collection :happy:

Ahh quiffage.

Of course! Would you like some neon pink Ibuprofen too? The moral to the story is: DON'T FIDDLE WITH GUITARS. This is why my bass lies in pieces over there *points*

Eeeeheheheee Rusholme. Apparently the nearest Tesco to W109.070 Moseley Road is DIDSBURY :stunned: Stupid Rush'm. Would probably be safer to commute to Blackpool's Tesco.

Krasnojarsk
28-08-2005, 09:14 PM
Exactly, you owe her everything! :D Los Smiffs, sr. Bragg, el Jam...and errr...Wham! <3 Mmmm Red Wedge :happy: Errrr Coldplay *dies*
He did? What a splendid father! I love it when people leave that stuff behind :D Unlike aaah kid :indiff: I have all the Kino records though, so the joke's on her. Hah!

Mmm ibuprofeeeeen...the ones I've been taking these days has been...white...white, dull and boring. Pink would really liven up my day! Mmmm. Guitars though errrrr...did you go Pete Townshend on your bass? :LOL:

Is that so!? They reaaaally should have a Tesco's in the student ghetto innit, they'd be making loads of dosh. Don't you at least have a Lidl for German wurst goodness? Otherwise it's proper rubbish. Imagine how much Hardy's wijn they could sell there. Mmm.

Jazzlady
28-08-2005, 09:21 PM
Well, Mr. Golding doesn't call her St. Maggie for nothing. God I had the strangest dream about Mr. Golding. Anyway, I digress. Yup, aaaaaaall of his records and his army uniform bits and pieces... I should get his dress jacket out of the loft. I got a cool as cheese Falkland Islands jumper out of the divorce :LOL:

Aww you need some Nederprofeeeen. Pink and round :happy: Haha nope, it broke before I had chance to do a Pete 'it was research, honest guv' Townshend.

They should. I don't want to have to walk down Wilmslow road with me carrier bags... they'll shoot me. I dunno if there's a Lidl nearby... there's BOUND to be one somewhere... or Aldi. Mmmm Hardy's.

Krasnojarsk
28-08-2005, 09:34 PM
He does? :LOL: Heeeeeggzellent! Starting to dream about your teachers have ye? I guess that's normal this time a year?
Falkland jumper! Now that's really swell! :LOL: You really should wear it and brag out on the town about your father defending Wales :happy: Have you found a rugby jersey yet ny the way? I just found my old All Blacks one :happy:

Mmmm pink and round...sounds lovely! :D Mmmmmy head's going to heeeeggzploode! :indiff: Ik heb meer koffie nodig.
:LOL: Right then, at least you could walk around town looking like a bass-playing heroinist grasping your bass playing walking shuffles for bypassers. Mmmm like the coolest bassist ever did in Germany...one string and all :LOL:

Well, if you'd lived in Sweden, and among Arabs, there just had to be someplace cheap to buy multi vitamine juice and German milk...I'm sure they won't shoot you :happy: Just carry your hijab correctly and there won't be trouble.

http://simplyislam.com/cloths.asp (I really should buy something! :D )

By the way, I've waited three weeks for my red shemaghs to arrive, but they bloody haven't! Argh!

Krasnojarsk
28-08-2005, 09:38 PM
http://simplyislam.com/iteminfo.asp?item=50644 Mmmmm that's class

Jazzlady
28-08-2005, 09:48 PM
Yup, there was a Torygraph special edition on her way back in L6 so he cut out a picture of her and stuck it over the Blackboard with 'All Hail St. Maggie' over the top. God that guy's a legend. 's'sad that I'll miss the teachers more than 80% of my year :LOL: I've got it on at'moment hactually. S'less itchy than the stripey one. Nope, no rugby shirt :( I'll have to make a day trip to Bangor (ooooh didn't we have a lovely time the day we went to Baaaaangor) to get one me thinks. Mmm All Blacks. The mortal enemy of any person who supports any non New Zeland national Union team.

Mmmm, I bet they'd probably offer to carry me bags, then come in for a brew after. <3 Having said that, if I were to wear a hijab in the current political climate here, I'd probably get arrested/shot by the police. Win win situation. Oooooooh buy a Jilbab. Thems nice them is.

Three? Yeesh. I've got a spare Nevsky Babouska bought commie hat pin here that's going begging, if ye want?

Jazzlady
28-08-2005, 09:49 PM
http://simplyislam.com/iteminfo.asp?item=50644 Mmmmm that's class
Ooh s'nice that. Better cancel your holiday to Israel if you by that mind.

Krasnojarsk
28-08-2005, 10:04 PM
:LOL: Hahahaha, brilliant, simply brilliant! I also like it how t'Graph actually does specials just for her. Bless.
Was your year that bad? :LOL: I'm really jealous about your teachers anyway...at least from your descriptions :D They sound quite nice to be honest...Tory teachers, that's about as good as they come really...mmm...

Can I have the stripey one then if it's too itchey? Mmm. I could grow into itchyness, it'd sooo be worth it! <3 Mmm go to Bangor, and get a hayoooge Welsh drapeau to sport on t'flygplats next time you go abroad...mmm.
All Blacks are quite charming yes :LOL:

Exactly, Britain's surely going the 'right' way when it comes to politics. I can imagine police officers will be really good shots at the end of the year at this rate :LOL: "Good job inspector, you managed to hit the head with each shot! Good on ye lad!" :happy:
Mmmmmm jilbab...they look so comfy :happy: Plus, with some sandals I'd make quite the Jesus replica bar the beard :happy:

Commie hat pin? A hammer and sickle one? Cool :D

Ooh s'nice that. Better cancel your holiday to Israel if you by that mind.

Just called the travel agent's. :D Hmmm, now should I get down to Lund and order these shemaghs or wait for the ruddy Commie bookstore to send me mine from Sweden? :indiff: Ffwls.

Jazzlady
28-08-2005, 10:17 PM
Yup. <3 Torygraph. Nah our year was pretty good really. There was only about 60 of us, so we were all quite close by Sixthform standards. I was sooooo lucky as far as teachers go. All the types of teachers that you could buy a pint for if you saw them in the pub. <3

I may let you borrow it... reluctantly. Nice and British, are thick itchy woolly jumpers. Mmm, Bangor, then pop over to Pentraeth and Beaumaris to stock up on Bara Brith. Mmmmmmmmm.

I'm sure that in police stations here, they have things on the wall as like a points system. 10 points for every Muslim, lose a point for a Sikh. :indiff:
God the Catholic church up the road'd be so proud. Try telling the.. gah what's the word for church goers... CONGREGATION! AHA! that Jesus was nothing but an unshaven arab Jew... :LOL:

Yeah! I dunno if you remember, but I had one on the lapel of my pink jacket. I bought two in the hope that I could find a good home for the second, and couldn't. So s'all yours if you want :happy:

You could always wait another week (cause sometimes stuff can take 28 days) and then phone them up and shout/get them in Lund. :happy:

Krasnojarsk
28-08-2005, 10:29 PM
60? We were looooads of people in my year. Guess the less the better innit. Buying pints for teachers...errr...at least my fizzsticks teacher still smiles at me when he probably says 'worthless ffwll' under his breath. I could buy him a pint only for the smile though :LOL: You should take mr Golding and Ewa out for a pint of wódka really. <3

Mmmmm thick jumpers...soo nice...and Ynys Môn...I've always imagine Welsh and Anglesey people wearing thick jumpers, day in, day out...mmm. <3 Bara Brith, is that the sponge cake with raisins in it?

Gits they are. 'S funny how a government can be allowed to almost issue a 'license to kill' policy...'s like Soviet I tell you.
:LOL: Hahaha, yer, that'd stir them right up :D You should try it, dressed only in items from simplyislam.com <3

Ooooh I remember now! :happy: Mmmm them's really nice, they'd particularly look good on t'shemagh too :D
They said 14 days on t'website...but sod it, I'll probably order from simplyislam, face the charges and get something (http://simplyislam.com/iteminfo.asp?item=52012) I've needed for shemaghs for yeeears! :LOL: Imagine sitting in that, drinking wine and reciting Das Kapital <3

Jazzlady
28-08-2005, 10:39 PM
Mmm it was nice having a small year. The gossip network was fabulous. :happy: Hehe a bit like my maffs teacher that. Aw that'd just be the best night out ever. Ewa, Mr. G, maybe Jenko and.. ahhh.

Well, certainly the farmers of Ynys Môn wear wellies and woolly jumpers all year round. It's cold on the island. Nay, Bara Brith is just a nice Welsh fruit bread, with like rasins and orange peel and stuff. Makes great toast. Mmmmm.

It's funny and ABSOLUTLY DISGUSTING. At least the Soviets had the excuse of Stalin and deep mortal fear. What excuse does Britain have? We're employing the American mentality of "quick, brown people, pass me my AK47" :indiff:

You'll have to PM me yer address again then and I'll post it ye next week or summit. Hahaha brilliant. Have you read the comments underneath the picture? I shouldn't find them funny.. but aaahahaha.

That'd just be the perfect evening in. :happy:

Krasnojarsk
28-08-2005, 11:03 PM
Mmmm gossip, I can imagine <3. Mmm I miss slagging off people in other classes. Hopefully we'll have some hierarchy in Lund with the Rusks on top :happy:

Sounds marvellous, a place for Pelle, not including the wellies..errr. If they're not bright and shiny that is, then they might be quite nice actually. Mmm red ones with sail boats on them. Pure brilliance.
Fruit bread toast? Sounds quite interesting :happy: I want to go to Whayuls even more now. Mmm. My rents were right :LOL:

:indiff: You should move to Sweden before we get too friendly with Tone and adopt the exact same thing...though I could see it happening here, 's just that we have a nice buffer with all the fake commies pretending to care bout the brownies :indiff: I'm guessing it won't be long until our biggest populist party, the 'Sweden Democrats', gains some mandate in the parliament...you have to get 4% of the votes to be included, and probably it's not too far away. Then my shemagh wouldn't be liked very much. God I hate stupid politics. At least under Maggie you knew what to think :D

I'll PM it :happy: Me rents'd have to bring it to me later on since I don't have an address in Lund yet :happy:

WOT IS AKAAL! Them comments are dangerously oafy. :indiff:

Mmm yes indeed. Plus ABBA.

I'm going to säng now, have to be up fairly earlie to return some library books/trot around town sentimentally since it's het last day tomorrow innit. Spokoynoooooy noooochi! :happy:

Jazzlady
28-08-2005, 11:13 PM
Aw the bitchyness was great. "OH MAH GAWD SHE DIDN'T?! she DID?! NO WAY?! YES! Slapper." :LOL:

Wellies are great! I used to be small enough to wear the wellies that my Paddington Bear toy came with. THOSE were the days :happy: S'nice is bara brith. Rents right about what? Wales being the land of dreams and promise?

God knows. Ugh why oh why has the Western world become like it has? It's silly. Under Maggie you knew what to think, because you were told what to think.

Supoib! I'll have it airmailed as soon as me loan gets in :D Mmm government money paying for the postage. Propper commie that. :happy:

Hehehe. Ah ABBA. *sniff*

Nos da me dear! Enjoy your last day in Yernsherping, try not to get too distraught now... :happy:

Mona
29-08-2005, 04:19 AM
Your mum's looking well cool Rhiân...she could well have been the new Sandie Shaw :happy: Glad to hear you were a Jam famleh as well :happy: Mmmmrrrickenbacker!

*More applause* for Mona :D 's just beautiful that. Just insert a E-C#m-E-C#m-E-C#m-A-B chord progression and the 50's will be yours in no time :D

Thank thank you ! *bos deeply*

*bows to much and hits head on floor*

*DEAD*

Krasnojarsk
29-08-2005, 02:42 PM
Yebu' nobu' yebu' nobu' :D

Awwww how cute :happy: Mmmm those wellies are nice, but green ones are mostly just bland iinit. Unless you carry them with styyyle :D
Wales being exactly that yes, "Pelle, you just have to see Aberystwyth before you die!" :D Ever since they went on their train trip in l'UK they've been going on and on about it...mmm...<3

:LOL: So true. Mmm despotism, can't have too much of it really.

Mmmm fankies muchly. :happy: *hugs* Can't wait till the first governmental apanage reaches my account. Mmm. <3

Mmm I'm coiled up in here snacking on Ibuprofen having taken a walk to the library and a small bike ride. Boooring weather though, I bet Yernshurping is sad to see me go :LOL:

Don't die Mona, you're more valuable to us alive :happy:

Jazzlady
29-08-2005, 02:52 PM
haha that's actually quite a popular part of Blackpool vocab (pre Little Britain) :happy:

Ah I have a pair of green wellies.. but you simply customise them with black marker pen. :happy: "Rhian likes pigeon porn" being the favourite customisation done by my friend Mark.
haha Aberystwyth. S'all students and sheep. :happy: When was their train trip, and most importantly did your parents go to Ynys Môn?

Try telling the government that...

No problemo! *hugs back* Mm nor can I. Free money until I eventually graduate.. which if I stay on for the old doctorate, then sign on the dole after that I'll never have to pay it back. *cackles*

Aww, is the knee still bad? *passes a hot water bottle* en de mooiste nederlandse ibuprofeeeeen
http://img.photobucket.com/albums/v318/milojazzlady/IMG_0698.jpg

That she is, God love her :happy:

Mmm Regina Spektoooooor.

Krasnojarsk
29-08-2005, 03:11 PM
:LOL: Haha, the death cries of a degraded society <3

:LOL: :LOL: That's some high grade marker pen customisation <3. I regret to this day I didn't steal the 'Boris has a racket up his groin' lab coat from school when I quit. Argh!
That was in t'eighties, when they were interrailing and lying to people about being married to be allowed to sleep in the same compartment :D After that I guess they just had to get hitched innit <3 I don't know if they went to t'Ynys, maybe they went cycling there on their honeymoon or something. Roine proposed to Ann on an Inverness ferry too, so you can see romance runs in our blood :LOL: Oh dear.

Exactly, we might as well sign up right now :LOL: I hate it how Sweden's changed the repaying rules, before it was based on income, now it's time limited, so it has to be repayed by the age of 50 or something, and you start paying directly after uni I think. 'S rubbish. I guess I can flee to Britain and hide out in a council estate for the rest of my life and they'll never find me. Haha!

Mmmm fankies :happy: That's really pink and happy! I only have a small bottle of white ones. Crap it is.

Mmmm Primitives :D

Jazzlady
29-08-2005, 03:19 PM
:LOL: Aww Blackpool. I'll miss it so. It'll be great to walk the streets without fear of a hypodermic needle popping up through the soles of your shoes. Our Local Health Authority should offer free AIDS screening for every tourist that's about to leave the borough.

Haha aww how British. I don't think we even have sleeper trains anymore. Damn privatisation. :LOL: Aww that is quite romantic though. :happy:

Ahhh, ours is still based on income. If you earn less than £15k a year or die, you don't have to pay it back. Wooo! And if you've not paid it off by the time you're 65, they cancell it. :D Live as a tax exile. They can't do owt then. :happy:

Innit just! Just looking at it makes you forget your agony. It's that special Dutch attitude to drugs. 400mg over the counter! I was stunned! They only do 200mg here, and even then they ask you loads of questions to make sure you're not buying it to commit suicide with :LOL:

Krasnojarsk
29-08-2005, 03:34 PM
I'm sure you will! :LOL: Makes me wonder, how much better is Manchester really then, seeing you'll be living in t'Field? You make Sweden seem so docile and nice :happy: We had two brutal stabbings this weekend though, I guess that's nothing compared to a normal day in t'Holme or t'Shawe. <3

Sleeper trains are greeeet! :happy: I bet they made them illegal after being too liberal with who could share carriage with whom <3. 'S the cafflicks it is. Aw, a bit romantic then maybe. In its own special way. :happy:

Argh, that sounds great! Then the state are quite compelled to do their best to ensure jobs for all them linguists if they really want the dosh back. Here they only create work opportunities for the police when starting to chase after my generation that won't work! :LOL: I'll go start an off-shore company on Jersey. :D

:LOL: Fabulous, just fabulous! Here they don't even ask those things I think. But then again, they think they deter suicides by only giving out white boring pills. <3 I know at least I'd think twice if we had happy pink cheer-up pills! :LOL:

Jazzlady
29-08-2005, 03:50 PM
The streets of (central) Manchester are paved with gold, ambition, joy, niceness... (and the odd bit of chewing gum, litter and student vomit) ahhh. Sweden is though. The most violent things are the cyclists and the doors (because all Swedish doors open the wrong way *was stuck in the Airport toilet cubicle for ages the first time, thinking I was locked in, but really the door just opens the wrong way* )

TWO? Pah, that's nothing. That's probably the same as what we get at the beginning of chuck out time on a Friday night.

They are :happy: Especially when border control bang on the door at 3am <3 Hehe probably. Two girls we met in Petersburg said that their 17 hour overnight from Riga to Moscow was spent trying to sleep whilst there was another couple at it like rabbits apparently. British reserve is there for peaceful nights. Innit.

It's much more romantic than the way my dad proposed to my mum. "let's face it Peg, we're going to get married, we just need to fix a date." (all said in dad's van, over fish and chips. :LOL: )

Sure it soooounds great, but they screw you. They screw you baaaad. Mmm off-shore.

Yup, you're only allowed to buy 12 paracetemol in one go here. Then they ask you if you've taken it before, know how to take it, are taking any other medication, all the while they're screening you for suicidal tendancies. :happy: You're also not allowed to buy painkillers if you're under 16. Stupid laws. Ahh yes, pink and happy. Mmmmm. S'like methodone. That's a beautiful shade of green.

Mona
29-08-2005, 03:51 PM
I'm valuable?

Krasnojarsk
29-08-2005, 09:09 PM
Mmmmm that sounds really nice! Are you sure Manchester's norvuhn? <3
Our doors open the wrong way though? :LOL: Errrrr. I bet they do though seeing how how drive on the wrong side of the road. (So you have to give way to cars coming from the left then? Tha'ss raaaad! How can you ever survive traffic? (if you do :D)) Mmmm double parentheses, haven't done those since Matematik D <3. How did you figure out your door predicament in the end? A docile Swede help you? <3

Mmmm see the norf is great! :LOL: Errrr.

Mmmm border control. At least you were unconscious during the wait, we had to sit trembling and giggling with fear waiting for them for an hour or so. Errr. Fun. <3
I suddenly understand the British stance though. Errr. :stunned:

Mmmm so coal-miney! :D But since he seems like a cool guy he can get away with things like that see. :happy:

They do though don't they though? Come join me on Jersey. <3

Tha'ss silleeeh! Have you ever been denied to buy them? :D 'S stupid though we only get painkillers, and aspirine and everything in pharmacies. Ruddy monopoly fascists.
You seem to know an awful lot about methadone...no wonder you know what the questions are like. Errr. :happy:

Calming meself down with some Josh Groban and Affirmation at the moment after running around like an idiot gathering stuff for Lund. God I wish I could stay at home and do nothing for at least a few weeks more. Argh!

Mona, of course you're terribly valuable. The youth of today needs someone to guide them. They need an arab to lead them. They crave it Mona. Seize the opportunity, seize it. Squash them goffs and brats like bugs. Grr. (We so need the angry MSN smilie here :D )

Jazzlady
29-08-2005, 09:23 PM
Well central Manchester isn't real Manchester. It's the same as any city centre anywhere in the world (except Stockholm, because it only has one H&M). It's a predicament is road crossing abroad. Although I've mastered it and now the biggest risk is the fact I always forget to look right before left now. But no. Push the button, wait for the beep and the green man.

The worst one was our Finland Russia crossing... they just.. vanished with our passports, then abused us in angry Russian... then a Finnish lady tried to explain stuff to us in Finnish.. and oh GOD I thought we were going to get shot. (According to my Trans-Siberian book, half of the customs/officials aren't actually mentally stable enough to carry guns.)

Ah he is a cool guy. Spoke to him on the phone today, expressing my finance woes to Bank of Daddy, to which he told me to "get a job on Whalley Range then". Nothing quite like that paternal care...

Yup, once. I had an awful migrane in town and was ready to die, went to Boots and the woman said "I can't serve you without ID" to which I had a big go at her (migranes make you cranky) went to superdrug, returned to Boots and consumed my painkillers that I'd bought in Superdrug infront of the evil cow who wouldn't serve me. HA.

