PDA

View Full Version : Sverige Musers Thread

Pages : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 [17]

Murtain
19-08-2007, 03:28 PM
Längtar till oktober!!! :D

Kommer vara mitt livs höjdpunkt :happy:

Pontarius
20-08-2007, 04:42 PM
Nån svenne som ska se dem i Köpenhamn?

Confusion
20-08-2007, 04:47 PM
Nån svenne som ska se dem i Köpenhamn?

Ja, jag ska. :yesey:

Stockhaus
22-08-2007, 05:51 PM
jag funderar starkt på att också åka ner och se dom i köpenhamn (det är ju inte så långt ifrån göteborg i´direkt så).
jag funderade också på finland för jag har polare där.
men det är ju pengar som är saken.
anyway.
Sthlm it is for me!
woho

Nicoz
29-08-2007, 12:45 PM
hi!

i'm from france and i looking for a way to buy my tickets for the stockholm concert.
Do you know website (exept ticnet.se) for buy ticket from abroad? On ticnet, we can't make paiement directly by credit card ; we need an account on swedish bank for that...

Thanks for your help!

Nicolas.

Cogo
02-09-2007, 08:47 PM
Nån som har någon aning om tänkbart förband?

terese
13-09-2007, 07:20 PM
var det inte my chemical romance eller nån liknande skit...? de är fan inte värdiga att öppna för MUSE :mad:

Cogo
20-09-2007, 05:51 PM
Fan va trött jag blir på att de flytta konserten nu. Skrev ett mail till ema och undrade om de skulle släppa fler biljetter eller flytta konserten. Fick inget svar så jag "panikboka" biljetter på biljettnu.se. En vecka efter man gjort det så flyttar de konserten till hovet. Jävla luder ema är asså.

Mona
23-09-2007, 11:35 AM
Fan va trött jag blir på att de flytta konserten nu. Skrev ett mail till ema och undrade om de skulle släppa fler biljetter eller flytta konserten. Fick inget svar så jag "panikboka" biljetter på biljettnu.se. En vecka efter man gjort det så flyttar de konserten till hovet. Jävla luder ema är asså.

Skit! De är väl svindyra på biljettnu också väl? Men de å andra sidan, så har de väl bara släppt sittplatser till Hovet nu?

tracksuits
26-09-2007, 12:27 PM
men jag skulle köpa av en privatperson.. men då kom det ut nya på ticnet för hovet.. då visar det sig att jag bara kan få sittplats.. Jag vill inte ha sittplats! Är det nån som vill ha 2 sittplatser istället för 2 ståplatser? Kontakta mig då så fort ni kan!
jag kan betala extra för att stå..

Aneta
30-09-2007, 05:02 PM
Hej!:D

Sjöbjösa
03-10-2007, 11:44 AM
Nån som har någon aning om tänkbart förband?

Jag såg i en dröm att det var The Plan som skulle vara förband...men det är väl lika osannolikt som det vore fantastiskt.

__________________________________________________ ____________________

Läste just att det var Stalingrad Cowgirls som skulle vara förband. Ett Finskt punkrockband. :S

Pontarius
22-10-2007, 03:44 PM
Kanske lite udda men iaf.. jag och en tjejkompis ska se Muse i Köpenhamn och undrar om någon vill slå följe från Malmö, kunde varit trevligt om det inte bara var vi två som gick vilse :D

Sugarcoma
28-10-2007, 04:32 PM
Jag vill se MUSE IGEN! men köpenhamn har redan vart nu :(

Krasnojarsk
23-11-2007, 08:41 PM
GIN! Stackars Sverige.

Krasnojarsk
23-11-2007, 08:43 PM
OH YES we're having a gin and tonic party.

OH YES.

So are we. :D

Mona
21-12-2007, 02:27 PM
I believe this will turn into a thread on alcohol again. Memories... bless.

tjej
10-01-2008, 09:37 PM
I believe this will turn into a thread on alcohol again. Memories... bless.
There can never be too much alcohol, my älskling.

Allrightnow
12-01-2008, 06:52 PM
lever den här tråden fortfarande? ^^

Mona
13-01-2008, 05:06 PM
There can never be too much alcohol, my älskling.

Only when you and Pelle are involved ;)

LNM
13-01-2008, 05:16 PM
Hvorfor er det ingen norske threads?
Eller er det kanskje?
jaja kjære naboer:)
Dere snakker sykt kult!

issaidiot
17-01-2008, 08:04 PM
Eller er det kanskje?
Dere snakker sykt kult!

http://board.muse.mu/showthread.php?t=517 :)

Mona
20-01-2008, 10:10 AM
Eller er det kanskje?
Dere snakker sykt kult!

Ow, my eyes.

tjej
24-01-2008, 10:49 PM
Only when you and Pelle are involved ;)
If we come to stockholm at easter will you get drunk with us?

brajjtomten
27-01-2008, 05:30 PM
Älskar muse, förmodligen det bästa bandet som existerar.

Avgudar klassisk musik också ;)

WL
12-02-2008, 07:57 PM
Muse är teh bäst. ;) Sverige är teh bäst också dock.
Fast Muse är nog nästan bättre, eller kanske inte.
Vi säger lika bra istället. ^^

Mona
12-02-2008, 08:07 PM
If we come to stockholm at easter will you get drunk with us?

Drunk? No. Drink? Of course. But only, and only if you pay my mother a visit.

tjej
19-02-2008, 01:20 PM
Drunk? No. Drink? Of course. But only, and only if you pay my mother a visit.
Of course! Now I can actually speak Swedish I can tell her that she is världens bästa mat-maker

Mona
21-02-2008, 04:48 PM
Of course! Now I can actually speak Swedish I can tell her that she is världens bästa mat-maker

It's a deal then. Just tell me when.