My doctors surgery is on the middle of Blackpool's second roughest council estate.. s'how I know :D

Aww *knufje* you'll be reeeeet lad! Just think of all the fun you'll have, innit :) besides, you'll be a student, you get to sit on your arse and do nothing for 80% of the time anyway. The other 20% is divided equally to 10% drinking and turning up to lectures and 10% for 'general interests'

Jazzlady
29-08-2005, 09:24 PM
Also: http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/europe/4194204.stm aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhh <3

Krasnojarsk
29-08-2005, 09:48 PM
One H&M? Dear lord, how could you ever survive? You get the cool clothing stores though, so you're alright. <3
If I'm not killed by arabs on the first day in Madchestoh I'm guessing the strangely driving cars'll get me. I almost die daily in Swedish traffic, so errr. :$

:LOL: That sounds like quite the scary experience! We just got told by our teacher to greet them very politely, so we did, and no angry Russian, but vanishing passports nevertheless. So you still fancy doing the Trans-Siberian? Errr. It sounds ridiculously fun, but oh so dangerous. 'S a fine balance between carrying a lot of roubles for bribes, and too much to actually get mugged if the Rusks catch you counting it smugly. <3 Probably 90% of the Rusk population isn't stable enough to carry guns...mmm.

<3 Mmm that's lovely done by yer dad :happy: It must be easier for him when you're moving out since he doesn't have to part with you and get all clogged throaty when you leave...thus no financial compensation. 'S evil. Promise him you'll put him in a nice retirement home of choice in southern France like I did with me rents. Smooths them right up! :LOL: Now I'll just have to make it happen with my linguist dole pay. Unless I get filthy rich before that, which I will. No worries ever, 's what Sartre would've said. <3

:LOL: Serves her right! Dozy bint. You should've showed her some pink pills to demonstrate how nice pills you got at t'other shop. Mmm. Reckon she'd call the cops though. Err.

:LOL: Haha, fair enough, makes sense. <3 'S a'ard knock loif it is.

Mmm *kraaaaam back* Mmm I'll manage. I'll try to drive my sister out so she can go live with Erik 90% of the time too. That'd be swell. It'll probably be quite smooth doing Russian. A lot better than me mathematician friends. Haha, they have to go on campings, 'bonding' with people and all that crap. I hope we're just Russian and drink and be friends. 'S the best way.
Feels like I'm moving from the Museboard as well, but God knows I'd never manage that :LOL: Just hope dad can get the wireless connection thingie working tomorrow. Mmm.

Mmmmmmmmm Poles. <3's Lech. He's such a dude.

That's it, reckon I'll have to go to bed since we're leaving quite early tomorrow for God knows what reason. Guess I'll see you from Lund then. God natt, sov gott, cherish your Blackpool days :D *hugs*

Jazzlady
29-08-2005, 09:59 PM
Yeah, we've got topshop, which is 1,000 H&Ms. :happy: Actually wore an H&M jumper to my interview at manchester... I can see why I got in though.. its dangerously low. :$ *manipulating lesbians*

Forewarned is forearmed. Jammy git. I was terrified. Especially as they vanished, and then the train started to move. :stunned: It does sound fun, but maybe not just yet. I'll wait till my Russian is good/I find someone to go with. I don't fancy homestays alone with Baboushkas. God knows what they're capable of.

Nope, the spoon was supposed to be coming home, but he can't get leave... so it'll just be emotional mother. She's the worst. :rolleyes: Haha sounds like a similar thing that I've told my parentals.

Haha wise move :happy: Make chez sister chez Pelle instead. Like the Playboy mansion or something... :LOL:

Inne jus?!

Only 16 days of cherishing left. WOO!

Aw well me dear, hej då, tot ziens and GOOD LUCK (not that it's needed)! Go and kick the Parish of Lund's ass boyo :happy: *hugs back*

Mona
30-08-2005, 12:54 PM
Mona, of course you're terribly valuable. The youth of today needs someone to guide them. They need an arab to lead them. They crave it Mona. Seize the opportunity, seize it. Squash them goffs and brats like bugs. Grr. (We so need the angry MSN smilie here :D )

Oh.. Okay. Thanks.. I guess.. :$ :happy:

I will seize it. I will take it and use it !
TOO A NEW AND BRIGHTER BRAT-FREE FUTURE !
*revolution*

Jazzlady
30-08-2005, 01:13 PM
Oh.. Okay. Thanks.. I guess.. :$ :happy:

I will seize it. I will take it and use it !
TOO A NEW AND BRIGHTER BRAT-FREE FUTURE !
*revolution*
eeehehe. Good lass. Fight the power.

мона! восстание!

God knows if that's right, but what kind of a Russian dictionary doesn't have the word for Revolution? One that whishes to skirt over the past, I tells you. So uprising will have to do.

Krasnojarsk
30-08-2005, 10:20 PM
Errr revolyutsya :happy: Mmmm getting drunk, and I've only been here one day. Mmm. Internet back on now, it's does what it wants mostly around here. Errr. Shit I'm such a wreck, I don't want to grow up. Errr.

*falls on the floor and drinks more*

Jazzlady
30-08-2005, 10:30 PM
Figures... dunnit. Eeeeh the perfect Student. :happy: I don't want to grow up either. Pan shopping is scary. Aww *passes a Läkerol and a glass of water and sings the take it easy song*

Krasnojarsk
31-08-2005, 07:16 PM
Mmmmmmmyoozeboard :happy: I hope our connection survives the night, and I hope ms Rhiân does too after the Ribble beer. Take care dearest. :happy: You never know what grows inside them Tesco cans.

Jazzlady
31-08-2005, 07:22 PM
Mmmmmmmyoozeboard :happy: I hope our connection survives the night, and I hope ms Rhiân does too after the Ribble beer. Take care dearest. :happy: You never know what grows inside them Tesco cans.
I am very, very slowly getting drunk (although the Heine is... quite the bit potent after no meals just coffee all day. Mmmm.)

God, you should try this Tesco stuff. Any faith you had in British Beer... :LOL:

Glad you liked the cyclists. Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmhm.

Krasnojarsk
31-08-2005, 07:34 PM
Mmmmm 's the best drunkenness :LOL:

I'll try it up nohf :happy: Sounds great really!

Hope you like the song too! :LOL: Mmmmm it's the best song ever, also the best guitar solo, mmmm auto 80's harmony! :LOL:

Mmmmm reading Russian poetry in my tremblingest voice to prepare for tomorrow :D

Jazzlady
31-08-2005, 07:42 PM
My mum's already accused me of having a problem, after 2 cans of tesco fizzwater and 250ml of Heine... :rolleyes:

BOING BOING :LOL: Brilliant. They sound so northern.

Ahhh Russian poetry... I got a translation of that Pushkin one you recorded... it's so, so beautiful. Love poetry > all. (Except Hughes and Betjeman.)

Y'all excited for tomorrow then? *wishes the best Tesco Value Lager soaked luck*

Krasnojarsk
31-08-2005, 07:54 PM
Just tell her that's below the Swedish average drinking ration for 10 year olds. You'll be reet.

Mmmmm so northern, it's great. I can't stop listening to it :happy:

Yeeeeer, innit just great! Ya vas lyubil la la la mmmmm. :happy: Ya lyublyu Puskhinu *only remembers dative* I suck at accusative though. If I'll ever have to use it I'll die.

Mmmm hexcited, but I can't find my around here to save my life, so I'm only worried about knowing where all the lessons are supposed to be. Errr. Oh and the 2 hour diagnostical test on Friday. Errrrr. I reckon I'll be reet though. :happy:

Jazzlady
31-08-2005, 07:59 PM
I've just had a big argument with her. WOOO! She says I'm turning into my father :LOL: I, couldn't care less, cause I've just hit that giggly stage. *giggles* hehe.

Babies do bounce too. I dropped Ed a few times...

Mm it is! I can't do accusative in German either... Dative's easy. You know which prepositions, where in sentences bla bla.. but accusative is so, so vague. Are you direct or indirect? Why are you there? Oh oh oh *cries*

Aw I should've left you with my Sweden book... it has a section on Lund. I can scan zee map for you if you like? Test? How sublime. Rather you than me. :happy: Actually... I hope we don't have any tests... :stunned: I don't want to go to unniiiiiiiiiiiiii. *babble babble*

Krasnojarsk
01-09-2005, 09:11 AM
Drunken arguments, the golden moments of life innit :happy:

Errrr you did? And he still likes you? Now I can understand why you wouldn't want to snowball fight him.

Eggzaaaaackly! And all the others in Russian are piss easy, the locative and instrumental...wait, except genitive...that's a bitch, they use it all the time when that's supposed to be the easiest case to grasp (bar infinitive <3) I can't even think of an example, that's how strange it is. Bloody hell.

3½ hours left...aaaaaargh! :'( I just hope it's really easy so I can complain about not learning enough :LOL: Or at least that the other people are baaaaad at Russian so I can laugh with the teachers and call them priduroks.
Uni is scary. I mean, just 2 weeks ago I was 16. :stunned: And yet, in 5 days I can buy calvados! :LOL:
Oh, and they sent me a letter (to the Jönköping address the bastards) from the Semitic institution that there might be an opening in Arabic...and I'm still pondering whether I should check it out...could be the lessons clash with le russkij. Hmmm.

Jazzlady
01-09-2005, 09:34 AM
Innit just. However I worried myself when I just went to get juice out of the fridge, and contemplated "just a quick can" of the value fizzwater :LOL:

I've just had my Russian course details through <3 There's a whole 20 credit module called "behind the iron curtain" <3 <3 <3 <3 <3 <3 :happy:

You'll ace it, cause you're a Russian spod :happy: *ruffles hair*
I know what you mean... I'm still 13, but they're expecting me to live alone?!

Oh you should definately check it out! Mmmm *jealous* I was reading my diary last night and about this time last year I was going to go and do Arabic and German with Swedish... what went wrong there :LOL: But yes, do Alabic dooooo it. Especially good for if you want to be a Mancunian/work for any British governmental establishment.

Krasnojarsk
01-09-2005, 09:44 AM
:LOL: *watches the orange warning light go off over Rhiân's head* :LOL:

Mmmmmm that's haaaawt. :happy: We only get 'realia'. So bland. I want to know what we're studying ye ffwls! :indiff:

Mmmmm I hope so :happy: :LOL:

I wonder if I parents knew how to pay bills when they were 13? Childhoods are strange nowadays since they're supposed to last till you're at least 25. 'S sick! I'd kill a bunny for a time machine *gets nostalgic* I sooo should avoid the rode wijn dit weekend though. Errr :LOL:

Mmm yer, what happened :LOL: But Swedish is never too late. You'll be fluent in no time :happy: Mmm they said I should phone them before Sept 6 if I want to join...hope I get a complete schedule for le Rusk today.

Take me when you go!

I'm just a country mile behind the world!

I need advice, I need adv-ah-hice!

:LOL:

Jazzlady
01-09-2005, 09:55 AM
Ah it's gone off now. Thanks to a good old glass of sinaasappelsap.

It's just sexy. It's even better for those with A Level Russian, they get 19th C Literature and Film, Russian History to 1917 and Russia from the revolution to present. Gits.

You know so :happy:

My mum takes great pride in telling me when she was at uni, all she had to pay for was drink and clothes. *grumbles* 1999/2000 were the best years. Mmmhm. Drink you Zubrówka instead... teehehe

God knows... ah well. They do alabic at the Language Centre anyway. Swedish is really annoying me. Now whenever I try and say Dutch/German words I have this terribly annoying Swedish accent which won't go away and insists on making everything tonal. :indiff: I'm sure you will do...

Krasnojarsk
01-09-2005, 03:34 PM
Mmmmm sinaasappelsap...mmm. Especially with an 60% vodka drink...errr. Mmm. And galliano. That's the best ever.

Oooooh that sounds like fun! I heard something today about doing some Russian politics thingie in our course...biiiiiiiig fun!

Tha'ss big eeeeeevil! Bloody fascists :indiff: Mmmmm wódka though. 'S great. Can't wait till le weekend :indiff:

Nonononono you have grate your accent to shreds, you speak gleeeeeet Dutch! :happy: But of course, if Swedish is going to be youl maaaain language, keep at it :D

I had the nicest babushka as a conversation teacher...oh God she was lovely...I love her already. Mmmmm so laid back. And loads of Russian ladies taking this course too. Mmmmmm.
I still hope the rest of the class is crap :LOL:

Jazzlady
01-09-2005, 06:00 PM
Mmmmhm. I've been living off fruit juice for about 3 days. S'greaaaaaat! Actually had solids today... waaay overrated. :LOL:

My Dutch is baaaaaaaaaaaaaaaaaaad. Even worse now it sounds like some Leiden ruffian trapped in the suburbs of Södermalm for 10 years... of course Swedish will be my main language. I was telling mum today how I'm going to fake my death after uni and run away to Sweden with the insurance money, then marry a Swede for the passport but claim stress related amnesia if the authorities ask...

Ooooh you lucky thing! We don't get proper politics till 4th year :'( Eeehehe Russians! Sounds like your first day was good then? Jammy git! :happy: Aww Baboushkas. *puts on Kate Bush* Have you not met all of your comrades yet? You should take your Wódka to class... break the ice... wirf die Glaese an der Waaaand... :D

Mona
01-09-2005, 09:08 PM
Haha, I love your plan Rhian. It's feckin faboulous!

Pelle, länge sen vi hade en "proper" diskussion.
Någonting vettigt och vist att berätta för mig? *längtar förväntansfullt*
:p

Jazzlady
01-09-2005, 09:15 PM
Haha, I love your plan Rhian. It's feckin faboulous!

Pelle, länge sen vi hade en "proper" diskussion.
Någonting vettigt och vist att berätta för mig? *längtar förväntansfullt*
:p
My mum thought so too. Until she realised I wasn't joking.

Mona, to tide you over until you can have a heated discussion about stuff, have some Welsh:

http://img.photobucket.com/albums/v318/milojazzlady/IMG_0712.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v318/milojazzlady/IMG_0711.jpg

Ahhh.

Mona
01-09-2005, 09:45 PM
I am so learning Welsh.

Rhown derfyn ar dlodi.

Jazzlady
01-09-2005, 09:57 PM
I am so learning Welsh.

Rhown derfyn ar dlodi.
Iawn del bach! It's quite nice when non-welshies learn Welsh. Doesn't often happen. The fatherland is happy.

Mona
01-09-2005, 10:04 PM
'm enwa ydy Mona

Ca a cookie

Jazzlady
01-09-2005, 10:06 PM
'm enwa ydy Mona

Ca a cookie
Tee hee aw, bechod. Just say 'Mona y'dwi' it's the sloppy colloquial North Walian dialect. The best one. :happy:

Mona
01-09-2005, 10:33 PM
I really want to learn welsh..

Jazzlady
01-09-2005, 10:35 PM
I really want to learn welsh..
Aww I'll teach you... only, I can't write it...

Mona
01-09-2005, 10:38 PM
hmm.. that could be aproblem..try to write it !
:)

Jazzlady
01-09-2005, 10:44 PM
hmm.. that could be aproblem..try to write it !
:)
It'd all be wrong though... cause I can only speaks it. Hmmm. I know, just learn the anthem.

Mae hen wlad fy nhadau yn annwyl i mi,
Gwlad beirdd a chantorion, enwogion o fri;
Ei gwrol ryfelwyr, gwladgarwyr tra mad,
Tros ryddid collasant eu gwaed.

Gwlad, gwlad, pleidiol wyf i'm gwlad.
Tra môr yn fur i'r bur hoff bau,
O bydded i'r hen iaith barhau.

Hen Gymru fynyddig, paradwys y bardd,
Pob dyffryn, pob clogwyn i'm golwg sydd hardd;
Trwy deimlad gwladgarol, mor swynol yw si
Ei nentydd, afonydd, i mi.

Os treisiodd y gelyn fy ngwlad tan ei droed,
Mae hen iaith y Cymry mor fyw ag erioed.
Ni luddiwyd yr awen gan erchyll law brad,
Na thelyn berseiniol fy ngwlad

Krasnojarsk
02-09-2005, 09:48 AM
Mmmmhm. I've been living off fruit juice for about 3 days. S'greaaaaaat! Actually had solids today... waaay overrated. :LOL:

My Dutch is baaaaaaaaaaaaaaaaaaad. Even worse now it sounds like some Leiden ruffian trapped in the suburbs of Södermalm for 10 years... of course Swedish will be my main language. I was telling mum today how I'm going to fake my death after uni and run away to Sweden with the insurance money, then marry a Swede for the passport but claim stress related amnesia if the authorities ask...

Ooooh you lucky thing! We don't get proper politics till 4th year :'( Eeehehe Russians! Sounds like your first day was good then? Jammy git! :happy: Aww Baboushkas. *puts on Kate Bush* Have you not met all of your comrades yet? You should take your Wódka to class... break the ice... wirf die Glaese an der Waaaand... :D

Still on the juice is ye? Mmmm 's the best. That, yoghurt and müsli. 'S divine it is.

Sounds like a plan indeed. I can always get you in the country, I know people over at the welfare centre in Jönköping, so just go there and beg for some kronor and öl. They'll hook ye right up. Remember to 'lose' your passport at Schiphol.

Yer, I've met them all, mostly boring, shy people. Bleurgh. Just came home from the Swedish/Russian test having realised I can't remember a bloody thing about Swedish or Russian grammar...I've never had to explain what a transitive verb was before, so it got all clogged up in le brain. Hmm something something object. Remembered it while walking out. Great.
And why the bloody hell didn't they teach us Russian plural cases in school!? Aaaargh! *sobs* I'm such a failure.

Nice Welsh Mona bach :D I miss my Welsh dictionary, it's all the way over *there*
Diskutera? Provocera mig så får vi se. Nä, nu ska jag plugga formlära och försöka fatta. :indiff:

Krasnojarsk
02-09-2005, 02:01 PM
*Music of the year*

HIGHLIFE!

Now I just need to find some proper albums :indiff: Bloody Swedish stores.

MAMAAAA DEEEEY! *guitar runs in 3rds* Oh God, it's the perfect music <3

Jazzlady
02-09-2005, 04:00 PM
I hactually had that for me tea last night. Mmmm with raisins. Mmmm. And Russian Black Bread! (Our special Lancashire Only supermarket sells Russian black bread! It's not as bitter as the real stuff... but it tastes like Nevsky!)

Excellent. Person smuggling :happy: Asylbewerber! Wooo!

Aw I'm sure you will have done much better than you think (it always happens) I thought I'd failed German because I used sie instead of ihr (and realised it walking out of the exam) but that was nailed, so you'll be graaaaaaaaaaaaand. S'stop sobbing :happy: *hugs*

All these Swedes converted to the way of the Welsh... *holds back a tear*

Krasnojarsk
03-09-2005, 12:24 PM
Mmmmm Russian bread...congrats...must be wonderful :happy: Mmmm I'd kill for some Estonian sour bread...mmm...

Nah, I probably did bad, but I was planning to go the grammar lessons anyways. Bought some really complex Swedish phonetics and grammar books today :happy: Mmmm and a huge Arabic course/grammar for 60 kr! I still don't know if I'm doing Arabic or not...hmmm...

Mmmmmm Welsh...'s grand it is. You seem proud, and you should be :happy:

You don't happen to know some nice highlife artists, seeing your dad lives in Ghana and all. 'S impossible to find out about it here, especially guitar based music. Mmmm.

Nope, off to study and dlink coffee...argh

Jazzlady
03-09-2005, 01:41 PM
It is. Mmm tastes of stodge.

Mmmhm grammar lessons. Mmmm words. :happy:

Erm, I'm not entirely sure, but Rose really likes some thing called Daddy Lumba (he's a reeeeaaaaally famous one) and Osibisa. In all honesty there's not that much Highlife played in Ghana anymore... it's all Westlife, Sean Paul and some weird stuff imported from the Ivory Coast .

Mona
03-09-2005, 11:31 PM
Okay, here I am.
Ja, det är jag, Mona, men jag vill inte att alla ska veta det. Försöker att inte vara sådär efterhängsen som all aandra. So ni kan typ glömma min tråd i The Love boat och så.

Det här är bra aktivitet.

Pelle, I desperately want to learn Russian.
Rhian, I desperately want to learn Welsh.