ʘ
11-04-2008, 02:31 PM
Qvestion:

How is Stockholm and southern/central Sweeeeden in May? Ubercold? Uberrainy? Ubershitty? :(

Might pop for a visit, so I'd appreciate the info.

Danke.

Mortnil
14-05-2008, 11:38 AM
Fan att jag missa de i höstas, när kommer de nästa gång tro? :/

Postapocalyptic
03-06-2008, 06:26 PM
Fan att jag missa de i höstas, när kommer de nästa gång tro? :/

Ja, verkligen! Det var badass :D
Hoppas dom kommer tillbaka igen så snart de börjar turnera igen. Skulle vara maffigt om de spelade på stadion eller liknande!

aMUSEme
28-11-2008, 09:56 PM
hoppas dom kommer till göteborg på nästa turné... :happy:
(men kommer de till stockholm så kommer jag dit ändå :D)

aMUSEme
28-11-2008, 09:59 PM
Qvestion:

How is Stockholm and southern/central Sweeeeden in May? Ubercold? Uberrainy? Ubershitty? :(

Danke.

I don't know if you've been here already:unsure: (if you were here this spring) but I would say it's pretty sunny and warm in may :p

Wrigley
26-01-2009, 01:39 AM
/vinkar

Jag har haft Muse i mitt hjärta några år nu. Jag är lite så halvt besatt av dem att jag får nästan panik och ångest om jag inte lyssnat på dem på några timmar. Lite småjobbigt då jag även vill lyssna på annat =D.

Hoppas även de kommer till Göteborg nästa turne! Kommer dock till Stockholm igen om det inte blir så, Hovet 2007 var helt jävla perfekt. Fy fan vad bra.<3

TehGreve
29-01-2009, 06:42 PM
Qvestion:

Danke.

Now with the climate changing it's impossible to say. It used to be spring, but as said, the weather is totally nuts.

OT: Kommer Muse till Sverige snart, tro? :) Missade dem när de var här förra gången :(

Zacke
13-02-2009, 05:02 AM
Jag är en ganska ny Muse-fan, så jag såg aldrig Muse när de var här. Hoppas verkligen de kommer någon mer gång.

I'm a rather new fan of Muse, so I never experienced Muse when they were in Sweden. I sure hope they'll come some other times.

Allrightnow
14-02-2009, 09:00 AM
Det ryktas ju om nytt album + Europa-turné i slutet av detta år (September), så det är väl bara att hålla tummarna på att de inte tyckte att svenskarna var alltför tråkig publik och att de väljer att komma hit igen :)

Speedster
14-02-2009, 11:28 AM
since you're my neighbour country (im norwegian :D HUR ER LÄGET :D ok i suck at swedish XD) i wanna ask you all to check out my band :)

www.myspace.com/myfinalthought

thank you all!

:)

Zacke
15-02-2009, 08:09 PM
Det ryktas ju om nytt album + Europa-turné i slutet av detta år (September), så det är väl bara att hålla tummarna på att de inte tyckte att svenskarna var alltför tråkig publik och att de väljer att komma hit igen :)

Ja. De har ju en låt uppkallad efter ett syndrom* uppkallad efter vår huvudstad. :rolleyes:

*Eller vad man ska kalla det... :P

Wrigley
21-02-2009, 10:32 AM
Hej Zacke :'D! (Säger hej för jag kallas Zac/Zacke).

I september verkar deras nya album vara stämplat för avfärd! gissar på att de kommer börja europaturné lite efter det, kanske början av 2010? Känns som de kommer att komma till Sverige. Tycker det skulle vara dumt om de inte gjorde för de borde ju inse att de hade och har många mer fans nu än de som var i Hovet 2007.

Gissar väl dock att det bara blir spelning i Stockholm, hade velat Göteborg. Men men, I no care, så länge jag får se dem =)

Absolution
21-02-2009, 06:40 PM
Men är det säkert om dem kommer till sverige ?

Floccinaucinihilipilifi...
28-02-2009, 02:28 PM
nope, det är tyvärr inte säkert.
men om dom inte kommer till sverige så blir jag förbannad!
jag har aldrig sett dom live, och det gör mig väldigt frustrerad. dom är ju världens bästa liveband och mitt absoluta favoritband!;)

hallå alla svenskar förresten:D

Allrightnow
28-02-2009, 05:46 PM
Det är ju inte säkert att de kommer till Sverige, men de har varit duktiga med att komma till norden och det verkar konstigt om de besöker Finland, Norge och Danmark men struntar i Sverige.
Men vad vet jag. Det enda jag vet är att jag kommer bli förbannad om dom inte kommer hit, det skulle vara riktigt dålig stil. Först åker dom ifrån fansen som väntar utanför Hovet 2007, att sen strunta helt och hållet i ALLA Sveriges fans vore så lågt.

Floccinaucinihilipilifi...
01-03-2009, 09:58 AM
vi är väl ganska många trevliga fans eller? njaee?
well, jag är ett stort fan och tråkar ut precis alla med mitt Muse-tjafs iallafall.. så dom MÅSTE komma!
fast du har rätt, det skulle vara väldigt lågt om dom kom till danmark, norge och finland men inte sverige.
jag längtar liksom, hoppas det inte är förgäves!=P

Allrightnow
03-03-2009, 07:09 PM
Även om Muse inte är så uppmärksammade i svensk media så har dom faktiskt en ganska stor skara fans. I min lilla håla till hemstad känner jag till flera stycken och i min lilla vänskapskrets så stötte jag på typ 5-6 personer på senaste spelningen i Stockholm, så tja, dom är inte så okända som man faktiskt kan tro.

Och jag längtar också! Helt galet mycket.

visions of greed
06-04-2009, 01:03 PM
åhh, jag ska typ vara bortrest hela nästa år och om jag missar när dom kommer till sverige så vet jag inte vad jag gör!! Jag gråter helt seriöst bara jag tänker på det :(

trauu
07-04-2009, 05:46 PM
Hej från Finland :LOL:

Ok i really would be somewhat able to say this in swedish but i don't want you laughing at my errors :rolleyes: So are there any muse fans here going to see Arctic Monkeys in Göteborg this summer? I'm definitely going and would like to hear comments about the Way Out West festival.