Krasnojarsk
04-09-2005, 08:48 PM
It is. Mmm tastes of stodge.

Mmmhm grammar lessons. Mmmm words. :happy:

Erm, I'm not entirely sure, but Rose really likes some thing called Daddy Lumba (he's a reeeeaaaaally famous one) and Osibisa. In all honesty there's not that much Highlife played in Ghana anymore... it's all Westlife, Sean Paul and some weird stuff imported from the Ivory Coast .

Mmm stodge :D

Daddy Lumba you say...will be checked out. I'm trying to find some albums by the West African Highlife band at the moment...mmm...bloody Sweden though. Cursed Ghana not being the highlife fortress it should be :indiff:

Okay, here I am.
Ja, det är jag, Mona, men jag vill inte att alla ska veta det. Försöker att inte vara sådär efterhängsen som all aandra. So ni kan typ glömma min tråd i The Love boat och så.

Det här är bra aktivitet.

Pelle, I desperately want to learn Russian.
Rhian, I desperately want to learn Welsh.

Menar att du tog bort Muse i namnet alltså?

Learn Russian you say...well...we haven't started that much with proper lessons, I have some Swedish grammar tomorrow even if I did pass the best...since I'm horrid at it. With some grammar and dictionary I managed to translate 23 sentences into Russian too, so I hope my Russan's better than le Swedish. In the meantime, hit me with all questions you have and all. I still have the mp3 I recorded of the Russian alphabet and all :D

I'm almost sure I'm voting social democrat next year :stunned: Or nothing at all.

Mmmmm stressed

Jazzlady
04-09-2005, 08:53 PM
I'll have a look out for you when I go out to Ghana next (will prolly be Christmas, if you can wait that long :LOL: ) they sell all sorts of bizare Ghanaian CDs on Takoradi market for about 20p each... I would get my dad on the case, but his memory is that bad, he owes me a birthday card from last year...

Mmm Grammar. S'delicious.

Social Democrat you say? Not the Swedish National Party? "Finns RAUS"

Stressed? Have a cup of tea. :happy: That stuff cures a million woes.

Krasnojarsk
04-09-2005, 09:14 PM
Awww thanks, burri's alright, I'll have a closer look at the world music departments of the record stores here :happy:
Pretty bad-memoried dad awright :D You so should bug him about it.

Finns raus :LOL: Yeah that'd be a prospect. God loves populists. :happy: Mmmmm Fremskrittpartiet in Norway. They have one or two rational ideas on tax lowering like everyone else, but they have to throw in something in the area of "we don't like them brownies" just to be special and loved by old people. :LOL: Bless

Too late for tea I'm afraid :'( Too tired to make it, and who can divert the attention when The Hope Chest by 10,000 Maniacs is on. Mmmm. <3

Awwww I miss the nights when I could hang out on le Board all nights long :happy: Cherish it dearly :LOL:

I'm sending you a noooooooooice Ebba Grön song on gmail whether you want it or not. I'm that inept. :happy:

Good night oh crwll world. :happy: At 14.15 tomorrow I take the special bus to school to be taught what an accusative is :LOL: (I so should stop whining and grow up. Bloody hell.)

Jazzlady
04-09-2005, 09:23 PM
Well the offer's still there if ye want it come December. I've told dad I can't be arsed leaving Takoradi this time (no more 2000km landrover journeys, no waaaay.) so I'll need to have some quest to entertain me. (Putting rubber snakes in Ed's bed is soooo 2004.)

Old people and the working class massive. Ahhhhh <3

Aww *passes brew via medium of pixels* Mmmm 10,000 Maniacs.

I will cherish the increased risk of DVT. Mmmmm. Not long before I get to abandon it though... although I doubt I will abandon it. Couldn't see the absolutly irrelivant Muse i Sverige thread die a sorry death... or, god forbid... actually become about Muse in Sweden.

Ahh tack! I'll download it just as soon as this Tatu cover of How Soon is Now is done. :happy: Mmmmm.

Eehe! Enjoy that. The accusative is officially the gayest grammatical thing, next to the German passive. *pats reassuringly on back*. Never grow up... you'll become like thems in suits.

Jazzlady
04-09-2005, 09:30 PM
Eeey em heuuumen en eey need tooow be lyuuuved dzjjjaaast leeeyk evereeeeeybodeeeey eylllseeee doesssss.

<3

Jazzlady
04-09-2005, 11:23 PM
Also: Mona, you're not on MSN but I have this for you:

Welsh lesson (http://s45.yousendit.com/d.aspx?id=0EQ06D93XDV5S1AVGWW2RIPFFF)

so you get a rough idea of how it sounds... *feels like a prick*

Transcript:

Dwy'n siara cymraeg = I speak Welsh
Noswaith dda = good evening
Rhiân ydw'i = My name is Rhian
Dwy'n byw a Blackpool = I live in Blackpool
Mona byw a Stockholm (nearly said Blackpool for some reason. :$ ) = Mona lives in Stockholm
Sut wyt ti Mona? How are you Mona?

Ac Rhifau = and numbers (1-10)
un
dau
tri
pedwar
pump
chwech
saith
wyth
naw
deg

diolch yn fawr! = thank you very big!
Tara!

*continues to feel like a prick*

Jazzlady
05-09-2005, 01:15 AM
*talks to self because I've had too much coffee and therefore sleep is only a theory which Pelle and Mona have managed to realise. :indiff:*

I hate Manchester's Russian Department. *stabs*

Mona
05-09-2005, 10:32 AM
Menar att du tog bort Muse i namnet alltså?

Learn Russian you say...well...we haven't started that much with proper lessons, I have some Swedish grammar tomorrow even if I did pass the best...since I'm horrid at it. With some grammar and dictionary I managed to translate 23 sentences into Russian too, so I hope my Russan's better than le Swedish. In the meantime, hit me with all questions you have and all. I still have the mp3 I recorded of the Russian alphabet and all :D

I'm almost sure I'm voting social democrat next year :stunned: Or nothing at all.

Mmmmm stressed

Ja, MiniMuse är ett tufft namn, men, det är irriterande nu. Skitsamma.

Well..teach me anything. Haha, well you'll do fine.
Then send it to me! E-mail it! sarcastic_@ho..

No don't vote at all! This country is still going to stay the same with lots of taxes and no changes. So, don't vote. You can't even call that politics.

Jazzlady
05-09-2005, 10:45 AM
Ja, MiniMuse är ett tufft namn, men, det är irriterande nu. Skitsamma.

Well..teach me anything. Haha, well you'll do fine.
Then send it to me! E-mail it! sarcastic_@ho..

No don't vote at all! This country is still going to stay the same with lots of taxes and no changes. So, don't vote. You can't even call that politics.
NO YOU HAVE TO VOTE.

If you abstain, you'll end up all apathetic and in a country like britain, where terrible governments get through on the skin of their teeth and then argh *needs sleep*

Wait.. Sweden uses proportional representation, dunnit? Bah in that case, it doesn't matter. You're doomed anyway.

Mona
05-09-2005, 11:17 AM
Diolch yn fawr Rhian !!

It's really cool :D

Mona ydw'i, and dwy'n byw a Stockholm.

Mona
05-09-2005, 11:18 AM
Wait.. Sweden uses proportional representation, dunnit? Bah in that case, it doesn't matter. You're doomed anyway.

See? :p

Jazzlady
05-09-2005, 11:30 AM
See? :p
Swedish politics upsets me. In that... there's just nothing to it. At least here at election time we have to vote tactically to keep the Tories out which is great fun, and there's quite some passion felt. There was talk in the Independent a while back of us campaining to get Proportional Representation enforced here (mainly because the Indy felt that the Lib Dems would've won - which with hindsight, I'm glad they didn't) but god forbid, if they do that... then we'd become as vague as Sweden. (Much as I love Sweden.. just not your politics.) I should sleep. Or at least eat something...

Mona
05-09-2005, 11:32 AM
Swedish politics upsets me. In that... there's just nothing to it. At least here at election time we have to vote tactically to keep the Tories out which is great fun, and there's quite some passion felt. There was talk in the Independent a while back of us campaining to get Proportional Representation enforced here (mainly because the Indy felt that the Lib Dems would've won - which with hindsight, I'm glad they didn't) but god forbid, if they do that... then we'd become as vague as Sweden. (Much as I love Sweden.. just not your politics.) I should sleep. Or at least eat something...
Who doesn't hate the politics here? Ah well..
I'd like to vote in England sometime. Sound slike fun. THAT IS POLITICS.

Jazzlady
05-09-2005, 11:43 AM
Who doesn't hate the politics here? Ah well..
I'd like to vote in England sometime. Sound slike fun. THAT IS POLITICS.
I bet Olof Palme didn't :'( :'(

I missed out being old enough to vote by 17 days this time. Really damn annoying (although I got my mum to use her vote for me). What we had to do, was vote Labour anyway.. so that the ones who'd deflected from Labour in light of the Iraq war (and there were a lot - the Lib Dems hold their most seats since like 1920) to the 'minority' parties/Lib Dem wouldn't swing the difference between Labour and Tory too much. So where I would've voted Lib Dem in the Nationals, I voted Labour so that the Conservatives wouldn't get in.

Then in the local elections, our seat is such a strong Tory Seat (is waiting, and I think my head is burning...) it didn't matter how I voted, since it wouldn't have made a difference. So then I voted Libs.

Had we had P.R then all of that would've been unnecessary, Lib Dems probably would've secured a slight victory (from what I've been told) and uni would be free. However Charlie would've stuck a spanner in the works with most things. So it's best really. *keeps telling herself* Once Gordon Brown (texture like sun) cleans up Tony's Mess over these next five years, hopefully we'll be back on track. And if Kenny Clarke wins the Conservative Leader vote, we'll be sorted. I can't think of anything better than Brown vs. Clarke. It'll be like the 1997 elections all over again. :happy:

And my addendum: I'm going back to bed. *dies* :horns:

Krasnojarsk
05-09-2005, 04:25 PM
Whoa British politics :D I must admit you have a much more interesting political climate. All we do is trying to tell ourselves the parties differ...after all one bloc is 'left' and the other 'right', but at the moment the right-wings are becoming a bit of a workers' party.
Mona, of course I'll vote, would never do otherwise...only thing I could do is leave a 'blank' vote.

I must admit I'm dissapointed with the right alliance right now, though everyone says they won yesterday's debate. The national TV network that showed the debate made a poll amongst the viewers, the right won, but today it turns out only 80 or something out of the 300 asked actually watched the whole thing...that's horrendous. Seems like even the national networks are teaming up with the fascists. <3
I can't believe they want to lower the unemployment support to 5000kr a month or less...it's sick! They can't have studied even the least bit national economics if they think they 'spur' people to get a job in that way...it doesn't make sense, if you get no support from the government after you lose your job, and there is now chance of getting another one, what to do? Lay down and die?
It's horrible. Bloody fascists. Decreased support may 'spur' people to get jobs, but if there are no jobs? I'm so tired of this country.
Also, one of the right party's most frequently used argument; 'if the social democrats haven't done a good enough job thus far, why would they do it tomorrow?' Hmmm, it's fun to look back at '94 after the right parties made our country hit rock bottom :rolleyes:

:rolleyes:

Sorry :$

I will cherish the increased risk of DVT. Mmmmm. Not long before I get to abandon it though... although I doubt I will abandon it. Couldn't see the absolutly irrelivant Muse i Sverige thread die a sorry death... or, god forbid... actually become about Muse in Sweden.

:LOL: :LOL: May God burn our heads in the Tory Seat should that happen

Oh and Rhiân, about your quest to entertain yourself in Ghana, why not start a highlife band? That'd be class :D All you have to do is play third intervals on your guitar <3

Mona, I'm sending the alphabet thingie soon, it's bad though, real bad :LOL:

Jazzlady
05-09-2005, 04:38 PM
It's quite good, is our political climate. As I very, very vaguely remember explaining in Stockholm on the Malcolm night, it's all over the place, with the socialists becoming this that and the other. Hopefully when Gordon takes over from Tone Labour will re-socialistise. (You never see Gordon wearing a blue tie.. oh no sir. He ALWAYS wears a read one. Unlike Tone.) See, for a country so vague and sketchy with politics, you always manage to have debates on telly. We're lucky if we get extracts from PM's Question Time on Newsnight. :indiff: However we do have the BBC Parliament Channel <3 <3 Rebel MPs and Back Benchers <3 Mmmmhm.

There was talk of lowering dole money here a few years back. I think that's when Johnny M drove the final nail in the Tory coffin... but then Labour went on to 'reform' benifits into some dubious "Job Seekers' Allowance" with so many hidden traps... Ah the Social Democrats have done their job well, by making Sverige one of the most expensive countries to live in in Europe. Good old fugal system of most 'socialist' run systems.

Anyway, I'll stop now. We've got a new kitten and it wants to play with my toes. OW.

Haha yes. AND THE TORY SEAT IS WAITING AND MICHAEL HOWARD'S BURNING.... :LOL:

Haha starting a band in Ghana? *shakes head* the Ghanaian attitude to life is about fifty times more laissez-faire than mine so that'll neeeever happen.

Haha that alphabet is wonderful! Much nicer to listen to than zee Welsh. :happy:

Krasnojarsk
05-09-2005, 04:53 PM
Malcolm night :LOL: Bless.
There might be some future for proper Labour Britain then? I wonder if any PM ever could be a good one at that when it comes to foreign politics though...or if they'd just follow mr. Bush like Tone. The American leash is certainly a hard one to break out of...
I love your parliament though...'s so violent :LOL: Sorry for your loss of debates...maybe if you change your political climate just a tad :happy:
Job seeker's allowance...mmm we have that too, 's very dubious as well :happy:
And yes, Jesus bless our Swedish expensiveness :happy:

New kitten!? Awwwwwww that's nice! What's his'er name? Pictures! Pictures! :happy: Mmmmmmm I love small cats. Just before they get scary :LOL:

:LOL: :LOL: Poor mr Howard! <3

But see in bands you don't do anything, just sit around in the sun playing thirds...'s nuffin! <3

Got a reward too from me lovely, lovely 'rents for managing to stay alive for 20 years...who knows if I'll survive the night though, but I'm counting on it :LOL: Pictures later. Mmm oh dear. I'm such a brat.

Jazzlady
05-09-2005, 04:59 PM
I'm sorely dissapointed he never did stalk you properly. Never mind.
Ah maybe. Mo Molam, Robin Cook and Gordon are the only socialists left in Labour... but since the other two have snuffed it in dubious circumstances... hmm Hutton Enquiry? Let's have one of those white washes again...

Eeehehehe yesh and she's sooooo cuuuute! And small! :happy: I wanted to call it Magdalena Goebbels, but mum said no. So we settled on Miffy, since mum couldn't pronounce Nijntje properly.

http://img.photobucket.com/albums/v318/milojazzlady/IMG_0732.jpg
:happy: awwwww.

Bah, roll on Kenny Clarke's what I say. I may even vote Tory if he gets in. Pro Europe Drinker. That's my man.

Opened prezzies already? Tut tut! You should wait until tomorrow! :happy: Looking forward to properly leaving being a troubled teenager behind? :happy:

Krasnojarsk
05-09-2005, 06:21 PM
Ah well, I'm trying to live with it :D Hope the Norwegian guy kept my number <3

Yesh, the death of proper good commies is bad...like Palme and Lindh o'r here. :indiff: Everybody complains when Putin kills someone, but when Der Englische Führer wacks his allies: nothing :D

Awwwwwwww soooooooo cute *hugs le katt* Just...just adorable <3 Nijntje would be nice indeed, but Miffy too :happy: If you change the y for an o you have a popular Swedish thing to call someone :happy:

Pro Europe drinkers? Seems like our man in Britain alright :D But then again, don't all Brish politicians dlink? <3 I couldn't even imagine Tone drinking even a pint though...? In fact he's too bland to picture doing anything! <3

Nah, no regular prezzie opening, just that dad's a bit hexcited as well :D And, who's leaving teenagerdom behind? Errrr. It's only just begun.

Me 'rents do have faith in me though, now I'll have to do me best to actually put them in the old people's home I promised them when I was 7 :D. Also I'll be fetching dad beer from the fridge for as long as I live. And I thought it'd end when I turned 20. :LOL: Mmmm it's so sexy. *hugs ma and pa* :happy:

http://img.photobucket.com/albums/v66/Krasnojarsk/f4a8d13f.jpg

Jazzlady
05-09-2005, 06:30 PM
If you still have that number you should sooo phone it. Offer your services. :LOL:

All the best politicians die. At least shooting/stabbing them is nice and obvious, and not smothered in MFI.. MI5 hush them up jobbies.

Twenteen are we tomorrow then? :happy: WOOOOOWZAH! Look at that, you very lucky almost birthday boy! That's what you've been after for a while, innit? You'll be fetching beers for a looooooong, looooooong time! (And I suspect buying them, since it'll be propah legal :D)

Krasnojarsk
05-09-2005, 06:47 PM
Now that's a plan! :happy: I actually do have the number...'s a shame I couldn't find it on Norwegian yellow pages :D

Nice and obvious yes...we should have our own Lubyanka too...now that's as obvious as they come...mmm... :happy:

Twenteen yes :D And will be celebrated as such, hopefully some 14 year old's favourite beer and calvados (if I can afford it, I'll just have to skip eating for a century), such a gleat clash :happy: Mmmmm legal buying...I can't believe it yet <3
Mmm been after it for oh oh so long...hope I can find some train to go home on Friday :LOL: Me mum seems proud:

http://img.photobucket.com/albums/v66/Krasnojarsk/7863ac63.jpg

Jazzlady
05-09-2005, 06:53 PM
Hehe, did you hactually look? That's impressive!

Mmm. I love the way people kill off politicians. It gives Private Eye something to talk about!

Straight off to the System tomorrow morning then? Get your ticket and queue legally... ah the joys. *loves England for the age being 18* Hehe your mum looks like she could be quite the proverbial Swedish rocker. Give Opeth a run for their money, I bet! It's so pretty! *knows nothing about guitars save for what's pretty and what isn't*

Mona
05-09-2005, 07:34 PM
Dwy'n siara cymraeg. I wish. :indiff:

I think I'll learn French properly first.
Then I'll go for Latin, Spanish, Italian and Russian.
Welsh will be..just something extra :happy:
Even tho' I know more welsh than Spanish..and russian. Haha!
Ah well.. I'll try.

Jazzlady
05-09-2005, 07:42 PM
Latin's a dead language. I studied it for 3 years, and by GOD I wasted my life going to two hours of Latin lessons a week. Bam.. bas.. bat...

I found this and thought of you though http://www.ielanguages.com/ (if you need any Welsh pronunciation, I'll do some)

Mona
05-09-2005, 07:48 PM
I love you!
Yes you !

I appreciate all the help. And that website. :happy:

Krasnojarsk
05-09-2005, 08:21 PM
Hehe, did you hactually look? That's impressive!

Mmm. I love the way people kill off politicians. It gives Private Eye something to talk about!

Straight off to the System tomorrow morning then? Get your ticket and queue legally... ah the joys. *loves England for the age being 18* Hehe your mum looks like she could be quite the proverbial Swedish rocker. Give Opeth a run for their money, I bet! It's so pretty! *knows nothing about guitars save for what's pretty and what isn't*

Mmm they didn't seem to list mobile numbers though. Crap. :D

Mmmmmhm Private Eye...'s divine it is.

Yup, Systemet first thing tomorrow :happy: Me mum's not much of a rocker though sorry :D Mmmm it's more Marr-y and 60's-y than Opeth-y...mmm. :D It is pretty though, and that's the most important thing innit <3

Good, half a litre of coffee and headache not gone...argh! I need a calva! <3

Is this working Mona?

Я вас любил

Я вас любил: любовь ещё, быть может,
В душе моей угасла не совсем;
Но пусть она вас больше не тревожит;
я не хочу печалить вас ничем.
Я вас любил безмолвно, безнадежно,
То робостью, то ребностью томним;
Я вас любил так искренно, так нежно,
Как дай вам Бог любимой быть другим

Освобождённая

Чистый ветер ели колышет,
Чистый снег заметает поля.
Больше вражьего шага не слышит,
Отдыхает моя земля

Jazzlady
05-09-2005, 08:35 PM
Balls. Never mind. Malcolm will be out there somewhere... no doubt having had everything stolen, but complete with young men tied together trailing behind him. "I really liked Pelle, shame he wouldn't give me his number" :LOL:

Ahh excellent. Are we to expect you in a drunken stupour by lunchtime tomorrow then? :happy:

Half a litre? Yeeeesh. That's some strong caffeine withdrawl. Try not to have too much more though.. or you'll be up all night, and forced to watch a Cardiff drag queen swap places with the tenor of the greatest Welsh Male Voice Choir on BBC2 at 6am...