Train would be the smartest way to get from Stockholm to Gothenburg, right?

Meian
10-04-2009, 08:59 AM
Hejsan! Nu har ni en till på den svenska sidan! :D :p

Glad Påsk förresten :D

Allrightnow
10-04-2009, 02:53 PM
åhh, jag ska typ vara bortrest hela nästa år och om jag missar när dom kommer till sverige så vet jag inte vad jag gör!! Jag gråter helt seriöst bara jag tänker på det :(

Var ska du resa? Om du har tur kanske Muse kommer dit också ju!

Allrightnow
10-04-2009, 02:54 PM

Ok i really would be somewhat able to say this in swedish but i don't want you laughing at my errors :rolleyes: So are there any muse fans here going to see Arctic Monkeys in Göteborg this summer? I'm definitely going and would like to hear comments about the Way Out West festival.

Hej!

Oh well, I have to say that I'm saving my money for Muse-gigs this autumn, but Way out west seems to be a very nice festival. Clean and all that. Train seems to be the smartest way, yeah!

Allrightnow
10-04-2009, 02:55 PM
Hejsan! Nu har ni en till på den svenska sidan! :D :p

Glad Påsk förresten :D

Hej :D Alltid kul när skaran växer. Har du nyligen upptäckt Muse eller bara nyligen upptäckt detta forum?

Detsamma detsamma!

Meian
10-04-2009, 04:20 PM
Hej :D Alltid kul när skaran växer. Har du nyligen upptäckt Muse eller bara nyligen upptäckt detta forum?

Detsamma detsamma!

Upptäckte det igår faktiskt :p Föll för forumet direkt :D

LifeOfSydonia
06-05-2009, 07:01 PM
Det är ju inte säkert att de kommer till Sverige, men de har varit duktiga med att komma till norden och det verkar konstigt om de besöker Finland, Norge och Danmark men struntar i Sverige.
Men vad vet jag. Det enda jag vet är att jag kommer bli förbannad om dom inte kommer hit, det skulle vara riktigt dålig stil. Först åker dom ifrån fansen som väntar utanför Hovet 2007, att sen strunta helt och hållet i ALLA Sveriges fans vore så lågt.

Jag skulle också bli jävligt förbannad om de inte kommer till Sverige, för jag har väntat i flera år på att de ska komma och att inte få se Muse live skulle krossa mitt hjärta totalt. Vist tycker jag att de ska göra en spelning här i Göteborg också, men att åka till Stockholm för lite magi på hovet eller något liknande skulle jag inte tveka en sekund på. Har gillat Muse sen barnsben, så nu får dem banne mig komma och visa sig här lite !!

LifeOfSydonia
06-05-2009, 07:09 PM

I think I'm going to check Artic Monkeys out this year and you should definitive go to Way out West. Lot of great artists and performences. I've went to W.O.W 3 years in a row now, and it's a great festival (Y)

You should probebly go by train, the cheapest solution :)

Allrightnow
08-05-2009, 11:37 AM
Jag skulle också bli jävligt förbannad om de inte kommer till Sverige, för jag har väntat i flera år på att de ska komma och att inte få se Muse live skulle krossa mitt hjärta totalt. Vist tycker jag att de ska göra en spelning här i Göteborg också, men att åka till Stockholm för lite magi på hovet eller något liknande skulle jag inte tveka en sekund på. Har gillat Muse sen barnsben, så nu får dem banne mig komma och visa sig här lite !!

Hmm, haha, nu tycker jag du låter lite överdrivet aggressiv för de har ju faktiskt varit här varje turné sedan typ 99 eller så, om du har gillat Muse sedan barnsben så lär du haft många chanser att se dom live.

Meian
08-05-2009, 04:48 PM
Hmm, haha, nu tycker jag du låter lite överdrivet aggressiv för de har ju faktiskt varit här varje turné sedan typ 99 eller så, om du har gillat Muse sedan barnsben så lär du haft många chanser att se dom live.

Det berors på hur gammal man är! :awesome:

Allrightnow
09-05-2009, 12:15 AM
Det berors på hur gammal man är! :awesome:

haha, sant, men jag tvekar på att den personen är yngre än två år (de var ju här för två år sen senast)

Meian
09-05-2009, 11:10 AM
haha, sant, men jag tvekar på att den personen är yngre än två år (de var ju här för två år sen senast)

:LOL: :LOL: okej då... ;)

Absolution
09-05-2009, 11:24 AM
Hey guys !
Quite cool with this international thing..
To everyone in Sweden:

Hörni, hur är det med er?
Det måste finnas NÅGON mer i Sverige som avgudar Muse lika mycket som jag..

(Hey, how are you? There must be SOMEONE in Sweden who worship Muse as much as I do.. :D)

DET ÄR KLART VI ÄLSKAR MUSE DEM ÄGER JU !!!!:awesome:

Museionized
01-06-2009, 10:17 PM
Ja dom kommer hit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!

oscarn
04-06-2009, 02:39 PM
Som ni säkert redan sett kommer Muse hit till Sverige och spelar på Hovet i Stockholm den 24 oktober. Den som vill ha biljetter kan boka dem på ticnet.se imorgon (5 juni) då försäljningen börjar.

Marvin
04-06-2009, 02:46 PM
Can someone send me Swedish presale link? I was there last time and don't want to miss this one! Thanks!

SlaveToTheGrave
05-06-2009, 08:51 AM
Hi guys!

I am English but have tickets to see Muse in Stockholm this year... I am so so excited to not only see Muse but to also see Sweden. Any reviews on the venue they are playing?