Is that the Пушкин poem?

Krasnojarsk
05-09-2005, 08:51 PM
:LOL: 'S so true that! And a real shame I didn't give him my number...could be fun :happy: Mmmm and the flat in Bahfelona

Hmm maybe lunchtime, I don't start grammar class until 15.15 so I'll have plenty of drinking time innit :LOL: Mmmmm I really want calvados <3

:LOL: :LOL: I won't! I take it you're speaking from experience? That show sounds a blast though...mmmm...

Да, правда, поэмы Пушкина и Ахматовы...ах как я их люблю! <3

Jazzlady
05-09-2005, 09:00 PM
Haha aww. We hid in our room from him the night you headed back to yernshurping. We could hear him... yeesh. :LOL: Just imagine the fun you two could've had together :LOL: *wishes she'd given him your number now* :LOL:

Ah wonderful! I have some Calvados... *teases* it's far too strong though. The fumes alone...

Yes, yes I am. :indiff: *hasn't slept since erm... saturday! WOOO!*

Ooooh I actually got about 70% of that sentence. horashhhoooo. *needs to buy a cyrillic keyboard* :happy: Oooh not long till your birthday, assuming by some weird assumption you're running on Swedish time over there. :LOL:

Krasnojarsk
05-09-2005, 09:09 PM
Awwww poor you. I felt so bad going home that day :LOL: 'What's he going to do', 'will they kick him in the nuts', 'will he phone up and bug me about them kicking his nuts?' etc :LOL: We'd have so much fun though, I could keep turning him on with my Català vocab :D 'Mmmm Malcolm mío, dissabte, diumenge i bon dia mi amor' <3

Mmmm *jealous* You'd have to try Domaine de la Vectière though if I actually find some and you come to Lund :happy: You get over the fumes after a while...I remember tasting grappa when I was 10...errrrrr :stunned:

Awwww. You should drink yerself to sleep then, 's a fail proof trick it is :happy: But who wants to sleep when you could stay up all night with yer kitten? Awwwwww. She's so awfully pretty!

"Yes, that's true, poems by Puskhkin and Akhmatova, oh how I love them!" :happy: Mmmm I always get warm and fuzzy inside when I manage to score some case endings correctly :LOL: Mmmm 50 minutes left. Listening to Lisa's new Orange Juice record, never heard them before...mmmmmmm...soooo good, though guitars out of tune :LOL:

Jazzlady
05-09-2005, 09:17 PM
Haha suuuure you felt bad... more a "HAHA! Now I am free, free of the Malcolm!" :LOL: I can see it now... *disturbed* :LOL:

It sounds powerful... the best Calvados is served after falling asleep in the chair with the glass in the harth, so the coal dust and fire makes it really warm. Mmmm. Proper winter that. Calvados, logs burning, drizzle :happy:

She'll destroy my toes... she's already taken to climbing up and biting my nose. :indiff:

http://img.photobucket.com/albums/v318/milojazzlady/IMG_0742.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v318/milojazzlady/IMG_0739.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v318/milojazzlady/IMG_0734.jpg

awwwwww :happy:

Hehe. Cases. Ahhh. Orange Juice? What a name.. *has lost all touch with music*

Jazzlady
05-09-2005, 09:41 PM
OH GOD I love Tesco even more now.. they've just used a massive statue of Lenin, a hammer, a sickle and A RED STAR to advertise their clothing range! *giddy* Best advert ever.

Krasnojarsk
06-09-2005, 04:50 PM
Have you been at Tesco's all day then? :LOL:

Your cat is just...*snatch!* Haha! :happy:

Mmm Orange Juice...so great! And cases mmmm...I just suck at them, 's all.

Jazzlady
06-09-2005, 05:11 PM
Have you been at Tesco's all day then? :LOL:

Your cat is just...*snatch!* Haha! :happy:

Mmm Orange Juice...so great! And cases mmmm...I just suck at them, 's all.

Ahhhhhh if only!

Oi! Hands off! Actually, you can take her... she's taken to shredding my fingers whilst playing piano. Little bi.. grrr.

Orange juice?! I hope it's mixed with legally purchaced spirits from the System dahling. :happy: Ah cases were there to be messed up. :happy: Have you had a nice day?

Krasnojarsk
06-09-2005, 09:05 PM
Awwww don't you just love them when they do that? :D Mmmm it's still so...can't take my eyes off 'er :happy: Mmmm so cuddly.

Orange Juice the band :D You really have to check them out, so great. Maybe I could rip some songs if I ever get around to it :happy:
Mmmm I could actually do with a Harvey Wallbanger right now...I wonder if I can steal the Galliano of me 'rents since it's me who got them to buy it...mmm... :D

Day was very nice, had lunch with me lovely sister, went about on the town, had a long , almost incomprehensible grammar lesson, then some conversation class with the lovely babushka. :happy: Then beer, coffee, toast, Orange Juice, friends calling, and now :happy: Oh and booked train tickets home this weekend :happy: My brother texted me a lot today and he's apparently very excited over something he sent me from Avstralii too. :happy:

How've you been dear? :happy: *hugs*

Jazzlady
06-09-2005, 09:10 PM
Absolutly adore it :indiff: She's taken to starting fights with the other cats now, and running to sit on my knee when the going gets too tough.. but still hissing at them :LOL: Someone has ideas above their station :LOL:

Ooooooh :$ whoops. I will keep an ear uit! Ahh maybe! You should use the "since it's mah boifday..." :happy:

Aw sounds wonderful! :happy: I'm glad ye's had a good day :) S'what boifdays are all about :)

Ahh I's been good. About to nuke Manchester, but good :happy: *hugs back*

Krasnojarsk
06-09-2005, 09:32 PM
Awwwww such a cat thing to do :happy: I thought the other cats were too fat to do anything to her? Or is that only one of them? :happy:

Mmmm, I'm trying to get Lisa to send me a song...we'll see :happy:
Mmm since it's mah boifdee yes :happy: My father's probably going to be all sentimental though I've only been away...what is it...a week? I can probably get him to get me any booze I like :LOL: And he's oh oh so hexcited bout the guitar too :LOL: You should see his MSN picture (why isn't my MSN working though? Argh I have to get a proper internet connection!)

What's Manchester done to you dear? :( Oh by the way, are you having this (http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/0631207570/qid=1126042260/sr=8-1/ref=pd_bbs_1/103-2511414-9332609?v=glance&s=books&n=507846) book too? They told us to buy it if we're really interested since they'll be quoting from it a lot...mmm...'s so sexy...but heeeexpensive, particularly for someone who already has a grammar :LOL:

Jazzlady
06-09-2005, 09:40 PM
Innit just?! Nah, that's just Mr. White he's so fat it's funny. The others are quite spritely.

Excellent :happy: Haha sentimental dads... I bet he's got the "welcome home Pelle!" banner all ready and waiting for you on Friday. Does your dad play guitar? MSN's a pile of gheeey anyway. Oooh I've just realised the Wife's not on it tonight... has hell frozen over?!

They've decided not to reply to their emails. *shakes fist* cause all my German options want to clash with the Russian Grammar classes if I have to go to both tutorials... gha. They've put that book on the reccommended list, but not the set texts. I may invest in it after I've bought the reading list. There's one book on mine which I can't find ANYWHERE, save for a really old edition on Amazon which is £76 :stunned: I may just stick to that iccle book you sent me. It's so wonderful and pocket sized :happy:

Oooh just got your gaymail. Tack! :happy:

Krasnojarsk
06-09-2005, 09:57 PM
Mmm right then :happy: Hope he doesn't get himself into trouble <3

I'm sure he does. Hopefully some opened Czech beer too. Mmm. Oh no never, no guitar for dad, but my mum, him and me nain's been going on and on about it being soooo shiny :happy: Different perspectives I guess :happy: She's not on? Evil! :D

Bastuds! They don't know what they'd be missing! German clashes with the Russian? That's bollocks, just like my Arabic, bloody ffwls who can't arrange some simple time schedules. 'S rubbish. I though you were focusing on German though? You definately can't let that go since you're the complete godess of German :happy:
76!? Oooooh dear...'s a lot for a grammar that :stunned: I could take copies of my papers later if you're ready to do Russian in Swedish :D You'd definately know everything about 'stavning av vokaler efter konsonanter som inte ingår i palatalitetskorrelation' :D I hate, hate those vowels and I have to know all about them till next week! :'( *dies*

No problems! The version on Glasgow School is loads better, but anyways :happy:

Just realised how gay I've felt today...I feel like dancing...though I so regret I don't look that gay naturally...like them Savage Garden blokes...'d kill for that <3

Also my sister found my beer can only half finished :D Pelle swipes and is happy <3

Jazzlady
06-09-2005, 10:06 PM
Ah he's the bruiser. He'd probably just sit on her and kill 'er.

ooooooh shine! Now in all honesty, are you more excited about going home to see the family.. or le guitar? :happy:

I'm supposed to be doing Joint Honours, so 50/50 *shakes fist* I'm already pissed off that I'm having to do Phonetics instead of German History (I can't do the East German Dictatorship mod now :'( ) I'll just post off me course choices and let them sort it out. HA. I'd hate to be forced twixt German and Russian. It'd be like a mum forced to choose between which kid dies... Mmm, Russkii Iazyk it's called. It'd better be worth the money :LOL: Now my Swedish fluency tells me something about that being phonetics and the way things are voiced? Aww you'll be greeeeat! *kramalamalama*

Hehe, it sounds a bit like James.. yet reminds me of my old boss. Ahhh.

Ahhh I'm sure with a flower in your hair and some careful eyemakeup, you could look stunningly gay :happy:

Only half finished? Slacker :p

Jazzlady
08-09-2005, 12:05 AM
MOTVIND! HEADWIND!

Of course! Why the hell did this only just occur to me now?

Krasnojarsk
08-09-2005, 08:32 AM
Ah he's the bruiser. He'd probably just sit on her and kill 'er.

ooooooh shine! Now in all honesty, are you more excited about going home to see the family.. or le guitar? :happy:

I'm supposed to be doing Joint Honours, so 50/50 *shakes fist* I'm already pissed off that I'm having to do Phonetics instead of German History (I can't do the East German Dictatorship mod now :'( ) I'll just post off me course choices and let them sort it out. HA. I'd hate to be forced twixt German and Russian. It'd be like a mum forced to choose between which kid dies... Mmm, Russkii Iazyk it's called. It'd better be worth the money :LOL: Now my Swedish fluency tells me something about that being phonetics and the way things are voiced? Aww you'll be greeeeat! *kramalamalama*

Hehe, it sounds a bit like James.. yet reminds me of my old boss. Ahhh.

Ahhh I'm sure with a flower in your hair and some careful eyemakeup, you could look stunningly gay :happy:

Only half finished? Slacker :p

:LOL: Right then

In all honesty? Errrr :D

Phonetics is crap and you shouldn't have to do it. I hate doing all those theoretical things when you already know how to pronounce everything, guess it's for the professorship later on when you start writing books :happy: So would you actually pick Russian over German? Isn't there even maybe a small course in in Russian (or German) you could do part-time or something?
Russkii Iazyk...mmmm...'s nice that. Just noticed I have to buy "Russia: A history", deemed very revisionist and stupid by the Amazon reviewers...I honestly hate it how you can't criticise anything about Russia when you do Russian...'s ridiculous! Though I've heard some teachers here are very good at separating emotions for Russia from common sense, and that's nice...my Russian teacher didn't really like me insinuating negative things about Putin :LOL: She'd always whip out the old KGB badge she had in the classroom cupboard <3
'Stavning av vokaler efter konsonanter som inte ingår i palatalitetskorrelation' is the 'spelling of vowels after consonants which do not take part in a palatality correlation' :D 'S quite logical though thank God...mmm...

I soooo need a hair flower! <3 Them's great. Mmm and fake eyelashes. I'd kill for some new eyes too. <3

Two hours 'realia', aka history lecture this evening...mmm...though I want to stay inside and play guitar. Going out means getting dressed and who can be arsed?

Also received, after months of waiting, my first contract offer for a room in a corridor a few houses away from Lisa, 's nice! All I have to do is fill out the contract and send it in and all is dandy. Shame I couldn't get a proper room with a kitchenette though. :indiff:

MOTVIND! HEADWIND!

Of course! Why the hell did this only just occur to me now?

'Cause it's a stupid word and doesn't deserve to be mentioned hehe <3

Krasnojarsk
08-09-2005, 11:01 AM
Mmmm finished translating 18 sentences to Russian...what in the blardy hell does genitive has to do with negation, really? Pah. В следующий неделю у меня будут деньги, probably wrong off to hell, но надеюсь наверно что это правда :D Чёрт с тобой русский язык! :D Ммммм <3

Jazzlady
08-09-2005, 11:30 AM
Teehee shame on you :p Don't forget to pretend to be interested in the family :happy:

Well, I've sent me options form off and I've got no choice :'( There was no way that German history would fit into my timetable :'( So's I've got phonetics, some linguisticy grammar module (yaaay! I can FINALLY find out why they put commas before subordinating clauses and why the verb always comes second... SEVEN YEARS TOO LATE!) a literature module with the same book we did for A Level (woo!) and something about Politics and Morality in German drama :D) Plus a boring compulsary one.

Of course you can't! You have to love it, worpish it and have Gorby as an MSN pic for all the world to see. S'a fact of life. Negative things about Putin? Nevooooh. Remember, now Yeltsin was the bad guy. :happy: Separate the truth from the what you've been told y'have to do with Russia. Gah books. *hates books* *had to spend around £200 on them yesterday* www.blackwell.co.uk <3 <3

Woohoo! A room! When d'you move in there then?

Yeeehehe hair flowers. Wonderful.

Pah getting dressed. That's for the employed/those with ambition. I swear I'll go to all my seminars in my pyjamas. Specially now I have my new Russian coat to wear over the top. They'll never know. Haha.

Headwind's crap. We should integrate Motvind into the ingerlish language. (speaking of ingerlish language I had THE oddest dream last night. You, my dad, some weird bloke and Jack Straw all phoned me up and couldn't understand a word I was saying cause I was speaking this really weird dialect. Anyway.)

Mmmmhm Russian. *stares*

Krasnojarsk
08-09-2005, 07:56 PM
Mmmm pretending :D Though I do miss them a bit...and the real bed :happy:

So you're doing some German at least then? I got the impression you weren't doing that at all? You'll have to explain the verb thing later too :D 'S stupid it is. <3 Politics and Morality sounds grand too...mmmhm.

Mmm Yeltsin booo :D Mmm Russian's so corrupt by nature, 's why I love it really <3 Mmmm. 200 quid on booooks? :eek: Errrr. I'm not there yet thank God :happy: Like I said, I can xerox my books for you :D

Officially I can move in on Oct 1st, I'll call 'er up and see if I can get there earlier or something <3 Nice to have address at last mmhm <3

Mmm I'm going to look for an Accessorize or something in Lund!

Russian coat!? Mmmmmmmmmm niiiiiiiice! Is it long and verily big? :happy: Babushk-y? Coats and pyjamas, that sounds like something :happy:

:LOL: I used to have those dreams all the time, them's sooooo frustrating! Wonder what in the hell they mean? Some linguist trauma thingie I bet. Errr.

Had a loooooong lecture this evening about early Russian history, quite nice, but not as gleeeeeat as things on Putin...mmm. Mmm...headaches.

Jazzlady
08-09-2005, 08:11 PM
Hehe aww. Oh god, I hadn't thought of the bed issue... You just can't beat your own beds, and uni beds in England are notoriously rubbish and small.

Yeah, since they didn't email me back, I just assumed that we only need do one tutorial/seminar of the two.. otherwise I'm screwed. Wednesday looks to be a busy day... Russian from 11 o'clock until 2. I have nothing at all on a Friday or a Monday morning though. That's just too sweet. Looooooooooooong weekends and wasted days in pub. Yeaaah Manchester know where it's at (http://img.photobucket.com/albums/v318/milojazzlady/timetablesssss.jpg) :happy: *smug* MMmmm stolen books. That'd be just divine :happy: I'll swap you for copies of the Grauniad and ruffians.

Woo! There should be one I bet... if not there's definately one in Stockholm. Mmm Stockholm. *misses it*

It was really weird... I had to check my phone this morning when I woke up cause it seemed so real.

Woo! The man has an abode! I hope you'll be having a house warming party :LOL: My first visitor's booked her flight over to Casa Coggin today! Eeehe!

Yeah! It's SO bulky and Bolsheviky! I love really thick, big winter coats. :happy:
http://img.photobucket.com/albums/v318/milojazzlady/IMG_0756.jpg

Ahhh Russian. Ahhhh. Shit... this time next week... :stunned:

Krasnojarsk
09-09-2005, 02:41 PM
Mmmm own beds are the best! :happy: I feel like I'm 60 years old everyday when I wake up with a shoulder ache :LOL: Mmmm tonight own bed, 's going to be hamazing! :happy: You soooo should go out and nick a säng in Rusholme. They'll never know once you've run back to Fallowfield with the loot <3

That timetable's sooooo sweet, our Fridays are hellish, 9.15-15 with no lunch. Yay. Pub lunch though? Pee-osh! :LOL: Mmm just mail me some ruffians :happy:

I miss Stockholm too :'( 'S great it is. Hope I can sneak myself into the trunk of me 'rent's car when they go next time <3 That'd be aaaaawrigh'!

House warming party hoooof course! I'll even have me calvados when I return too, so that's armagnac (1 litre is it?) and calvados. I'm a happy camper. Oooh and cheap 2.8 beer too <3 'S gonna be one hell of a ball. You're very welcome to partake in the fun <3
Ooh, who's coming to le hus of Lhiiiân?

That's just...mmm...mmm...'s fabulous! I used to have one just like it coupla years ago, but I'm only into jackets at the moment unfortunately...used to have a black coat with a red and black scarf...mmm. Bough the same jacket Lisa had before today too...you know the one I kept on talking about before, but in black. Mmmm so small :LOL: I'll see if I can take some pictures in Jönköping <3

Ooh it's that close for you is it! I'm sure you'll be reeeeeet. Mmmm so much fun to have!

Mmmm 19.28 tonight: the smelly train to Junaköpunger. 5 hours till guitar testing. Woo! <3

Jazzlady
09-09-2005, 06:06 PM
Oh heck, s'not nice that. You should get some cushions or summit. Mmm. Cooorrr yeah that'd be fun... Shove a säng under me jumper and leg it... I found out today that in the early 60s my nana and grandad lived in Rusholme with me ma. How cool?! *carrying on family legacy*

Innit just! I think all the Russian on a Wednesday may finish me off though. Ooo, went to Tesco today, they've got loads of Russian produce :D *loves it* Stockholm's the land of promise and joy and delicious coffee :'( At least you live in a not too far away place from it. And Mona, the jammy cow actually living there. :indiff:

Ahhh excellent! Sounds like Cassa Söderströmovich will be quite the bachelor brandy pad haha! Corr, I'll book the next Aeroflot over. Tis Leonie! S'quite an exciting prospect, although I dunno if I have any hostess skills at all... :unsure:

Ah Jackets are great, but for cold Manchester sideways raining winters, you need a bulky coat (and a spare one for when the other one is hung over a radiator smelling like dog, cause of the rain) Ooooh yes! Wonderful!

Yep, this time next week, I'll be a fully certified Mancunian. :stunned: Thankfully Steph's already there and Sarah and Fish are going on Saturday, so we're going to the pub. :happy:

Enjoy the guitar testing :happy: Corrr!

Krasnojarsk
10-09-2005, 10:03 PM
Rhiâââââââââân! Thankies again for le birthday giffs :happy: *hugs* Mmm Grauniad...mmm...G2 :D Mmmm and the rocks are faha-buli-ous! And so pretty with their Blackpool printing *gnaws* I'm also planning on where to put the sickled star...mmm...'s sooooooo Nevsky innit! <3

They lived in Rusholme? Mmmmm what a legacy Rhiân, cherish it well :D

Mmmm you should soo bring some nice Russian Tesco thingies to your first class...the babushka teachers'd love you if you brough them some coal and cabbage!
Mmmm the coffee is delicious. Mmm. Maybe they'll start up some Swedish course in Manchester so you'd have to do a year abroad in Ståkkålm :happy: We could always nick Mona's arabness and Stockholmness and run away. We'll just have to wait till it gets dark *plots* <3

Mmm it's going to be horribly nice! I'll get some nice Château neuf and we'll be sooo reet listening to Orange Juice and Ebba Grön, dancing the night away laughing at the stupid neighbours where I'll be living!
Ooh Leonie! 's going to be great I'm sure! Whensit?

Took a picture for my brother and combined jacket and guitar (and the boozing flask he sent me haha) into one picture! I'm so thrifty and planning innit? <3
http://img.photobucket.com/albums/v66/Krasnojarsk/016d1001.jpg

Mmmmm pubs...'s nice that. Hope you'll have theeeee greatest going away party!

Jazzlady
10-09-2005, 10:20 PM
You're welcome! I'm glad thems made it in one piece! *hugs back* have you done the G2 crossword yet? Replacing all the ones you can't do with variations on the word 'twat'? S'what we always did.. then we took the paper back to the Library for Mrs. Darkins to get pissed off about. Bwhahaha. May I say, the hip flask, guitar and jacket are looking most stunning :happy:

S'my one regret about not g'an Sheffield... could'a done Swedish there and got a year in a Swedish uni. Grrr. Ah well. Live and learn. I'll just move there for my vacations. Bwhahaha Mona would never notice :D

Ah wonderful! Quite the pad planned then! 11th November I think she's over... week after my reading week. D'oh.

Ooh, did you enjoy your night in your own bed? Mmm pubs :happy: Aw cheers chuck :happy: *doesn't want to move away now*

Krasnojarsk
10-09-2005, 10:35 PM
:LOL: :LOL: Haha, hactually I haven't managed to do it yet, I'm even crap at Swedish crosswords so errr :happy: English ones are sooo much nicer though. Mmmm yes. Quite the prankster you are then! :LOL: Finding finished crosswords in newspapers caused some of the worst crimes of our times I've heard :LOL:
:D 'S a nice flask yes <3 Me mum didn'a like my jacket being that small though...and neither did Lisa when I bought the size she wears and complained about it being large! Thin ice Pelle, thin ice! :LOL:

Mmmm vacations'd prolly do, you're aaaalways welcome to Lund and aaaall of Tweedun! Mmm.

11th November, middle of the cooooold season it is? Brrrr. I'm sure it'll be great though, especially if you warm yourselves up with some snaps and alcool in general. <3 Reading week? :$ What's that again?

They put away my own bed so I'm sleeping on a legless bed on the floow :'( 'S so soft and nice though. Mmm. Smashed my head in the wall and the guitar mashed my cheek when I sat down thinking the bed was higher, but apparently it wasn't and into the wall I flew :LOL:

Awwwww, moving away'll be nice I'm sure of it. Just look at me, I managed :D

Jazzlady
10-09-2005, 11:19 PM
Ah you must have a hard edition.. was it a Tuesday Grauniad? The earlier in the week, the harder the crossword. They know that by the end of the week, morale amongst the readers is so low, they make it dead easy. :LOL: Haha wouldn't surprise me. Specially if it's the papers that people leave on trains (y'know, being polite you leave your read paper on the seat for the next person...)

Hehe. It doesn't look that small? Assuming you can move your arms around in it, then it's fine. :happy:

I will take you up on that, I hope you realise :LOL: Just like an arrangement of cushions on the floor of Casa Coggin should you wish to experience first hand the harsh reality of the north west :LOL:

Just as it gets going :D Propah Manchestoh drizzle :happy: Mmmm snaps. It's basically a week where students get time off to "read" or... go home/go on holiday/get drunk/stay in their jimjams all day. Easy life.

Aw those harsh parents! *hugs* Ah well, at least the legless one is comfy :happy: Hehe whoops!

Yeah... s'all so big and scary though :stunned: However Manchester's union of Stoodents has got a Nordic Society... so I could sneak along to their meetings to try and get a passport... ahem... I mean.. make new friends.

Mona
10-09-2005, 11:33 PM
I'm so tired. I've been fighting to learn Italian and Russian today =/
Ah well. I can say "Vi znahyehtye anglaskee?" and "Come se chiama?".

Welsh seem to be my thing. It's easier.

Noswaith dda, Mona ydw'i, and dwy'n buw yn Stockholm. Sut ydych chi?
Dwy'n dy garu di.

*hugs*

Jazzlady
11-09-2005, 10:06 PM
Mi chiami (or is it chiamo...) Rhiana! *has forgotten all italian* (Our teacher was from Belfast and... crap.)

Ahhh we'll make a good Welsh girl out of you yet Mona bach... all you need is a harp and traditional dress:

http://www.ladyllanover.org.uk/Photos/llaonover02.jpg

then you can cook leek broth and bara brith whilst picking daffodils and singing Ar Hyd y Nos ac Cwm Rhondda. :happy:

Briiiiiiiiiiiiiiiiiide of chriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiist

Krasnojarsk
11-09-2005, 10:33 PM
Mmm yer Tuesday...couldn't even get one! Ruddy me. Errr. Grauniad's so nice though so I'll forgive them for any hard crosswords they may impose on me. <3

It is small and I can hardly move my arms around in it :LOL: But I reckon I'll be fine, when I buy jackets ('s all I buy these days <3) they tend to get smaller and smaller! Now my velvet jacket seems like a tent in comparison! :LOL:

You're welcome any day :D The grand armagnac bottle will be open, snaps glasses ready and fired up, and a hard mattress on the floor <3 Mmm and singing, playing guitar and telling stories around the water boiler :D If I went to Rusholme though, I wouldn't be needing sleep for the entire time <3 Just alcohol and a dwarf to trip. (Oh what to be done with her?) <3

Mmmm that sounds nice. Ruddy Sweden that doesn'a do that. Fasciiiiists! I guess we'll just have to drink anyway, even if we don't get government regulated time-off to do it <3

*Hugs back* :happy: 'S definately nicer than the Lund 'bed' <3

They doooo? Fabulous, you must join, I'll write a letter of recommendation <3

Mona bach, russki jazyk luchshe vsem! Panimaesh'? <3 Whiiiiich reminds me I have to do Raaaaashan translations tomorrow...noooooooo!

Jazzlady
11-09-2005, 10:43 PM
Yeah Tuseday isn't a good day. It was the day we'd get most into trouble for the 'twat' variations... usually ending up in most faces in the G2 having comedy glasses and taches. :unsure: Innit just wonderful? Ahhh *loves it, and its poor journalism*

Hehe, sounds simply wonderful :happy:

*packs bags and hides on a flight* I'll be there in a couple'a hours... Ahh sounds so spledidy Russian <3 I think if you went to Rusholme.. you wouldn't be allowed sleep, as casa Rhian is opposite Owen's Park (the notorious party halls of residence) and according to the UMSU website.. you don't go to Manc if you want sleep... :stunned:

Aw you may live in a land of fascists, but it's a wonderful one. I'd sieg heil to your sozial demokratische people any day. *disillusioned*

Ahh that's nice :happy:

Ooooh tack! I'm only going on the off chance they'll have a buffet of nothing but Läkerol, filmjölk and good coffee... see, all these wonderful things you Swedes take for granted... :rolleyes:

Aww *points and laughs* speaking of Russian.. apparently, there's a Russian club at school now. We saw one of the Upper Sixth in the pub and he was saying that there's some new language teacher who speaks Russian... Ruddy sod's law is that. :indiff: *dances* aww life is just so, so wonderful. *loves life* :'(

Krasnojarsk
11-09-2005, 10:57 PM
:LOL: :LOL: They deserve those glasses really! 's like our local paper...only thing it's good for is mucking about with pens and defacing the world out of starvation of mirth <3

See you then :happy: I'll just have to move into my pad since I don't really get access to it till the 1st :indiff: I'm calling 'er tomorrow though to beg and beg for her to move out earlier. Mmm.
That really sounds like my kinda place :happy: Mmmm party in Rusholme...'s what dreams are made of.

Awwww. *tries to wash the stardust from Rhiân's eyes* :D

Filmjölk...mmm haven't had that for years...only do yoghurt now, but the Skåne yoghurt is kerrrap! Filmjölk with knäckebröd and sugar in it though...mmm...childhood flashbacks <3 I'm sure a membership in the little Tweedish clwb could grant you a membership of the Socialist Soyuz of Shvetsiya too. "Ooh, she looks qualified, let's bring her here!" <3

Russian teacher? Well isn't that just great. Can't you burn your grades and have to do GCSE's all over again? :LOL: And this time you wnly dw Rwssiân! Mmm.

Life is nice yes. :happy: *Joins Rhiân in daaaaaancing...with teeeeears in my eeeeeyes...weeping for the meeem'ryyyy of a liiiife gone byyyyyy!* *Flails*

My internet connection is reeeeeally unstable

Jazzlady
11-09-2005, 11:08 PM
Haha aw DAMN I should've sent you a copy of our local rag.. you would've loved it. It's SO crap and SO full of terrible spelling/grammar mistakes. Next time... next time...

Bwahaha! Till Tweedun! You would've hated what I was saying in the pub this evening.. telling everyone what a land of plenty and promise and joy it is :happy: Ahh Sverige <3 <3 Leave that stardust there, y'pesky scamp. If she won't move out, just.. go round with an axe and a pitchfork, claiming she abuses children.. the locals will drive her out in no time. :happy: Ahhh Rusholme. I'm sure you'd love it (if you managed a day there without hassle from zee Ruffians) :happy:

I lived off that stuff in Stockholm.. it's just.. SO good. Mmmmm. Really bad for me, with all it's damn lactose.. but SO good. Mmmm. Hehe *crosses fingers* actually, Manc has loads and loads of socialist society things (which worry me.. as they're actually... serious. None of those pseudo-commies :stunned: )

I think, I may just do that. Mmmm.

It's just.. the best thing about waking up every day is.. life... it's just *teary and happy and tipsy and optimistic* *flails about a bit more and does a waltz* :'( :'( see the tears of jooooooy riiiiiiiiiiiiver of sooooooooooooorrrrroooooooooooooooow

Ah just kick it. Problem solved. *thumbs up*

Krasnojarsk
12-09-2005, 08:05 PM
Blackpool has a local paper? Luuurvely! I'm sure it's as charming as the city! :happy:

I think you should come over right away, with your attitude towards our lovely country I'm sure you'd be granted asylum in no time :happy: No problems! Can you get knäckebröd in Blitain by the way? Have you tried it? I just realised the Grand Test of Swedishness includes enjoying knäckebröd sandwiches with cheese, dipped in hot chocolate...'s my faaaavourite food evoh, 's fabulous, also what I had for lunch today (since me dad wanted to spoil me to make me forget I totally crushed him on le bike today :LOL: )
Forgot to call the room occupant bint today! Argh! Pitchforks seem to be the only way out then <3
The ruffians would hassle me the moment I got of the plane though...cool people always hassle me <3. If only I could get me hair cut :D

Awww filmjölk's bad for ye? :( *hugs* Must be horrible.
Socialists are so fun when they're real though, so you shouldn't worry really <3

Had a night out did you? Was it henjoyable? :happy:

Going back to Luuuuhrnd tomorrow...noooooooo looooong lecture! :'( *dies* I'm going to have gui...err parental withdrawals :happy:

*Waltzes with Lhiiiiiiââââân!* (and *steals the â since it's too darn cute*) :happy:

Jazzlady
12-09-2005, 08:16 PM
It does... It's usually only full of bitter stories between my old school and King Edward and Queen Mary's school. :LOL: http://www.blackpooltoday.co.uk/

Woo! I shall swim accross. Let's hope the sharks don't get to me... You can get some form of knäckebröd here, but it's usually crap. They sound.. interesting. I do like knäckebröd! I had it with marmalade a few mornings for breakfast when I was ooover. Mmmmm.

Now now Pelle dear, calling her a bint isn't going to make her move out faster. Setting fire to her furniture whilst calling her a bint will. :happy: Depends who you flew with really... Ruffians only fly Sleasyjet and Ryanair. :happy: Don't you dare suggest a haircut again in my company sir. :stunned: :'(

*hugs back* s'not so bad.. it means I get to go and see my doctor and she's just laaahvely. :happy: AND she went to Manchester.

We did, and it was so, so, so wonderful. It was our last time as a group all together before uni :'( but it was so lovely.. on the lawn by the pub.. and awww *needs to stop listening to Antony and getting nostalgic.*

Aww *hugs* you'll be reet... just... think of the Baboushkas and how you could woo them all on the Nevsky. You'll soon forget what's at home :happy:

Pshhhh. *yoinks off with the 'ström* *giggles*

Krasnojarsk
12-09-2005, 09:11 PM
:LOL: Just lovely! Like our local one mmmm. They put the p in crap really.

Knäckebröd and marmalade? Interesting! You have to try some sort of equvalent in Britain with cheese and hot chocolate though, doesn't sound like much, but it's oh oh so delicious. Especially after a looong snowball fight where blood flows on the calves from the gravel in the iceballs :D

:LOL: Hmm, may be true, I always rush into things, but it's good to have you there to sort me out! :LOL:
Since it'll probably be like le Big Sleasy or le Ryan I guess I'll be facing them then! <3 Mmm hopefully next summer since we don't have as much study leave that I'd like it seems :'( That means I'll probably have to be like 9 months straight in Sweden without leaving! Aaaargh!
Awww it'd just have to get cut, 's so unmanageable, when craploads of mousse doesn't work, something's wrong :LOL: But I do admit, on good hair days, the hair is fluffy and nice and keeps out of my eyes <3. Now if I should try to dye it sometime...mmm. I don't like my eyes I reckon maybe they could be more gay/Russian if I had darker hair. <3 Mmm. So many beautiful eyes in Lund though...I'm a reeeal eye fetishist!

She did? She must be lovely then :happy:

Awwwww *hugs* :happy: Nah, get nostalgic as much as you can...'s just nice it is. And Antony, you can never have too much Antony <3

*Hugs back* :happy: Mmm I'll keep that in mind. Hopefully they won't care about feminine genitive plural ending palality correlations. <3

:happy: We're even then.

I fear my parents will start to worry soon since all I've been listening to all day ('cept Orange Juice) is world music, like Nigerian highlife (Prince Nico and Rocafil Jazz bebeh yeah!) and the beeeeeatiful OST to the Thin Red Line by Hans Zimmer...so Western, yet so Solomon. I love it how you can actually understand pidigin titles too, strange genitives and all, " Jisas Yu Holem Hand Blong Mi" :LOL:

Jazzlady
12-09-2005, 09:24 PM
:LOL: Yep. What upsets me more, is you can subscribe internationally to it. I may send my dad a subscription to it for his birthday. :LOL:

It was crunchy good! We've got ryevita, but that has the texture and probably taste of the the things which old ladies use to line their bird cages with. Bleugh.

Err Sleasyjet, watch out for that. It only flies to Liverpool... you'd get a proper scally attack. :LOL: reminds me of when we flew home from the Europe trip, we were complaining with a guy about how the flight had been delayed nearly 2 hours and they wouldn't let us on. To which he said "they're probably smashing the bottles into the seats so you know you've got your money's worth." :LOL:

Do you not? Unlucky. See, another reason why English unis are great... month off at christmas... month off at easter... three months off in summer. Beeyoodiful. 9 months in Sweden without leaving though? Pfffft you don't know just how good you've got it :p

Dye it? DYE IT? Does this face ---> :( NOOOOOO :( you have just the most perfect hair and such blue eyes *is very jealous of them* Eyes are awesome. Except the jaundiced/bloodshot ones which so many Russian men seem to have.

*knuf terug* Nope.. especially not the first album. I never really appreciated it's full glory and amazingness until today <3 <3 Twiiii-iiiiiiiiiiii-liiiiiiiiiiiiiiiight

Haha. You should look for some Ivory Coast music. They do THE best. Aww so many nights in Africa Beach with dad and Rose watching the prostitutes shaking their bootays to that. Ahhh. Haha Pidgin English is wonderful, although I'm trying to stop Ed from using it. "Eeeyan, I go and come-o.. eh, isss spoiledo." Bob Marley mmmmm booo mister allikoooo mmmmmmmmm Bob Marley. :LOL:

Krasnojarsk
12-09-2005, 09:43 PM
You can!? :LOL: Awesome, you really should do that! Would make him come home pretty quickly! :D

Errr that sounds noooo lovely, though yet the more excuse for dipping it in varm choklad really. <3 Mmm.

:LOL: :LOL: Oh dear, probably true too! I think I'll avoid Scouseland after all you've told me as well :D Doesn't seem like quite the paradise on Earth <3 'Cept Grogsteff then.

At least we don't have any regulated breaks like in school, but maybe I can get some time off anyway <3. I'll just have to pass the tests I reckon.
If all I get for nutrition is calvados, armagnac and knäckebröd I might just survive those months. Might. Oh and ginger bread.

Awww fanks. :happy: They're just so...bland though :stunned: I want more shiney, turquoise glimmering ones...like...mmm... :happy: Wonder if contacts could do that? Mmm. Bloodshot eyes mix so well with dirty pink/green Russian tracksuits though, so that's alright <3

The first album is haaamazing! :happy:

Ivory Coast? Will be checked out, thanks! Anything to be hip in West Africa :D Mmm I so should do a mr Albarn and go to Mali to 'explore' some music :D Nooo Rhiân, let him speak like that! 'S proper cool that! He could always be a singer in my highlife band!

Mmmmmmmmmmmm Orange Juice...mmmmmm faaaabulous! Want a better song than the last?

Jazzlady
12-09-2005, 09:57 PM
More like keep him in Ghana :LOL: Aw man the Ghanaian press is even better. I'll have to get you a copy of the P&P next time I'm out. Honestly the stuff that's in that... OH GOD speaking of newspapers... they've re-launched the Grauniad. It's so... weird.

Haha yep. Actually, scouseland isn't that bad... there's the art gallery on the dochs and... there's... no that's it. S'no Manchester, that's for sure.

The Swedish uni system sounds mighty confusing. Ah well. Mmmm such a diet. Sounds more fun than the rice and museli one here. :indiff:

Bland? :rolleyes: Brown eyes are bland. Everyone has brown eyes. I guess everyone's never happy with what they've got. Err contacts. Ahhh Russian tracksuits <3 Ahh Russia.

It's just... wow.

Yep, all the cool Ghanaian kids dig the Ivory Coast beats, because it has more to it apparently. Mali? S'rubbish there. All dry and full of locusts. Gold coast is where it's at babeh. *dances* Haha. I suppose it's ok whilst he's young, but when he starts school he's speaking properly. :indiff:

Ooooh yes please! :happy: Tack!

Krasnojarsk
12-09-2005, 10:14 PM
:LOL: Right then! Mmm Ghanaian ones...<3
Relaunched the Guardian? How does you mean? :unsure: Did they swing violently to the nationalist right? :LOL:

Mmm art gallery :happy: Mmm and they have the Muhrzay too. <3

Awww if you come over I'll teach you how to live on calvados too. <3 Müsli is nice though. And rice, rice's too bourgeois for Pelle :D

I guess so yeah, 's just that complaining is fun. :D :happy: I'll keep the hair and all, and if people laugh, I'll tell them 'Rhiân made me do it' :D
Russia! That reminds me, I have to download the 90's national anthem, 's so pretty. (Argh it's not on Emule though!) Damn Lund internet provider not allowing people to run Emule. Bastards. I'm just having a downloading feast while I'm at home, at least during the moments our internet isn't down. Argh!

Is that so? Mmmm I love African music...'s lovely, especially 60's-70's funk feasts. <3
Are you going to make him? :LOL:

Sent some songs just now :happy:

Jazzlady
12-09-2005, 10:24 PM
Yup. The headlines guaranteed are "Juju killed my sista" or "5 razor blades and one machete removed from Kofi Kofur's stomach along with evil spirits" what's worrying is my Ghanaian doctor swears that Juju curses are real... :stunned: They've made it smaller... Berliner Zeitung size.. and changed the logo and content and.. it's weird. Not like the old one. :(

Haha the Mehrrrzeh. S'filthy that. Really filthy.