Excited Excited!

kenstra
05-06-2009, 09:00 AM
Verkar som om Hovet inte ens är sålt halvvägs ännu! Fast 2 timmar gått sedan släpp, lär ju inte ens bli slutsålt, synd för Muse att komma och spela för en halvfull hall.
Så inga problem för dom som vill se Muse i stockholm att få biljetter.

issaidiot
05-06-2009, 02:15 PM
Can someone send me Swedish presale link? I was there last time and don't want to miss this one! Thanks!

Oh, are you one of the two people who stood at the barrier with an Estonian flag in 2007? In that case i sat behind you in the queue. :happy:

Verkar som om Hovet inte ens är sålt halvvägs ännu! Fast 2 timmar gått sedan släpp, lär ju inte ens bli slutsålt, synd för Muse att komma och spela för en halvfull hall.
Så inga problem för dom som vill se Muse i stockholm att få biljetter.

Fast 2007 blev dom ju tvugna att byta till Hovet pga biljettefterfrågan, och dom har väl fått många nya fans nu så det blir nog en del folk ändå.

Queen of Cydonia
08-06-2009, 06:52 PM
See you in October!
This will by my first time in Sweden, but my 6th Muse concert.
Why Stockholm?
My friend loves Stockholm and he has been there 6 times, but never has seen muse.
He shows me Stockholm and I show him the best live band :happy:

Allrightnow
09-06-2009, 11:24 PM
See you in October!
This will by my first time in Sweden, but my 6th Muse concert.
Why Stockholm?
My friend loves Stockholm and he has been there 6 times, but never has seen muse.
He shows me Stockholm and I show him the best live band :happy:

Stockholm is quite nice.. a bit cold in October though, but still nice :)

Chejken
13-06-2009, 02:05 AM
The new album won't dissapoint us! Muse have only become greater and greater for each album they've released.
(Except for absolution and b & r. They are both equal)
Looking forward to see them live in Sweden and i hope they play the old songs as well.

cheers!

therese
14-06-2009, 01:55 PM
oj, här var det livat^^

Meian
19-06-2009, 01:07 PM
Glad midsommar! :D Hoppas att det är soligt hos er för här molnigt och kallt. Det åskade också :rolleyes:

Chejken
20-06-2009, 09:46 PM
Glad midsommar! :D Hoppas att det är soligt hos er för här molnigt och kallt. Det åskade också :rolleyes:
Blev riktigt fint väder hos mig halvvägs på dan :happy: Blev en förvånande lyckad midsommar här i bergshamra!

Chejken
22-06-2009, 10:43 PM
Åh Muse, vi alla förstår, Åh Muse, när stillheten rår. Åh Muse jag finner din hand, när vägarna möts förstår vi varann.
Vi bär på en längtan och vandrar omkring vandrar men utan att se vad som än händer, jag kommer till dig. Stannar fast timmen är sen.

Muse i våra hjärtan .. :musesign: (symboliserar Muse) --> :kiss: <-- (symboliserar oss)

MariaSTHLM
29-06-2009, 08:37 PM
The wait for october is oh so boring...

You guys going to any festivals this summer? The weather just screams "go to festivals! Now!"

Ya, Hi btw...

therese
01-07-2009, 07:29 PM
^yeah true, but you can always start with waiting for the album release^^ 1 month less waiting!

haven't got enough money atm, so welll, no, no festivals

MariaSTHLM
02-07-2009, 07:56 PM
lol, well it's still way to far away to start thinking too much about now.

Just gonna have to forget all about it for now and enjoy the summer:)

terese
14-08-2009, 12:42 PM
Biljetterna till Oslo och Helsingfors har varit "sold out" sedan länge men i Sverige verkar det gå trögt.. why??

therese
18-08-2009, 08:42 PM
hehe, det finns fortfarande STÅPLATSbiljetter kvar till köpenhamnskonserten...
det som kändes så bra att ha fått biljetter två minuter efter förhandssläppet^^

Allrightnow
20-08-2009, 03:46 PM
Biljetterna till Oslo och Helsingfors har varit "sold out" sedan länge men i Sverige verkar det gå trögt.. why??

Ingen aning faktiskt, trodde att det skulle fortare. Ståplatserna är ju i alla fall utsålda.

Mona
05-09-2009, 03:07 AM
The new album won't dissapoint us! Muse have only become greater and greater for each album they've released.
(Except for absolution and b & r. They are both equal)
Looking forward to see them live in Sweden and i hope they play the old songs as well.

cheers!

Bara jag som tycker de tappat stinget då.. (säger inte att de senaste är dåliga, men för mig är Muse fortfarande Showbiz och Origin of Symmetry. Sen är det inte Muse längre..)

Zolic
19-09-2009, 10:15 AM
woho^^ svenskar som älskar muse precis som jag:D :musesign:

coyccoyc
20-09-2009, 03:09 PM
Hi, people and muse fans from Sweden!:musesign:
Actually, i`m from Latvia.
I`m writing here because of the New Tour of the Resistance.
My problem is that they don`t give performance in Riga, like it was previous time. And i`m quite sad about this thing :supersad:
But you are the nearest country where i can get, coz airplane tickets are really cheap now so it`s an opportunity to get to the Concert in Stckholm (24th of oct. - it`s saturday so i don`t even miss the schooll)!!! :awesome:
I thought that if I ask for a help from muse fans from other countries I won`t do the wrong thing. I thought if i saw that post somewhere i would definetley help him/her.:happy:
My problem is that I just don`t know the town and i`m quite afraid to go to the unknown place alone, where i have no friends. So i doubt.:erm:
And i have money for the ticket to the concert and the airplane, but the hotels are quite expensive in Stockholm, so maybe someone could help me with the place to sleep one night because i`m afraid of night alone in the streets. :(

BazNorge
26-09-2009, 07:49 PM
Heia Sverige
I live in Stavanger (Norge) and am desperateøly looking for 4 seats for the gig at Hovet. I need seats as my 2 kids are desperate to come also, and will not see standiong (my son is onloy 13).
PM me or email at jonebarl@hotmail dot com

Tussen takk:)

pipo
04-10-2009, 09:18 PM
Hey guys!!
I am Laurianne from France, but currently living in Östersund (Sweden) for my studies. I cannot miss an occasion to see MUSE in live so I bought a ticket for Stockholm. But I am going there alone and I don't know anything about Stockholm, and especially I don't know where to sleep. Do you think I can find a cheap hotel close to the hovet arena ? If you have some advises to give me, it would be really nice.