I'm not trusting you with any alcohol 'lessons' ever again sir. 'teach you to do things the Swedish way...' yeah, right. Hehe. Pfff rice is like 80p for 2kg. Mmmm.

Wooo! *does a little victory jig* :happy: The anthem before they restored it to the commie anthem tune? Cause you can get the commie anthem tune off the Russian government website... :happy: Try LimeWire.. that thing is.. AMAZING. I got it today and now my computer is just brimming with Fred Åkerström and rare Rufus Wainwright stuff that I simply couldn't find before. <3

Ahh that song sounds just like they sing at Rose's church. Just add some drum beats and clapping though. Yes. I will beat him till he speaks R.P. At least one Coggin will sound educated. Ahhh so wonderful. Ahh.

Krasnojarsk
12-09-2005, 10:38 PM
:LOL: :LOL: That sounds great! Me and Ghana would soo get along! :D

They changed the Guardian? Why? :unsure: Just had a look at the layout and errrr... :unsure: Change it baaaaaack! How are we supposed to enjoy mr. Monbiot now? <3

Like the Ribble? :D

Can't I at least teach you the sane Swedish way of drinking? If I mention teh 'Meister you can slap me in the face, and we'll only have Aalborg Akvavit and calva ('s still like apple sauce it is :D )? Mmm and cheap German beer maybe?
80p though? Swell :happy:

Yer, the Mikhail Glinka one, 's great, too bad there were no words for it. If found some of them, but they won't start downloading! Argh! Pelle's a conservative though and only uses Emüle...mmm...Fred Åkerström...mmmem'ries...Jag ger dig min morgon...mmm...'s a shame I can't find the Håkan Hellström version anywhere! Aaaaaargh! (You've heard him right?) Mmmm.

Mmm and it's quite 'European' too, goes quite well with the beyootiful voices :happy:

Nooooo he has to speak Rusholmian! If you have the chance now to mould him to speak whatever you want, make it cool! :LOL:

Jazzlady
12-09-2005, 10:45 PM
Hehe, they'd view you as some form of demi-god with your hair. They simply love blondes.

It's crap, innit? Ah well, it's easier to read... Maybe. *switches to the Indy*

Juuuust. Only worse.

If you can assume the total responsibility of absolutly hammered Rhian, then yes. But it'll be a rod for your own back dear. A rod.

Oooh I have the Håkan Hellström version! I'll gaymail it to you (could take a while) :happy: S'a very pretty song.

Haha nah it's too late for that. He's too clever. I tried to teach him the wrong names for animals at Christmas and he wasn't having any of it. Pffft.

Krasnojarsk
13-09-2005, 07:48 AM
They do? :D 'S nice that, I'll probably move to Ghana instead of getting a haircut here and sell the hair as thousands of wigs <3

Easier to read :indiff: Just what they said when they changed Svenska Dagbladet, 's crap, just means more oafs can read it :D

Rods are no problem for me dear :happy: I'll be hammered with you, no problem. And this time no people living in Barcelona will be allowed near us. Make that no Spaniards at all. :happy:

Thaaaaaank you, 's fabulous! :happy: *hugs* Mmmmm Gothenburg dialect. 'S just like I wanted to record it a coupla years ago with the loooonely Twin Reverb guitar and epic qualities :D Mmmm do you have the first album, 'Känn ingen sorg för mig Göteborg'? Mmmmm, 's so gleeeeat!

:LOL: :LOL: Eeeeeevil Lhiân! :D Try again this year. Make 'im learn Swedish.

Argh the internet connection just collapsed last night again, hope it works better in Luuuund :happy:

Duuuuuuu jag tror vi flyyyyyyyyr rakt in i soooooooolen! <3

Jazzlady
13-09-2005, 11:40 AM
Yep. Also, the paler you are, the more they love you. Takoradi market is a scary place when you've got a crowd of Ghanaian kids and old people encircling you shouting "sistaaa kwesi o-brunii ofishia paaa"

Ah s'nice the Dågblådet.

Haha, I think Harriet does her year abroad in Barcelona... poor thing. Yeesh Spaniards are scary people. Not like the Slavs. *loves Blackpool library so big* I've come to bid farewell to them all. :'(

Ah I'm glad it made it! My gaymail had a big spazz up last night, and I was tired so I left me pooter on and hoped for zee best. Huzzah. :happy: *hugs back* I don't have the album, nej... I shall LimeWire it at some point (oh god it's just the best piece of technology evooooh.)

Ahh I'll make him a mini linguist, just you wait. Unless he's going to be a scientist, then I'm afraid it's hopeless.

Gotta love that internet. Sounds suitably... Russian :happy:

Bit of a late addendum too...

I found THE most fascinating book in the library today. It's just brilliant (http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/0415160499/qid=1126637298/sr=1-1/ref=sr_1_8_1/026-5471681-0212403). It's like that Languages of the World book, but much more thorough and it uses the same text for the translations so you can compare... (even though some know it all has said it's crap on the amazon review... grr.) Ah well, it's still interesting to read, even though it may all be wrong according to smarty pants. *blissfully ignorant*

Mona
13-09-2005, 08:21 PM
BOWS.

Sorry. Bored.

Noswaith dda!

Krasnojarsk
13-09-2005, 10:03 PM
Yep. Also, the paler you are, the more they love you. Takoradi market is a scary place when you've got a crowd of Ghanaian kids and old people encircling you shouting "sistaaa kwesi o-brunii ofishia paaa"

Ah s'nice the Dågblådet.

Haha, I think Harriet does her year abroad in Barcelona... poor thing. Yeesh Spaniards are scary people. Not like the Slavs. *loves Blackpool library so big* I've come to bid farewell to them all. :'(

Ah I'm glad it made it! My gaymail had a big spazz up last night, and I was tired so I left me pooter on and hoped for zee best. Huzzah. :happy: *hugs back* I don't have the album, nej... I shall LimeWire it at some point (oh god it's just the best piece of technology evooooh.)

Ahh I'll make him a mini linguist, just you wait. Unless he's going to be a scientist, then I'm afraid it's hopeless.

Gotta love that internet. Sounds suitably... Russian :happy:

Bit of a late addendum too...

I found THE most fascinating book in the library today. It's just brilliant (http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/0415160499/qid=1126637298/sr=1-1/ref=sr_1_8_1/026-5471681-0212403). It's like that Languages of the World book, but much more thorough and it uses the same text for the translations so you can compare... (even though some know it all has said it's crap on the amazon review... grr.) Ah well, it's still interesting to read, even though it may all be wrong according to smarty pants. *blissfully ignorant*

Ooooofishiaaaaapa! :D I'll be screaming that everytime I have a gig with my local band, the Takoradi Market Highlife Pioneers :D

Spaniards err...poor her...
Oooooh yeh, 's the last day is it? *huuuuuuugs* I'm sure you'll be greeeeat in Manchester! :happy: You'll love Russian! And hopefully the teachers will be even better Russians than the library ones <3

Mmm you should get it, 's amazing, he never got the same after Timo left (the guitarist).

Scientists errrrr...can't have that happen!

Noooooooo don't remind me, I just got over not being able to buy the real (http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/0415202981/qid=1126648856/sr=1-3/ref=sr_1_8_3/026-1007174-4212403) version of that! :'( 'S sooooooooooo fabulous it's ridiculous! Maybe the short one is a good enough substitute. I once saw the big one at a library and almost screamed out loud 'cause of the beeyoootifulness!

Bored Mona? :D

Jazzlady
13-09-2005, 10:11 PM
Haha you'd get some odd looks! obruni speaking Twi? *they laugh*

Nay, Thursday's the last day... :stunned: *gives scardey hugs back* I hope so! Russian will be awesome... if I can find this rhaddy book anywhere. I've been buying bathroom supplies today. 500ml of shampoo :D

I shall, I shall. Mmm.

I'd disown him. Unless he discovers something which makes him really rich.

Aww, whoops.. The short one is quite good. It made interesting train reading.. but I don't like the way they refer to Twi as Akan... cause NO Ghanaian calls it Akan. Chwee. Chwee. Chwee. S'a lot of livres to depenser on that livre... I bet it's worth it though. Woooooow I can imagine! I was really heggcited to see that one today. Ahh I'll miss Blackpool library, and the pervy unemployed guy who's ALWAYS in there.

Jazzlady
14-09-2005, 07:28 PM
Mmmm looky what arrived today :happy: :happy: :happy:

http://img.photobucket.com/albums/v318/milojazzlady/IMG_0809.jpg

<3 <3 <3 470,000 words, phrases and translations, although it doesn't have the Russian for afflatus in it.

Krasnojarsk
15-09-2005, 08:56 AM
Haha you'd get some odd looks! obruni speaking Twi? *they laugh*

Nay, Thursday's the last day... :stunned: *gives scardey hugs back* I hope so! Russian will be awesome... if I can find this rhaddy book anywhere. I've been buying bathroom supplies today. 500ml of shampoo :D

I shall, I shall. Mmm.

I'd disown him. Unless he discovers something which makes him really rich.

Aww, whoops.. The short one is quite good. It made interesting train reading.. but I don't like the way they refer to Twi as Akan... cause NO Ghanaian calls it Akan. Chwee. Chwee. Chwee. S'a lot of livres to depenser on that livre... I bet it's worth it though. Woooooow I can imagine! I was really heggcited to see that one today. Ahh I'll miss Blackpool library, and the pervy unemployed guy who's ALWAYS in there.

They laugh? :( Right then, I'll be the background guitarist then and let the locals do the talking :happy: Ofishiapa's so pretty though. Mmmm.

Last day today then? You have to say hello to Manchester for me, or at least scream over the roof tops:

I'm a little ruffian
Short and stout
Here is my spiked plank
Here is my gun

When I get all steamed up
Hear me shout:
Gi'z your brass
for I'm a lout!

:happy:

Also, who could not enjoy Russian with that fahabulous dictionary! 'S just...mmm...I've actually thought of getting one since our Swedish-Russian is kuhrap! Just crap! Of course it doesn't have afflatus though, since it is afflatus. :D
Mmmm and half a litre of shampoo :D Showering's the best part of studenthood anyway...especially since it's getting awfully autumn here now, and just stepping into the shower after having the window open all night...mmm...

They do? I honestly wonder how hard it could be to just revide it a little, the version I saw was like the 7th, and still I spotted mistakes even in the index :LOL: It is big though, and that's what matters really. <3

I've called the person who occupied my room, turns out she hasn't lived there at all so I can move in at any time, and I'm meeting her today to get the key or something :happy: That means maybe I can get my guitar and amp down sooooon! *dances* And mmmm a house-warming feast. I trust you'll be there.
And aargh a two hour lecture this evening, have to buy the ruddy book too! And aaaargh guess what, they forgot to order my calvados last week, so I have to wait another week! Aargh!

If you're, or I'm, not Museboard able tonight, hope to see you from Manchester :happy: *huuuuuuugs* :happy:

Krasnojarsk
15-09-2005, 09:26 AM
Oooh and that nail polish is oh so guh-leeeat! :happy:

Krasnojarsk
15-09-2005, 09:38 AM
Oooh and ABBA is terribly nice, just listen to the pre-chorus synthy scale thingie in SOS...oh God...listened to ABBA all night yesterday :happy:

Jazzlady
15-09-2005, 10:42 AM
Yeah, it's so odd for them to hear white people speak it. There's this most amazing German woman who looks as German as they come, and she's lived in Biruwa for about 30 years and she's fluent in Fante/Twi. It's amazing listening to her, cause if you were blind you'd actually think she was a Ghanaian. <3

I think it's the last day today. Only I can't remember if I told them Friday or Saturday, so I shall have to phone them at some point in the next half hour. :LOL: that song is just wonderful! :LOL:

The dictionary is actually the best one in the world. I was playing a game with my mum in the car on the way home, where she had to give me random words and I'd give her the Russian (Oh 'ow tragic :$ *loser*)

Ahh s'just wonderful that a freezing baffroom burra nice warm shower. Ahhhh.

Woo! Tu n'est pas un SDF anymore :D I shall pop round with some housewarming liqueurs. :happy:

Lectures in't evening? Yeesh. I'm sure it'll be grand. :happy:

Manchestoooh. Eep :stunned: *scaredy hugs*

Hehe ta! It's some wonderful cheapy stuff I've 'ad f'years!

ABBA <3

Jazzlady
15-09-2005, 10:51 AM
Haha I'm such an idiot. My contract at halls doesn't start till Saturday. :$

Jazzlady
19-09-2005, 12:59 PM
Mmmmmanchester!

Mona
10-10-2005, 03:07 PM
بسم الله الرحمن الرحيم

Seriously..this thread is dying. Kom igen Pelle & Rhian.

Krasnojarsk
10-10-2005, 09:19 PM
Ya walla bloody hell! Pelle has an internet connection!

I wonder, should I celebrate it by just ignoring my essay I have till tomorrow? I don't start till bloody 3.15 anyway, I've got all day innit!

Mona, you'll be glad to know all I eat currently is cous cous and harissa in sour cream! Happy? I've got a 5kg bag from Willy's :D

Mmmm I missed the Museboard...and my mp3's! Mmmmm.

And still some bloody weeks till my Russian grammar and etymological thingie gets here. Hell!

I'll have to post a picture of my room later :D Rhiân, taken any pictures yet? Mmm.

Sssssssseparationsångest.

Krasnojarsk
11-10-2005, 09:39 AM
Argh that was hard. Moi druz'ya, what the hell is there to write? Я люблю бывать вместе с моими друзьями и мы чаааааасто пьём воооооооооодку и поём песни Окуджаааааавы! Lalalalala :indiff:

Krasnojarsk
11-10-2005, 12:17 PM
Mmmm so pretty (http://lib.ru/PROZA/PAUSTOWSKIJ/sneg.txt)

Krasnojarsk
11-10-2005, 09:23 PM
Hmmm what to do, just play guitar and drift around the internet, or do the bloody Дама с собачкой I have till tomorrow? (see that took time, where's my Tippex? :D )

Jazzlady
11-10-2005, 09:27 PM
Ya walla bloody hell! Pelle has an internet connection!

I wonder, should I celebrate it by just ignoring my essay I have till tomorrow? I don't start till bloody 3.15 anyway, I've got all day innit!

Mona, you'll be glad to know all I eat currently is cous cous and harissa in sour cream! Happy? I've got a 5kg bag from Willy's :D

Mmmm I missed the Museboard...and my mp3's! Mmmmm.

And still some bloody weeks till my Russian grammar and etymological thingie gets here. Hell!

I'll have to post a picture of my room later :D Rhiân, taken any pictures yet? Mmm.

Sssssssseparationsångest.
I have LOADS of pictures of my room! I'll find 'em...

I was just about to text you. You've saved me a crafty 20p. I was gonna say, how's the tippexing going? It's a genius idea, I'm so proud of me. Also, you HAVE to meet Dr. Platonov. She's the most interesting American in the world. You'd adore her.

Mona
11-10-2005, 09:27 PM
Heeeeeej Pelle!

Sut wyt ti?
Du har inspirerat mig i min sociologiska uppsats som jag ska skriva till fredag.
Vi ska skriva om familjen så får vi välja men tre olik "theoretical approaches".
Jag valde Marx.
Tack för att du inspirirerat mig och fått mig att öka mitt intresse för det.
*bows*

Jazzlady
11-10-2005, 09:33 PM
the FILTH (http://img.photobucket.com/albums/v318/milojazzlady/IMG_0858.jpg) which is the kitchen

errr (http://img.photobucket.com/albums/v318/milojazzlady/IMG_0861.jpg)

it gets much worse (http://img.photobucket.com/albums/v318/milojazzlady/IMG_0859.jpg)

then hits an all time low (http://img.photobucket.com/albums/v318/milojazzlady/IMG_0862.jpg)

but my room is waaay nicer... and cleaner.

http://img.photobucket.com/albums/v318/milojazzlady/IMG_0834.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v318/milojazzlady/IMG_0835.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v318/milojazzlady/IMG_0833.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v318/milojazzlady/IMG_0913.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v318/milojazzlady/IMG_0912.jpg

Krasnojarsk
11-10-2005, 09:35 PM
I have LOADS of pictures of my room! I'll find 'em...

I was just about to text you. You've saved me a crafty 20p. I was gonna say, how's the tippexing going? It's a genius idea, I'm so proud of me. Also, you HAVE to meet Dr. Platonov. She's the most interesting American in the world. You'd adore her.

Wooo cool! And booo me for leaving my camera at Lisa's. Err.

I haven't dared doing something radical just yet :LOL: They had this nifty program on the uni website to make the Cyrillic keyboard more like Swedish, but it doesn't work eeer.

Mmmmm Platonov...just pronouncing that makes me want to speak Russian...mmm...can't wait till tomorrow and our ekskursia in the clothes store with Svetlana, walking around pointing at briukis and kurtkas :LOL: Feeling like a multi dolarov tourist. Daaaaa.

Heeeeeej Pelle!

Sut wyt ti?
Du har inspirerat mig i min sociologiska uppsats som jag ska skriva till fredag.
Vi ska skriva om familjen så får vi välja men tre olik "theoretical approaches".
Jag valde Marx.
Tack för att du inspirirerat mig och fått mig att öka mitt intresse för det.
*bows*

Har jag? Eerr, ingen orsak, lycka till :D

- Боже мой, я никогда не была в Крыму! Никогда! Но разве теперь это может иметь хоть какое-нибудь значение И стоит ли разуверять его? И себя! Она засмеялась, закрыла глаза ладонью. За окном горел, никак не мог погаснуть неяркий закат.

Just had to point that out, 's so prettily sad :'(

Krasnojarsk
11-10-2005, 09:38 PM
the FILTH (http://img.photobucket.com/albums/v318/milojazzlady/IMG_0858.jpg) which is the kitchen

errr (http://img.photobucket.com/albums/v318/milojazzlady/IMG_0861.jpg)

it gets much worse (http://img.photobucket.com/albums/v318/milojazzlady/IMG_0859.jpg)

then hits an all time low (http://img.photobucket.com/albums/v318/milojazzlady/IMG_0862.jpg)

but my room is waaay nicer... and cleaner.

http://img.photobucket.com/albums/v318/milojazzlady/IMG_0834.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v318/milojazzlady/IMG_0835.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v318/milojazzlady/IMG_0833.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v318/milojazzlady/IMG_0913.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v318/milojazzlady/IMG_0912.jpg

Ooh pretty room, the kitchen seems quite Swedish though :D Like your mirror inscription too mmmmm. And, you've moved out to a strange place, and still no capo on the headstock? Rhiân Rhiân...*shakes head* What if it gets lost in Rusholme?

Jazzlady
11-10-2005, 09:42 PM
Boo!

Ah, they've got cyrillic keyboards in the language centre here, but I hate that place. It's full of horrible 4th years who think they're it. Honestly, Rachel is just THE best lecturer ever. *hero worships* She made us listen to Vladimir Vysotsky yesterday. He's brilliant. Then Katya shouted at me for mocking Pushkin today. :happy: Ahh Russian.

Krasnojarsk
11-10-2005, 09:43 PM
Vysotskiiiiiiiiiiiiiiiiii I luuuuuuuuuuuurve him...mmmm NNNNOL' SEM' ZDRAVSTVUYTYE, SNOVA YA TOMA!

Sorry :LOL:

Jazzlady
11-10-2005, 09:44 PM
Ooh pretty room, the kitchen seems quite Swedish though :D Like your mirror inscription too mmmmm. And, you've moved out to a strange place, and still no capo on the headstock? Rhiân Rhiân...*shakes head* What if it gets lost in Rusholme?
The kitchen is a disgrace. We've run out of binbags so we're using a topshop carrier bag now. We're animals. Shameful it is. My capo's on the 1st fret at the moment. Ahh Rusholme. It's the most amazing place in Manchester, aside from a Saturday night when the Arabs try and lure you into their cars whilst you're waiting for a bus. Fallowfield's much nicer, even though there was a girl raped here on Saturday. :stunned:

Krasnojarsk
11-10-2005, 09:48 PM
Aaaah Topshop bags, is there something you can't do with those things? :D
1st fret is acceptable, 2nd best, and 3rd eighties goodness mmm. :D

Shit that's scary! Take care of yourself dear, shout at people in Russian if you're not sure what to do. Or poor hot borshch on them (did you ever get around to do that? With saaaaalmon mmm it's nice)

The longer I listen to Field Mice, the more I realise I want to sit here listening to music all night and not translating some bloody Chekhov aaaaargh!