I look forward to be there and maybe meet some of you!!

Muse Rocks

Wozo
11-10-2009, 02:56 PM
Sverige + Muse = FTW! :awesome:

MariaSTHLM
25-10-2009, 01:12 AM
Bara jag som tycker de tappat stinget då.. (säger inte att de senaste är dåliga, men för mig är Muse fortfarande Showbiz och Origin of Symmetry. Sen är det inte Muse längre..)

jag håller med dig och håller inte med dig, hur konstigt låter inte det? ;) saknar tiden då man sa "muse" och den man sa det till tittade på en och sa "vaddå sadu att dom hette sa du?" Blir lite trött när man går på ett stort gig och ser hur publiken går på som galningar på de 2 mest hit-likande spåren från senaste plattan men sätter sig ner och gäspar när de riktigt jävla bra låtarna spelas. Men det är väl så att det man inte trodde skulle hända har hänt. Tack vare Showbiz och Origin of Symmetry kommer de i alla fall vara världens bästa band;)

TehGreve
29-10-2009, 09:50 AM
Den 24 Oktober på Hovet var sjukt! Underbart! Min bästa konsert hittills :D

Sthlm syndrome
30-10-2009, 10:16 AM
Den 24 Oktober på Hovet var sjukt! Underbart! Min bästa konsert hittills :D

Samma här :D

Parise
16-11-2009, 09:30 PM
Fan att jag inte kunde ta mig till konserten! Jag hade varken råd eller någonstans att sova, eftersom jag var i sthlm 2-4 oktober för att se Detroit-St. Louis så hade jag inte råd att åka samma månad en gång till.. otur att jag planerade hockeyresan långt innan jag visste att Muse skulle ha konsert samma månad :( Då hade jag lugnt gått på Muse konserten istället!

Sugarcoma
17-11-2009, 11:15 AM
Några tappra muse-are från sverige som ska hänga på datorn imorgon inför presale-släppet? I know I will....

preembjoernen
17-11-2009, 07:46 PM
Några tappra muse-are från sverige som ska hänga på datorn imorgon inför presale-släppet? I know I will....

vad jag läst mig till kan vi som inte bor i UK endast hämta biljetterna på plats i england om man bokar via seetickets, och detta endast 1 timme innan konsert, jag kan ha fel i och för sig ;o

Sugarcoma
18-11-2009, 07:59 PM
vad jag läst mig till kan vi som inte bor i UK endast hämta biljetterna på plats i england om man bokar via seetickets, och detta endast 1 timme innan konsert, jag kan ha fel i och för sig ;o

nej det ser ut som att du har rätt.. och där försvann mina chanser att hamna i fösta stå-området... det ser inte ut som att man kan avboka biljetterna heller... faan skulle ha haft is i magen och köpt på fredag istället... :( :( :(

koelkast
27-11-2009, 10:48 AM
Jag ska till Nijmegen, Goffertpark! Har just bokat biljetten :D

therese
06-12-2009, 05:41 PM
malmö arena? D:

mooamooa
08-12-2009, 04:22 PM
har ganska precis börjat lyssna på muse och verkligen älskar deras musik. såg att dom var i sverige i oktober. KILL ME. jag vill ju se dom live :( men såg att dom spelar i london och tyskland osv nästa år. problemet är att ingen jag känner lyssnar på dom och det känns ju inte såååå lockande att dra till ett annat land helt själv :(

någon som ska se dom nästa år? konsertkompis sökes alltså! hahaha. nå mig på; moalampa@hotmail.com eller moa lampa @ facebook. är aldrig inne på msn så det bästa vore att bli vän med mig på fb bara :)

Maa.
24-12-2009, 08:59 PM
Dead thread is dead.:eek:
Hej svenskaar! See ya in Wembellamy:D

KarroLovesMuse
27-12-2009, 04:42 PM
mooamooa, sökes konsertkompis fortfarande? Isf haru en frivillig här! :D ingen av mina kompisar e viillig att gå med mig på konserter, o min syra har tröttnat på att gå med mig... -.-''
skulle också behöva någon att ta upp en ide med..om hur man kan få hit Muse 2010...kanske.. :3 adda min msn?? :)

nattalinde
07-01-2010, 08:59 AM
Jag vill så hemskt gärna att de ska komma hit i år, var på Hovet och det var så jävla bra! Det var den bästa kvällen i mitt liv, fast tyvärr hade vi jättedåliga platser så vi såg inte matt hela tiden när de var uppe på de dära pelarna eller vad man ska kalla det. Det var lite synd, för matt är ju så himla go!:happy: Men när de inte var uppe där så såg vi han och det var awsume! om de inte kommer till sverige kommer jag bli sönder deppad..

Kul att det är lite svenskar här också! :p

Heli
07-01-2010, 07:52 PM
Heja Sverige :awesome: hälsningar från Finland :awesome:

(och förlåt mig, jag var bara tvungen att säga det när jag såg era ämne :chuckle: jag försvinner nu)

maxswe
08-01-2010, 01:23 PM
hur många här ska på wembly den 10? ska dit med 2 komisar men vore kul att träffa lite svenskar:)

annars vad tycker ni om ryktena om muse till hultsfred? känner mig kluven av att det blir mycket fjortispublik, men men, allt för muse:D:LOL:

Allrightnow
18-01-2010, 10:59 AM
Jag tycker att Muse för i helvete kan pallra sig till Sverige och spela på festival/stadium. Typ Stockholm stadion eller Ullevi! Kom igen!

Allrightnow
18-01-2010, 11:02 AM
Och förresten, om det är någon som ska till Wembley över helgen dom spelar där och har en biljett över - jag vill köpa!

maxswe
22-01-2010, 05:00 PM
Och förresten, om det är någon som ska till Wembley över helgen dom spelar där och har en biljett över - jag vill köpa!

har två till manchester

musepowaah
26-01-2010, 02:27 PM
Mehheheh, jag älskar Muse. :musesign:

musepowaah
26-01-2010, 02:28 PM
Jag tycker att Muse för i helvete kan pallra sig till Sverige och spela på festival/stadium. Typ Stockholm stadion eller Ullevi! Kom igen!

ooh, agreed agreed. De ska fanimej komma till Malmö, hhaha. :D
Eller typ. hultsfred. :p

Tinymee
09-02-2010, 06:33 PM
Hultsfred vore HETT. Redan köpt biljett dit anyways, :D ... och nu har de bokat Wolfmother. me likey, väntar bara på att se dem boka MUSE nu.. Hoppas innerligt att ryktena stämmer.

Självklart ska man till wämblej! :D .... ensam verkar det som :S hhaha , men VÄGRA missa wembley denna gång, med eller utan vänner - jag ska dit!

Carla.lina
23-02-2010, 01:04 PM
Är det nån som ska se dom i Madrid i Juni? Skulle vore skoj att mötas upp! :)

Guidinglight
27-02-2010, 01:55 PM
Åhå tjenare! Skönt med lite svenska muse fans, jag var inte den enda :D Men hörni, visst lär de väl komma hit igen någon gång inom en snar framtid (försöker jag iaf övertyga mig själv). Danmarks Roskilde är visserligen inte för långt ifrån, men kommer ej kunna gå då. Klart man ska till Wembley däremot men det vore nice att ha dem i Stockholm igen! :rolleyes:

Paulina<3Muse
01-03-2010, 09:56 PM
HEJ ALL THE SWEDISH PEOPLE!!!!!!!! :D

kom igen skriv lite mer här ;)

dom måste komma till svergie. annars åker jag till norge hoppas det går för jag är 15? så vi får se hur det blir med det haha. men jaaa LOVE MUSE & måste se dom det här året. så det så.

Guidinglight
02-03-2010, 12:37 PM
Jag hoppas på att de är här snart igen. Önskar man kunde åka till Roskilde men är bortrest då.. Skulle inte bangat annars. Vad sägs om att samla alla svenskar så drar vi tillsammans nästa gång de är i något skandinaviskt land? ;)

När tror ni de kommer tillbaka hit föresten? Förhoppningsvis om inte alltför många år.. :(

Gothcydonia
03-03-2010, 01:01 PM
Heisan fra Norge!;):D
Skal det noen på Hovefestivalen i år?

Maa.
06-03-2010, 02:31 PM
Heisan fra Norge!;):D
Skal det noen på Hovefestivalen i år?

Jag vill men jag tror inte det kommer hända:( ska till Wembley:awesome:
Jeg elsker Norge:awesome:

PolicyOfTime
17-03-2010, 04:28 PM
Även om detta tycks ha dragit iväg och blivit något annat än vad det var från början (tror jag?) så; Jag är från sverige. Finns det många svenskar här? (Haha, orkade inte läsa igenom alla hundra-något sidor när det började bli bara massa text på språk jag inte alls förstår, ursäkta det)
:D

Maa.
18-03-2010, 04:34 PM
Även om detta tycks ha dragit iväg och blivit något annat än vad det var från början (tror jag?) så; Jag är från sverige. Finns det många svenskar här? (Haha, orkade inte läsa igenom alla hundra-något sidor när det började bli bara massa text på språk jag inte alls förstår, ursäkta det)

Hej :awesome::musesign:
Trevligt att ha dig här:happy:

MariaSTHLM
21-03-2010, 03:26 PM

<---svenskar har funnits här läänge:) Brukar ju bli lite uppsving på oss när det är sverigespelning också...

Issit
21-03-2010, 04:15 PM
<---svenskar har funnits här läänge:) Brukar ju bli lite uppsving på oss när det är sverigespelning också...

fast just nu är ju vi i gigs-tråden ;)

MariaSTHLM
22-03-2010, 10:55 AM
fast just nu är ju vi i gigs-tråden ;)

jahaaa, det är där ni hänger! Men man trillar ju lättare in här då iofs!

W.Bruce
26-03-2010, 07:28 PM
Då var det dags igen då! :D

Maa.
28-03-2010, 02:56 PM
Då var det dags igen då! :D

Haha jag tvekar på att det är många som kommer posta här. Ingen skada skedd, så HEJ!:LOL:
Alfons!:awesome:

Meian
28-03-2010, 03:00 PM
Haha jag tvekar på att det är många som kommer posta här. Ingen skada skedd, så HEJ!:LOL:
Alfons!:awesome:

Den här tråden dör hela tiden :yesey: Den är ingen kul heller :noey:

PolicyOfTime
29-03-2010, 01:33 PM

Okej, jo det blir väl så.
Bara jag som redan nu är peppad inför Zinkendamms? ;D

Issit
29-03-2010, 06:18 PM
Den här tråden dör hela tiden :yesey: Den är ingen kul heller :noey:

det roliga sker i spelningstråden! :p ..fast det är ganska dött där nu också :(

Issit
29-03-2010, 06:20 PM
Okej, jo det blir väl så.
Bara jag som redan nu är peppad inför Zinkendamms? ;D

nej då du är inte ensam ;) ..fast jag är mer peppad för wembley fortfarande.. men det är väl för att det är så mycket större :) ...men zinken blir en bra uppvärmning! :awesome:

MariaSTHLM
01-04-2010, 09:57 AM
det roliga sker i spelningstråden! :p ..fast det är ganska dött där nu också :(

nähä, inte är det dött inte? vi skriver ju!;)

Ja så jäkla nice med utomhusspelning, på stadion (depeche spelningen) var det ju helt fantastiskt väder, hoppas man får uppleva det igen!