Jazzlady
11-10-2005, 09:52 PM
Nope!

Ahh. I like third, it's the only key I can seem to sing in.

It's really scary. I walked to the chemist last night to get cough sweets at like 9pm and there were police dogs and a police van outside Owen's Park (the main halls bit). I had NO idea of this rape till I read the MEN today.

Nah, I was too tired to make borsch, so I made potato wedges instead.

Ahhh such is life. Tonight I have successfully put off reading that god awful Terrence Wade Russian Grammar book and downloaded a load of Bob Dylan. <3 He's such a crap singer.

Krasnojarsk
11-10-2005, 09:59 PM
You should play open G or something :happy: Would be nice

:unsure: Are there no patrolling guards or something? We often have those at night in the ghettoes here. That crap is really scary, watch out for yourself alright? :$ *hugs*

Mmmm potato wedges :happy: Doesn't beat cous cous though :D

You lucky downloading bastuds! :'( You should listen to his Arthur McBride, the stereotype for someone trying to imitate your common vacuum cleaner :LOL:

It's the Terence Wade thing I just ordered, don't call it boring :D I'm sure it's better than bloody Chekhov. Nope I really should get it done, otherwise Irina would slap me. Aaaargh I have to do history toooo :'( *dies*

Jazzlady
11-10-2005, 10:04 PM
I may just do that. I'm still wary of my flatmates hearing me play guitar though.

Nope, no guards, but security's got much tighter now, since they've not caught the bloke. The bit between O.P and Richmond Park where I live is the scaryest. It's really quiet. I will do :) *hugs back*

I have a bag of that stuff, but I need to buy lemons before I can cook owt good with it. That, and Cami doesn't like it...

We're banned from any like... p2p thing, but we've found a crafty iTunes loophole that the uni doesn't know about :D Thinking about it, that email I sent you probably wasn't a good idea, if you're not allowed to download :$

Oooh! It's not that boring.. it's just... really wordy. Which is annoying when you want to go for a drink. Awww you don't want a slap now, do you? *pats* :happy:

Krasnojarsk
12-10-2005, 09:06 AM
Just got Yaaaaaablonya fankies! Mmmm. :happy: 's just that they're hard on p2p here too, I'm sure I probably could get away with Emule, but they use collective punishment here, and I don't want to screw it up for anyone else...

Don't worry bout the other ones hearing you :happy: It's a student flat, they'll have to live with some music, anyway I'm sure they think it's great :happy:

Cami doesn't like it? I thought you did separate cooking? Or is it like a proper flat where everyone hangs out together all the time?

I'm never ever postponing Chekhov translating and then doing it for 2 hours at night time errr. Did you have a drink last night or did Terence lock the door and throw out the key?

Mmmmm party leader's debate

Jazzlady
12-10-2005, 03:05 PM
Woo! Yeah all the p2p things are blocked by the network, the heartless mancunian bastards. Our punishment is just a 56 day ban and a £70 fine... bastards.

Ah we'll see.

Well between the four of us (the ones who get on, not the three wankers and the mysterious Nigerian girl) we all take it in turns to cook. S'nice that. Very civil.

Haha big mistake. Nope, no drinking, I'm on some god awful antibiotics for my gum/tooth thing which say under no circumstances must I drink. Grrr.

Is it not just more of a friendly chat, being Sverige?

Кто это? Это Красноярск. Он хороший товарищ.

Я совестская.

Katya teaches us the best Russian.

Krasnojarsk
12-10-2005, 10:32 PM
You get a fine? Hefty. Bastards. :indiff: Argh I want to download stuff, I'm going to döööööö!

You so should befriend the Nigerian girl and force her to play bass in my highlife band! :LOL: Your flat seems really cozy then, apart from the wankers of course, pretty much all students in Lund are wankers. Or maybe not. Well you know. The annoying girl with a huge moustache in my corridor is a wanker. :D

Still on the drugs? Errr. That's awful! Can you get your drink on in the weekend at least? Mmm I think I'm going to see Laakso on Friday. :happy:

Friendly chat, very much so yes. S-s-s-s-ooo boring! Maggie would do us good. :LOL:

А кто это там? Ну да, это Райан, она хорошая девушка по-моему тоже. Даже лучше чем Красноярска! Вы советская? Очень хорошо! Я конечно люблю все вещи советских! Err.

Jazzlady
12-10-2005, 10:44 PM
Yep. Zee anal nazis who are the computing department.

Haha, I spoke to her today, she's really nice. We talked about Ghana and then she vanished. For someone who never leaves her room, she's really chatty. Aw they're all nice students here, except for Liz. Grrr. Haha girl with a tache!

I had my last one this evening WOO now wait 48 hours and back to the OP bar for a Green Monster :D Oooh you lucky boy!

Look at you with all your adjective endings. It's well scary that I can now read cyrillic like I can read latin script. It's only been 3 weeks :stunned:

Never trust Boots own brand hairdye. It may be cheap, but dark brown is actually black. :'(

Krasnojarsk
12-10-2005, 10:52 PM
*Slaps Liz* Is she in the same flat? People who never leave their rooms are funny, I guess I'm one of them and I'm starting to annoy people, cause the only time I get out bar from school is when I'm clonking my way thrrough the corridor to wash my cous cous pot :LOL: "You know there are cupboards out here?" Fuckers :D

Green Monster...sounds...errr. I wonder if it's the same as Gröna Hissen, the famous student drink from the 70's mmm.

Don't you just love that stage? Really the worst thing is when you start thinking CHP or BOM as SNR and VOM...'s really annoying and I do it all the time. And yes, I admit it, everytime I get a case ending right I get all warm and fuzzy inside :LOL: Don't know if I got the sub-gender right though, since вещи are dead things, and I wonder whether the congruation follows in the adjective too. Err.

Awww you don't like it? I'm sure it's gleat! Couldn't you always dye it over?

Jazzlady
12-10-2005, 10:59 PM
Unfortunately, yes, yes she is. Hehe, I keep all my pans in my room now, since I'm sick of them being used and not washed up, so when it's my night to cook, I have to spend an hour scrubbing. :indiff:

They're... so wrong. cider, blue curaçao, orange reef and vodka. £3 a pint, but they get you so wasted...

Haha yep. I wrote my name with a P and an H today without thinking. Oooh, I have loads of adjective ending sheets. We did that today. Ahhh. Russian grammar. How I love it so. We also had a big bitch about Terry Wade today too :D

It's so dark, I look anaemic. :stunned: It's too dark to dye over :'(

Krasnojarsk
12-10-2005, 11:10 PM
Pans in the room's the way to go haha! :LOL: Stupid twunts not knowing what a 'viska' is, which is the old fasces looking thing you scrub pans with. MORONS!

:LOL: That sounds classy, like Gröna Hissen but posher :D And you haven't been wasted off drinks once you've tried my own Cosmopolitans...err. :D Mmm.

Mmm Terry Wade, my grammar teacher was on about him as well when we were discussing differences between что and чтобы mmm. Phiân :D Mmm. That's actually the short form of пьяный I think, which means 'drunk' :D Congrats! Write Пьян as your name the next time! :happy:

Awwwww *hugs* Anaemic is cool though. The new black. Как в России.

Jazzlady
12-10-2005, 11:15 PM
Yup. HA. One of them ate my entire lettuce too. The bastard. So I bought really smelly camembert and it's currently stinking out the entire fridge and kitchen. HA. No one messes with me.

Oh yes, yes it is. Tastes vile, mind.

Katya's always going on about him, how we really need him in our lives. So we all went out and got him in our lives, and stared blankly at the pages. Haha! :LOL: I so will. :happy:
ы is the most unpronounceable letter ever. :indiff:
It aint cool, it dark. http://img.photobucket.com/albums/v318/milojazzlady/IMG_0925.jpg *hugs back* *wishes she's bought the blonde dye*

Oh I'm SOOO going to omit the verb to be in the present tense from now on.

Krasnojarsk
12-10-2005, 11:31 PM
Hahahaha what a comeback! Do you have any Frenchie there you could blame though if they find out it's yours? :D

Vile drinks are the best. I have to do Cuba Libres someday though, Erik and Lisa have waived my offerings cause they don't like my drink expertise. Baaastuds! Cuba Libre could never be vile though. Except if it's more like tinted Bacardi err.

Mmmmm Katya. No ы is the coolest letter! You'll get it down eventually. Bless the Swedes with our neutral pronunciation allowing us to pronounce everything if we really try without the Imperial trauma hehe

Nooooo it looks great! Just make it more curly and a red flower in the hair. :happy: Mmmm poifection!

To be is rabbash errrr :indiff:

Jazzlady
12-10-2005, 11:37 PM
Nah, I've put a note on the fridge door "It's my cheese that stinks. Don't hate me, hate the cheese. Love Rhian". I'm too kind to them.

They are that. God, seriously drink here is so cheap it's actually cheaper to go out and get hammered on 80p bottles of Corona than it is to go to Sainsburys and buy a crate.

S'why I hate Swedes so. They're too good at every language they turn their hands to. Like the weird Swedish girl in my German grammar class.

It looks even worse curly! Way more lesbiany. *wants hair back*

To be, rubbish. Gah, stupid German seminar at 9 tomorrow. I really can't be arsed. :indiff:

Jazzlady
13-10-2005, 12:11 PM
Oh I love my old form tutor so much <3

Subj: Two terrible things about university.

Mr. Golding,

I had to share these two atrocities with you.

1. I've seen Adam Law. He's not even tried to re-invent himself. (I
found
him completely inebriated at the Fresher's Ball with a dubious wet
patch
on his trousers)

2. (and this is far, far worse) I appear to be a member of the Tory
Society
because they gave me an 'I love Boris' badge and promised a pub crawl.

Regards,

Rhian

Dear Rhian,

Oh....My....God! Adam Law has taken his errant ways with him. Just
pretend like you never knew him at all and DON'T ever go out with him
or I'll excommunicate you!

I went to the Tory Party Conference with a group of Upper 6th students
and received a Ken Clarke sweatshirt and got a kiss from Anne
Widdecombe so I know how you feel...Aaargh!

Today Is Mrs. Thatcher's 80th Birthday so....let's party!

Good to hear from you,

Love,

Richard Golding

<3 <3 <3

Mona
15-10-2005, 11:11 PM
I am very bored, therefore I shall learn russian this night.

Привет,
Как дела?

Меня зовут Mona and Я не понимаю Russian.

So kill me.

Добрый Вечер

Jazzlady
15-10-2005, 11:14 PM
Privyet, moya milenka (is that the right ending?)

karasho, spasiba, a oo vas? (mm polite)

niet!

Mona
15-10-2005, 11:15 PM
Listen, you teach lots of things in Russian here. And I teach you arabic, okay?

Krasnojarsk
16-10-2005, 09:58 PM
What a spaffing form tutor of yours Rhiân!

Я сегодня регистрировался себя на ласт.фм (http://www.last.fm/user/Krasnojarsk/) , давайте посмотреть! Я весь день занимался русским языком, и вечером я перевёл 'Дама с собачкой', мне остаётся только 7 страницов!

Вот русский язык! У вас вопросы есть?

Jazzlady
16-10-2005, 10:03 PM
Inne just! *implodes at Russian* I didn't go to my oral class on thursday :unsure:

ETA RASPUTIN! I deleted my last fm thing... hmm.

Krasnojarsk
16-10-2005, 10:10 PM
Well young lady, if you would've gone to that class maybe you'd have understood what I wrote :D :LOL: Naaaaw I'm sure they don't care. :happy: Unis are there for class skippings.

Daaaa Rasputin! I don't feel like ripping CD's though and my sister isn't sending me stuff as regularly as she should so I'm repeating myself really. You can never have too much Field Mice though mmmmm.

God I start at 10.15 tomorrow, is the sun even up by then? And classes till 3.00 without any break eeerrr.

Ooh I'm taking some room pictures if I can tomorrow, just have to steal my camera off Lisa. Mmm.

Jazzlady
16-10-2005, 10:13 PM
Shush you. I feel guilty enough as it is... ahem. это. там. (http://www.last.fm/user/fraktionschef/).

He's so hairy <3 :happy:

Ooh you poor thing! I'm not in until 12. Bwahaha.

Woo! Just beat her like a ruffian for it. :D

Krasnojarsk
17-10-2005, 01:24 PM
Awww you shouldn't :D Though I secretly hate you for not having classes till 12. I'm never going to bed late again. Errr.

Goodie hairyness, 's my ultimate goal that...I'll have to stop shaving for a bit.

Mmm camera here, just have to do the dishes and all and I'll be taking bilder like a ferret. First purely Russian phonetics lesson today, fun fun, we've only done Swedish before. Mmm. Exam on Swedish phonetics on Friday though errr.

Where are you in Начало Rhiân? Any гомосексуалный экшон yet? :LOL:

Jazzlady
17-10-2005, 01:39 PM
Nahh the classes were 12 till 2 :D easy! Walking home in heels though is not a wise thing at all.

Mmm dishes. I refuse to do any more washing up for the animals here. It's vile. VILE.

We're still chapter 1, and none of us have the book yet, oweing to the fact that Blackwells är skit and whilst they've ordered it, they haven't bothered to have it in stock yet. :indiff:

Krasnojarsk
17-10-2005, 02:02 PM
Heels? I can imagine! Sounds awfully classy though, and we all know classy's the only thing to be in 2005. :happy:

I see what you mean :indiff: Luckily I don't have to do it for another 4 weeks or so. Bastars.

Jävla skitblackwells :indiff: On a lighter note, my grammar and etymological dictionary have been sent off to me, so I can take some pictures of them and let you bathe in their reflected glory :D I'm so disappointed we didn't get any nice course book though, the ones who did the introduction course had 'Möde i Pedersborg' or something in Danish :D Ffwls.

HEAAAAAATHCLIIIIIIFF!

Jazzlady
17-10-2005, 02:06 PM
It was until I hit the Fallowfield end of Rusholme, then I was just limping so. Haha.

Ah lucky you! Our bin stinks, and my excuse is I'm far too ill to move it. :indiff:

Innit just. Wooo! The Tezza Wade one? Never take that to classes. It's really heavy. You should've done the Ab Initio here I tells you. Our book is ace and our group is so cool - so cool, infact, the Estonian, Liisa (who's done Russian for 4 years) is pretending she's far worse at it than she actually is, so she can stay in our class :LOL: :D

IT'S MEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!

Krasnojarsk
17-10-2005, 02:13 PM
Awwww you poor thing, you should wrap your feet in discarded newspapers and wet faded photographs of the war like all the Russians do :happy: No pain guaranteed :happy:

'S a good excuse that, I'm always coughing so as to get an excuse not to watch TV with the 'tache lady and go play guitar in my room instead :LOL: "Oh I'm always sick in the winter and oh I have so much to do and OH I hate your dialect!" Errr.

Yup Tezza Wazza Wademeister, we have the Swedish Wikland though which is pretty crap, but at least it doesn't have examples with something something 'London'. Errrr. Should be Leningrad, like our translation exercises :LOL: Liisa sounds fab! :D Be happy that you have a cooool group, mmmm. Are most people doing Russian only for a short time, or do they have 4 years planned or something?

Arrrrgh just got my rent check and I've bought books for like 1100 kr which I haven't peyd for yet! :LOL: Oh dear.

BECAUSE THE NIGHT BELOOONGS TO UUUUUS! Mmm.

Jazzlady
17-10-2005, 02:21 PM
Haha that's so unsafe though. I walked home (I waked home alooooone) from the Freshers' Ball barefoot (cause I was hammered) and there is SO much broken glass everywhere in Rush'm.

TV?! Wow. We don't have TV. Savour it, watch it with 'tache lady.

Haha! Brilliant! Liisa's brilliant. She loves drunk Finns as much as I do <3 We're all doing a bachelors, so we have 4 years ahead of us (with the compulsary year in Petrograd :D)

Haha tell me about it. My rent's due on the 21st, and I've spent £100 on clothes.. £40 on gig tickets.. and oh dear.

http://www.uznay-prezidenta.ru/ :D

Mmm Blåbär Honung

Krasnojarsk
17-10-2005, 02:36 PM
Barefoot!? Errrrr. Even when hammered that's harsh! Noone gentleman to carry you? :D

Errrr I you met her you'd know. :D TV is vile anyway.

Hahaha, gotta love the Estonians :D It's strange how it's hard to explain why drunken Finns are great, but Swedes are not. 'S odd that. Mmmm Petrograd, you're so lucky. I've been thinking about going someplace instead of the C or D course, not sure yet...might be better from a learning point of view instead of being stuck in some bland uni in Tweedun really.

Noooo! Thats sounds scary, though clothes are so worth it! And, what gig? :happy:

AHAHAHAHAHAHAHA! That's the best thing I've seen all year! :LOL:

What's Blåbär Honung? :happy: Mmmm a Blåbär Honung body butter would be gleeeeat! *Waves hand in front of face* Mmmm I reek of strawberry :D

Krasnojarsk
17-10-2005, 02:41 PM
-Часто ли в школу вызывали Ваших родителей?
-Не часто.

:LOL: :LOL: What the fuck?

Jazzlady
17-10-2005, 02:43 PM
Nah, but there were plenty of horrid kerb crawling Arabs trying to get me to go in their cars :stunned:

Yes, it is vile, but you miss it. You really do.

Salt of the earth are those Estonians. Haha, Swedes are great in whatever state! Mmmmhmhmh. You should come to Manchester. You seriously would adore the Russian department here. It's so small, so friendly and sooo interesting! Especially Rachel. *admires her so much*

Innit just! Too right! Tweed skirts are the new black <3

Another one of Rachel's specials. We were doing Folklore and Fakelore today, she said it's no different to the soviet folklore. She's so right.

It's some weird (yet delicious) pink goo I bought for my mum in Stockholm, then stole at the weekend. Mmmmmmm.

Krasnojarsk
17-10-2005, 02:55 PM
Errrrrr that's crap, just like they do with Lisa every once in a while. Too bad you can't kick them in the nuts when they're in a car.

I have me own, that's why I can avoid the others with prevailing pride :LOL: 'S old and wobbly though, but I don't have to socialize :D 'S worth it.

I dooooo want to come! It'd be great if I could fly over in the summer or something, we'll see. Our Russian department is really small and cozy too, smelling of rotten books and a huge lovely garden, but soon they're moving to some main Humanist building, 's crap. I'd lurve to pay my respects to Rachel too :happy:

Tweed skirts? Mmmmmmmmm sounds fabulous! :happy: *Wishes he wasn't stuck in boydom*

Mmmm fakelore :happy:

Delicious? It tastes? What is it? Like lotion? Or custard? :LOL:

Jazzlady
17-10-2005, 03:01 PM
It's horrible. Really damn scary. So in your infinate wisdom you stand at bus stops where there are people.. but then they're even worse. *cries* HOWEVER, the arabs do love to give me free things here. I can't complain. *sees future as opressed Muslim housewife in the M14 postcode area*

You should do! Budget airlines <3 Although I won't be in Manchester over the summer... or if I am, I'll be homeless :'( Aww, we're in the humanist building, but it's the west wing, where no-one ever goes. Near the 'Dutch studies' bit. (Dutch studies actually being a broom cupboard where Prof. Durrell keeps his tea)

H&M too :happy: so flouncy.. and itchy.

I hope to god it's not lotion, I've been having spoonfulls of it... and it's the only thing which seems to be easing my cough... haha I'd laugh if it is lotion. It's just a pink goo.

Krasnojarsk
17-10-2005, 03:10 PM
Awwwww *hugs* Sounds horrible that, yet another reason to move to the posh parts of Sweden or something. Plus, if you move here it'll be just as easy to fulfil your oppressed wife dreams :D

Homeless!? You don't get to stay there during the summer? That's the ultimate crap!
Dutch studies seems great, I'll have to pay that a visit too :LOL: Mmm maybe I could do a guest appearance at the Nordic Society too :D Or some Swedish class if there are any in Manc :LOL:

Just cover yourself up with body butter so the itchiness doesn't get to your skin! :D

...that's strange...is it yoghurt? What's the name of it? Is it hudsalva? :D I'm getting all curious now!