Muse_Zeke
01-04-2010, 05:19 PM
Finns det nån här i STHLM som spelar i nåt Muse-Cover band som söker gitarrist eller basist :)?
Skulle vara nice om jag fick spela med då...

Gothcydonia
04-04-2010, 06:05 PM
Jag vill men jag tror inte det kommer hända:( ska till Wembley:awesome:
Jeg elsker Norge:awesome:

fint at du elsker norge.
jeg har ombestemmt meg...skal til stockholm.:D:awesome::musesign:
har aldri vært før i stockholm!:)
og wembley også!:D

PolicyOfTime
06-04-2010, 07:38 PM
nej då du är inte ensam ;) ..fast jag är mer peppad för wembley fortfarande.. men det är väl för att det är så mycket större :) ...men zinken blir en bra uppvärmning! :awesome:
Jag vill så gärna till wembley ju! D:
Men man kan väl inte få allt, antar jag ;]

Maa.
07-04-2010, 10:35 AM
fint at du elsker norge.
jeg har ombestemmt meg...skal til stockholm.:D:awesome::musesign:
har aldri vært før i stockholm!:)
og wembley også!:D

Nice, då ses vi där!:awesome::happy:

maxswe
22-04-2010, 09:25 PM
helt allvarligt lyssnade igenom bhar och resistance och det är fan bara 5 låtar totalt jag tkr om! så jävla sämst är dom! vad hände? f.ö. nån svensk som var på spelningarna på arvikafestivalen och cirkus? skulle va kul att diskutera om dem. hittar aldrig nån att älta dem med, eftersom polarna htar muse nu för tiden och blir depp när man nämner. (muttrar för sj själva):LOL:

EDIT: WTF happened with the booze!!!???

Lionesse
02-06-2010, 08:42 PM
Hej svenska Musers!
Vill tipsa om att det finns en nystartad grupp på Facebook för svenska Muse-fans. Den heter Sweden´s Muse Fans. Gå gärna med! :D

PolicyOfTime
16-07-2010, 06:32 PM
Ingenting skrivet om det i den här tråden i alla fall, hur sjukt j*vla pissdåligt är det här med oförutsedda omständigheter egentligen?
Den 21 skulle ju bli bäst, vad hände med det? :<

Maa.
21-07-2010, 12:05 PM
Ingenting skrivet om det i den här tråden i alla fall, hur sjukt j*vla pissdåligt är det här med oförutsedda omständigheter egentligen?
Den 21 skulle ju bli bäst, vad hände med det? :<

Denna tråden dör ganska lätt...det är väldigt synd att det blev inställt och ännu mer att vi inte fick någon anledning varför. Antar att många kommer vara ganska nere idag:(

Svartut
02-08-2010, 02:06 AM
hej alla, vad är det?
Jag hoppas denna trad inte är död och vi kan fortsätta samtalade glatt pa svenska :p

Maa.
03-08-2010, 09:37 AM
hej alla, vad är det?
Jag hoppas denna trad inte är död och vi kan fortsätta samtalade glatt pa svenska :p
Heej och välkommen hit:happy: jo äntligen en glad svensk, hur mår du?

PwoperFisch
03-08-2010, 02:48 PM
Klart vi ska försöka hålla lite liv här :yesey:

Maa.
03-08-2010, 03:18 PM
Klart vi ska försöka hålla lite liv här :yesey:

Ja gött, det känns lite öde här:LOL:

Svartut
05-08-2010, 06:49 PM
Heej och välkommen hit:happy: jo äntligen en glad svensk, hur mår du?
Hej tack för välkommen. Jag är glad att vara här, och att denna trad sta kvar, med inget bättre än att vara en del av familjen.:$

oscarn
05-08-2010, 09:52 PM
Kul att det finns lite svenskar här! När tror ni att Muse kommer till Sverige nästa gång. För det kan väl inte ta allt för lång tid?

Maa.
06-08-2010, 02:05 PM
Hej tack för välkommen. Jag är glad att vara här, och att denna trad sta kvar, med inget bättre än att vara en del av familjen.:$
:happy:

Kul att det finns lite svenskar här! När tror ni att Muse kommer till Sverige nästa gång. För det kan väl inte ta allt för lång tid?

Jag vet inte, tror faktiskt vi får vänta tills nästa album alltså nästa år :D

Svartut
06-08-2010, 07:41 PM
:happy:

Jag vet inte, tror faktiskt vi får vänta tills nästa album alltså nästa år :D
Vi far se om det är sant eftersom jag har en önskan att atervända till Sverige.:)

Maa.
07-08-2010, 10:15 AM
Vi far se om det är sant eftersom jag har en önskan att atervända till Sverige.:)

Att dem ska återvända eller du?(förvirrad):LOL:

PwoperFisch
08-08-2010, 05:27 PM
Jag tror att det förmodligen kommer ta ett tag, tyvärr. Vad jag vet kommer de blanda nästa år med jobb på en ny platta och vila. Men man vet aldrig med Muse..

Hur som helst tycker jag att är de skyldiga oss ett gig här i Sverige :p Gärna på Stadion eller i Globen.