Jazzlady
17-10-2005, 03:19 PM
*hugs back* eeeeexactly! Mmmm Sverige.

Well, it depends on whether I go home, stay in halls, or we all find our own place really. That's aaages away yet though! Haha the Nordic soc would love you I bet. I've been too scared to go to any socials, incase they spot the fact I'm merely a pseudo-swede trying to pull and get a passport :LOL: Oh the shame.

Mmmm yes.

Here, have a kartina. http://img.photobucket.com/albums/v318/milojazzlady/IMG_0944.jpg please don't tell me I've been taking body lotion to soothe my throat...

Krasnojarsk
17-10-2005, 03:30 PM
It'd be cool if I could pop around in the beginning of the year or something...but we never get our schedules til late so it's hard...I'll try to find something at least though. :happy:
No! Of course you should go, maybe if I write you a letter of recommendation with the Official Seal of Official Swedishness? They'd love you no doubt! Or else, keep a straight face and recite 'yaaaargh behuuuurver' all the time :D

That's honey with a blueberry taste...errr...sounds nice but what the hell...pink goo? Pink honey? Errr. :D Mmmm Uppland, 's where my dad's relatives are fum mmmm.

Jazzlady
17-10-2005, 03:34 PM
Well sir, you know you're welcome! There's a bottle of calvados on that shelf there *points*
Haha that would be a good idea! Haha, just show them my fluency in Svensk and blow them all away.

THANK GOD! It's quite swish really. Doesn't taste like honey, more like syrup, which is a bonus as honey is vile. Oooh, y'learn something new every day.

Krasnojarsk
17-10-2005, 03:48 PM
Mmmmm calva, I'm so there! :happy: I'll bring some Swedish goodness too :D
You're probably better at Swedish than the Danes so no worries :LOL: Bring the honey! :happy:

Mmmm sounds nice...mmm sugary :D No sugar high yet? I've never tried eating honey with a spoon, though I have to soon :LOL: Mmmm blueberries. Honey on toast with tea though...mmmmm...have to get meself a toaster soon

Jazzlady
17-10-2005, 03:50 PM
Woo! No Jägermeister though. That's forbidden.

Haha probably. Ruddy Danes.

It's very muchly! Nope, I don't think I've had enough yet. Ooooh it's goood! Like eating syrup with a spoon. Ooh that sounds grand that. Aside from the honey part. We finally got a toaster this weekend! Huzzah!

Krasnojarsk
17-10-2005, 04:01 PM
:LOL: Right then, I'll bring something more...errr...moderate :D

Is that an excuse for you to go see the cute dentist more? :happy: Mmm I'll have to meet him too :LOL: Oooh toaster, you have fun! :happy: I though that came government regulated to all Britons? :D

Jazzlady
17-10-2005, 05:11 PM
:LOL: Right then, I'll bring something more...errr...moderate :D

Is that an excuse for you to go see the cute dentist more? :happy: Mmm I'll have to meet him too :LOL: Oooh toaster, you have fun! :happy: I though that came government regulated to all Britons? :D
There was no toaster! THey made us use the grill.

Mmm my dentist honestly has the most amazing eyes ever. Crap I'm tipsy. Don't drink half a bottle of cheap red on an empty stomach.

Krasnojarsk
17-10-2005, 09:08 PM
Grill? Pah!

Mmmmmmm eyes eyes eyes eyes...can't you take a picture? <3 Wijn on a Monday? Rhiân, Rhiân, what to be done with you, oh I ask myself, what to be done with you?

Krasnojarsk
18-10-2005, 11:23 AM
How are we feeling today dear? :happy:

'S me room:

http://img.photobucket.com/albums/v66/Krasnojarsk/fc3ca7b3.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v66/Krasnojarsk/a5ddeb2e.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v66/Krasnojarsk/ab42b752.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v66/Krasnojarsk/66c96219.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v66/Krasnojarsk/ffd5124e.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v66/Krasnojarsk/20fbb310.jpg

Notice the booze shelf, gay bed cover and sexy view over the garbage disposals. Too bad the long line of lyrics from 'Wuthering Heights' over the bed doesn't show because of the cursed flash aargh

Jazzlady
18-10-2005, 12:52 PM
I'm illlllll. Not hungover, just.. the flu's reared it's ugly head again. (I knew going round to Klaus' haus last night for more beer and conversation after the meal was a baaaad idea.) Infact... I've missed sooo many classes today :$ Nevermind.

Your room is swish! Swedish students definately have a better standard of living.. I mean.. look at your laminate floor! Much better than this university regulation poo brown carpet. The booze shelf is simply fabulous :LOL: But you mean to say there's still liquid in that Zurbrówka bottle?

Also, LIPTONS? That tea tastes like armpits. Infact, even though it's a British brand, they don't sell it here. I really must send you some Twinings/PG. A better breed of tea.

Krasnojarsk
18-10-2005, 05:14 PM
Awwwww *hugs* Get better soon! Don't worry about the classes, you'll catch up no problem.

Mmm 's quite swish yes, but I always keep my blinds down so the ruddy burglars prowling around our building can't see inside. There still is wódka in that bottle, but I'll empty it the next time I fill up my flask, I promise :D Unfortunately I won't be able to make the next party at the institution! :'(

Liptons is crap yes, but it's the only stuff we get, I've been planning to go to some classy tea shop soon. Blackcurrant is passable though.

Jazzlady
18-10-2005, 06:28 PM
Tack *hugs back*

I have to do that here too, oweing to the fact my room faces the carpark which is dead easy to get to from teh Wilmslow ruffian Road. Grrr. Awww, unlucky!

I'll get you some good tea on my weekly shop next monday. It's no good you having rubbish. It's bad for the mind.

Krasnojarsk
18-10-2005, 07:55 PM
Isn't that boring? I hate it how I'm never allowed normal daylight shining in! Aargh!

Noo, don't strain your student budget! Or, at least don't strain your budget without you making me send something :happy:

Jazzlady
18-10-2005, 08:06 PM
It's terribly oppressive. However, when your view is this:

http://img.photobucket.com/albums/v318/milojazzlady/IMG_0993.jpg

the vile orange and green check curtains are slightly better.

Ah what's a couple of quid? I still need to send Mona her damn parcel too. *so scatty* I could trade you for Läkerol though.. :p

Have you heard Sat in Your Lap by le Kate Bush?

here have some pictures of Rusholme:

http://img.photobucket.com/albums/v318/milojazzlady/IMG_0985.jpg

http://img.photobucket.com/albums/v318/milojazzlady/IMG_0984.jpg

And one of near uni:

http://img.photobucket.com/albums/v318/milojazzlady/IMG_0966.jpg

Krasnojarsk
18-10-2005, 08:18 PM
Ooooh pretty pictures! So city-like, apart from the provincial humdrum towns that are Sweden :'( The view is definately better than mine though :D

Tell me the tastes you want and your wish shall be obeyed :happy:

Sat in Your Lap? Is it epic? :D Sounds good! What album is it from?

Jazzlady
18-10-2005, 08:22 PM
Best city in England. No contest. 3rd best city in Europe. No contest.

Well, for a box of Earl Grey and Bergamont, PG and some delicious green tea, may I have some Cassis and... the rest is up to you :D Tttttack! Do you want loose tea, or tea bags? Also, do I send it to your yernshurping address?

it is! I'll gaymail it you... hang on...

Krasnojarsk
18-10-2005, 09:06 PM
Aaaaaaargh I want to go there even more now! :'(

Tea bags would be nice since I'm potless :$ I do have one of those small thingies you could use for loose tea in a mug though, the little mesh ball working like a clamp you know...aargh my English is hollid! But tea bags are better :happy: Hmmm, maybe it's better to send it to Yernsherping, I haven't got proof of my neighbour's thieving capabilities yet so I don't want to risk it...you still have it?
I'll steal a bag off me 'rents and send it off :happy: Anything else?

Got the sooong fankies! Mmmm I lurve her voice!

Krasnojarsk
18-10-2005, 09:08 PM
Mmmmm just finished translating Дама с собачкой! Чехов up yours!

Jazzlady
18-10-2005, 09:12 PM
Just to rub it in a bit more... every morning I wake up happy cause I'm here, innit :D Even though it's like crime city UK.

Ah ok. I'll have to show you the proper way to make tea should you come over. Those things are rubbish. The best way is just a pot and a tea strainer :D TEa bags are eeeasier, but loose tea tastes much better :D I shall do. I think I have it in a PM somewhere :D Nej tack! I will be elated with just the Läkerol! Do you have my Manchester address?

It's brilliant! If you want any more Kate tracks, just shout up :)

Jazzlady
18-10-2005, 09:13 PM
Mmmmm just finished translating Дама с собачкой! Чехов up yours!
Sounds much more fun than digesting chunks of Nachala for the fortnightly test tomorrow :'(

Krasnojarsk
18-10-2005, 09:21 PM
Just to rub it in a bit more... every morning I wake up happy cause I'm here, innit :D Even though it's like crime city UK.

Ah ok. I'll have to show you the proper way to make tea should you come over. Those things are rubbish. The best way is just a pot and a tea strainer :D TEa bags are eeeasier, but loose tea tastes much better :D I shall do. I think I have it in a PM somewhere :D Nej tack! I will be elated with just the Läkerol! Do you have my Manchester address?

It's brilliant! If you want any more Kate tracks, just shout up :)

I can see how you do! :D *Steals Manchester* Haha!

Mmmm yer it tastes better, we only did loose tea at home but now I'm restricted to my water-boiler and my 'Mother' mug, so I can't be very luxurious :$ I don't fink I have your adress? PM it to be sure :happy:

Will do thanks! :happy:

Sounds much more fun than digesting chunks of Nachala for the fortnightly test tomorrow :'(

Awww I can help you with stuff now if you like? At least give you a push in le right direction so you can sit back and laugh at the other's puny attempts at Rusk! :D

Jazzlady
18-10-2005, 09:24 PM
OI! Don't steal my city. :indiff: Bloody Ruffian. :indiff:

Aw that's sad that. Never mind. The right teabags can be good. ish. I shall do any minute now. :happy:

YES PLEASE! I'm so confused with the whole 'what' situation. Like.. 'what are you doing' 'what you read' and such.

I don't suppose you fancy hopping over and taking my test tomorrow do you? :happy:

Krasnojarsk
18-10-2005, 09:29 PM
:happy: That warms my heart so *keeps it*

Just post what you want help with here and I'll do me best. :happy: I'm quite initio meself but I hope I can solve some problems anyway. I could skip on over to Manchester, but I have private conversation with Svetlana tomorrow yay! So sorry. :D

What are you doing - Что ты делаешь?
What are you reading - Что ты читаешь? for example

Jazzlady
18-10-2005, 09:37 PM
You'll soon tire of police patrol units, car alarms and sirens.

Ah that's too bad. Still, you could always have our conversation class with Dave, Steve, half Swedish Annie and anoying pillock better than you Daniel and Olga <3 <3

AH! That's all I wanted! Thank you! :D :D

Krasnojarsk
18-10-2005, 09:46 PM
You'd think so... :happy:

Mmmm that does sound nice, but do anyone of them have grey hair covered in thick red dye? :D Bet they don't, so...not interested! :D

That's it? Mmmm initio :happy:

Jazzlady
18-10-2005, 09:51 PM
It's quite nice dropping off to sleep with the sound of far away sirens.

Nah, but Olga doesn't understand a word of English and says 'mmhmm' every 2nd word <3

Da! Spassseeebaaaa!

Krasnojarsk
18-10-2005, 09:57 PM
Mmmm yes, like in Vasastan, but the sirens may be set off by posher crimes of course :D

:LOL: 'S like Irina who just stares at you with her crazy eyes if you conjugate the accusative feminine subgender wrong when talking, acting like she doesn't understand a single word you're saying until you nail the last ending (or no ending, that's even worse haha) <3

Ingeeeen orsak! :D Well my work here is done for the moment, and since I promised myself when I woke up today that I never, ever should go to bed after 21.00 I'd better skip off to bed! :D Спокойной ночи!

Jazzlady
18-10-2005, 10:01 PM
Ahh wonderful.

Haha Katya does that, or better still, she pretends you got the ending right but just pronounced it rubbishly :D

G'night dear!

Krasnojarsk
19-10-2005, 08:46 AM
:LOL: I always pronounce my endings rubbishly but I never get away with it. Bastards. :D

Jazzlady
19-10-2005, 11:32 AM
See! This is why you need Katya! I just hope she won't be mad at me for missing today's classes too. Stupid freshers flu. :indiff:

Krasnojarsk
19-10-2005, 04:26 PM
Awwwwww *hugs* Still not better? :unsure: She won't be mad, just sweep her off her feet with Rusk :happy:

Jazzlady
19-10-2005, 04:31 PM
For some reason it just won't shift. (I blame my smoking housemates and their fumes) *hugs back*

Da! Eta nye bolshevik. I made it to Sainsburys today though! Their tea selection is nothing special, but you've got quite a supply on its way at some point this week if I can think of a way to package it... :D

Krasnojarsk
19-10-2005, 07:44 PM
Bastards! Hope it'll clear up soon anyway :happy:

Mmmmm хорошо! I'm trying to find a good Läkerol bag as well :D Mmm and fankies for the ukulele Wuthering Heights! 'S fabulous it is! :LOL:

Aaaaargh Swedish phonetics exam on Friday! Noooo!

Jazzlady
19-10-2005, 10:03 PM
Woo! Glad you liked it!

I've just got back from THE biggest curry of my life in Rusholme. Mmmm. We had to walk Sarah home and seriously, side streets in Rusholme are not nice at all :stunned: God bless Curry Mile (http://en.wikipedia.org/wiki/Curry_Mile)

Aww, phonetics suck! Bilabial... dental fricative... glottal... labiodental *explodes*

Krasnojarsk
19-10-2005, 11:02 PM
Oooh curry! That place does sound really scary :unsure:

Mmmm palataliserade apikopostdentaler :happy:

Jazzlady
19-10-2005, 11:10 PM
Victoria Park's even rougher than Fallowfield. But curry mile.... mmmm. *explodes* soooo much food for under a tenner.

We just had a fire alarm :indiff: *scowls at Flat 12 for their over zealous use of deodrant*

Mmm IPA. *stabs phonetics*

Krasnojarsk
19-10-2005, 11:16 PM
Mmmmm! So what exactly qualifies as curry? :$ We only have our huge kebab culture here, no curry :$ *Must resist the urge to put on Bengali in Platforms or Asian rut* :D

Fire alarm!? Scary! Especially nocturnal ones :indiff:

IPA errrr. Lisa's teachers always badmouth IPA, turns out Lund's been repsonsible for loads of things happening in the phonetics area *smug* :D Like the vowel trapezoid err.

Jazzlady
19-10-2005, 11:20 PM
Oooh, lots of things! From the mild Korma to the death trap put your toilet roll in the freezer Vindaloo. Mmm. Whack it with a bowl of rice, some naan and popperbombs and you've got yourself a 'curry' and Britain's most popular dish :D Rusholme Currys are some of the best in England. <3 <3 God, you'd love the Manchester kebabs... I found the best one the other week. £2 for a massive kebab and a drink. Proper student food.

Mmm. Not as bad as the one we had at 6am in freshers' week though. That wasn't fun.

IPA is great! I now know I've been pronouncing loads of German words wrong. Ooh, I may casually drop the name into my tutorial with Wiebke then. She'll love me even more then hahaaha.

Krasnojarsk
20-10-2005, 09:27 AM
Ooooh sounds like regular Indian food here then, but then again we have more Arabs than Bengalis in platforms so I reckon it's quite logical kebabs are more abundant :happy: That'd be quite hexpensive here though. Bastards. You can get great falafels for 15 kr here which is nothing really, perfect drinking 4am food...I've been planning on starting a diet on those since it's cheaper than...well...everything really. Bar couscous :D

:indiff: Morning fire alarms err.

Isnit great when you finally find out exactly how to pronounce words? 'S like epiphanies it is! Like all the assimilations in Russian for example where you instead of шесть часов (6 o'clock) almost say шистщисов :D Ooh the trapezoid is English though, just pointing out the 'errr'-ness in it. :indiff:

Mmmm 1991 Russian National Anthem, it's godly! Want it?

Jazzlady
20-10-2005, 09:42 AM
Ahhh. Oooh that is quite cheap. I'm yet to check out the Falafel restaurants in Rusholme, since you can buy them in Sainsburys for cheap. Or make them for cheaper. Mmmm.

Great wakeup call. Now if they go off, I tend to just feel the floor/back of my door. If it's hot, I get out, if it's cold (which is usually the case) I just roll over and try to block out the noise :D One day I'll burn to death...

Yes! Mmmm. Gah I hate ть I mean, the sound is great... just the amount of times we've had to say it. Which reminds me... Russian oral at 12 and I've not slept at all bwehehehe.

OOH DA! DA! DA! :D I can trade you for the current one's instrumental version, for a wee bit of Russkii Karaokskii si vous voulez

Krasnojarsk
20-10-2005, 01:16 PM
Would you be able to get them served by proper Kurds who put gherkins in them though? :D

:LOL: :LOL: Nice tactics! :D

Is that the palatalised t? You'll get it down eventually, or just do as the Yugoslavs do, make a faint ц out of it instead. :happy: Just remember to have your tongue in Swedish 'i' position, or English 'ee'. Oooh oral! Nice! Just came back from Topshop, didn't buy anything thank God, the size 14 shirt didn't fit me :$ Way too big, even if I bought a 14 last week :confused: Also 2 body butters from Body Shop, papaya and passion fruit for 298 spänn. Errr. And I need to buy guitar strings too! :'(

Sent! Oh yes fank you verr much! :happy:

Krasnojarsk
20-10-2005, 01:23 PM
Mmmmmmm so much better than H&m

http://img.photobucket.com/albums/v66/Krasnojarsk/12ddb211.jpg

Jazzlady
20-10-2005, 04:41 PM
Would you be able to get them served by proper Kurds who put gherkins in them though? :D

:LOL: :LOL: Nice tactics! :D

Is that the palatalised t? You'll get it down eventually, or just do as the Yugoslavs do, make a faint ц out of it instead. :happy: Just remember to have your tongue in Swedish 'i' position, or English 'ee'. Oooh oral! Nice! Just came back from Topshop, didn't buy anything thank God, the size 14 shirt didn't fit me :$ Way too big, even if I bought a 14 last week :confused: Also 2 body butters from Body Shop, papaya and passion fruit for 298 spänn. Errr. And I need to buy guitar strings too! :'(

Sent! Oh yes fank you verr much! :happy:
Oh my god I've been awake for 28 hours and a bit. My arms are numb.

Yes, the really stupid t. Grr *so tired* Brrr Swedish TopShop. Rhabbish! AH! I have that very Papaya one! But you should've done the travel sized ones! You can get 4 small ones (which last ages) for the price of 2 big ones, so you get more smell variety. Still, excellent choices there dear! Be warned about the papaya one, it stings a bit after leg shaving.

It's always hit and miss with topshop sizes. Sometimes, I'll be a 10 (on rare, rare, rare days) then sometimes an 18 (which is horrific and for the obese.)

I shall send it in a mo. Until then, oggle the delights of....

NACHALA! (http://img.photobucket.com/albums/v13/jazzlady/IMG_0994.jpg) after 6 weeks wait, it FINALLY arrives!

Krasnojarsk
20-10-2005, 05:38 PM
Awwww! Insomnia's the worst thing ever! Warm milk doesn't work? Or tea? Mmm.

Swedish TopShop is rhâbbish yes, but at least we don't get Swedish Topman here in Lund, which is possibly worse :indiff:
Ooh they didn't have the other sizes, and there weren't really any others I fancied...maybe coconut, but that was a bit plastic...now my guitar's neck smells of papaya/passion fruit and my pick tastes like rat poison! :D Stings after leg shaving you say? I'd have to use me strawberry one then :happy:

Innit just? 'S really strange it is. They had a really pretty top there, but only in 8,10 or 14! :'(

Mmmmmsssssovyetski sayuuuuz! Fanks dear! *hugs* The '91 does sound like Oh Canada yes :LOL: Errrr. But better. The bass part of it sounds a bit like Star Spangled Banner too.

Ooooh Nachala, just look at those two gay guys! :LOL: Oh dear. Is it exciting?