Elli
09-08-2010, 08:34 PM
Jag vet inte riktigt om det här är rätt ställe att posta på - jag är ledsen om det inte är det :S

Men iallafall, är det någon här som har koll på om Seetickets faktiskt skickar biljetter till Sverige? Om inte är jag körd. :S

Sippe
11-08-2010, 03:34 PM
Haha, den här tråden var fan helt underbar för några år sedan. Vad hände? :(

W.Bruce
11-08-2010, 03:56 PM
Jag vet inte riktigt om det här är rätt ställe att posta på - jag är ledsen om det inte är det :S

Men iallafall, är det någon här som har koll på om Seetickets faktiskt skickar biljetter till Sverige? Om inte är jag körd. :S

Om du specificerat en svensk adress så lär den väl dyka upp där. Annars hade dem nog meddelat dig.

Nöjd SImon? :p

Sippe
11-08-2010, 03:58 PM
Nope. Try harder, bitch.

Elli
12-08-2010, 03:09 PM
Om du specificerat en svensk adress så lär den väl dyka upp där. Annars hade dem nog meddelat dig.

Får hoppas på att allt går som det ska iallfall :)

SINttI
13-08-2010, 02:24 PM
Hejsan allihop! Kan jag gällar hit, fast jag är finska och min svenska är inte bra (tyvärr) :$ :)

Maa.
16-08-2010, 02:41 PM
Hejsan allihop! Kan jag gällar hit, fast jag är finska och min svenska är inte bra (tyvärr) :$ :)

visstvisst, jag kommer dock inte på något som "gällar" kan betyda....men who cares:LOL:
om bara jag kunde prata lite finska, tänk hur cool man skulle vara då. Och sen när finns denna..:thumbsup:?

therese
16-08-2010, 11:36 PM
Har inte varit aktiv i tråden tidigare men:

Känns som att de inte kommer komma tillbaka nu förrän 2012/2013 :(
Nytt album 2011 som är klart slutet av 2011/2012, börja toura igen slutet av 2012/början av 2013. :supersad:

Sippe
16-08-2010, 11:39 PM
Äh, jag klarar mig. Jag börjar mer bli orolig för att Radiohead har glömt att Sverige existerar :(

SINttI
17-08-2010, 12:29 PM
visstvisst, jag kommer dock inte på något som "gällar" kan betyda....men who cares:LOL:
om bara jag kunde prata lite finska, tänk hur cool man skulle vara då. Och sen när finns denna..:thumbsup:?

Jag trodde att gälla menar samma när join :LOL: Jag har märkt att svenskar skriver inte så often här när finskar. Finskarna skriver hela tiden, men svenskarna skriver sällan. Den är kul :) Nu jag kan följä bättre vad människor prata om :D

Maa.
17-08-2010, 05:43 PM
Har inte varit aktiv i tråden tidigare men:

Känns som att de inte kommer komma tillbaka nu förrän 2012/2013 :(
Nytt album 2011 som är klart slutet av 2011/2012, börja toura igen slutet av 2012/början av 2013. :supersad:
:(

Äh, jag klarar mig. Jag börjar mer bli orolig för att Radiohead har glömt att Sverige existerar :(
:supersad: *snyft*

Jag trodde att gälla menar samma när join :LOL: Jag har märkt att svenskar skriver inte så often här när finskar. Finskarna skriver hela tiden, men svenskarna skriver sällan. Den är kul :) Nu jag kan följä bättre vad människor prata om :D
HAHA inte vad jag vet:LOL: Ja folk från finland har en tendens att vara mer :awesome:...muuuuuuuuuumin.

SINttI
17-08-2010, 07:07 PM
HAHA inte vad jag vet:LOL: Ja folk från finland har en tendens att vara mer :awesome:...muuuuuuuuuumin.

Vara mer?? :D:D Kanske de är bara pratsam :LOL: ... Jag är undantag, eftersom jag är inte pratsam :P

Maa.
17-08-2010, 08:11 PM
Vara mer?? :D:D Kanske de är bara pratsam :LOL: ... Jag är undantag, eftersom jag är inte pratsam :P

Haha ja det är dem:LOL: Huur mår du?:happy: Jag antar att du bor nära gränsen, eftersom du pratar bra svenska? eller?:facepalm:

SINttI
18-08-2010, 12:35 PM
Haha ja det är dem:LOL: Huur mår du?:happy: Jag antar att du bor nära gränsen, eftersom du pratar bra svenska? eller?:facepalm:

Nej. Jag bor i Tammerfors :) Jag är lite stressad när min studentskrivningarna närma mig :stunned: Eller du? Hur mår du? :)

Maa.
18-08-2010, 02:27 PM
Nej. Jag bor i Tammerfors :) Jag är lite stressad när min studentskrivningarna närma mig :stunned: Eller du? Hur mår du? :)

Ahh, det är jättefiiint i Tammerfors, min kompis var där med skolan förra året:happy: Jag bor i göteborg:) Åh, hoppas det går bra för dig:awesome: Jag började igen på måndag och vi har redan massa skit att göra:LOL: Jag mår bra, fick precis av ett festivalband ifrån armen som en vän haft kul med och tryckt för hårt:facepalm: fan:LOL:

SINttI
18-08-2010, 06:11 PM
Ahh, det är jättefiiint i Tammerfors, min kompis var där med skolan förra året:happy: Jag bor i göteborg:) Åh, hoppas det går bra för dig:awesome: Jag började igen på måndag och vi har redan massa skit att göra:LOL: Jag mår bra, fick precis av ett festivalband ifrån armen som en vän haft kul med och tryck för hårt:facepalm: fan:LOL:

:LOL: Bra! :D

PwoperFisch
22-08-2010, 12:07 AM
http://www.youtube.com/watch?v=b9PPZoOWELU&NR=1

Hittade en intervju som kan vara lite intressant angående vår inställda koncert här i Sverige. Den är gammal men de berättar vad som kan menas med "unforeseen circumstances" (vid 1:50).

Sippe
25-08-2010, 05:36 PM
http://www.youtube.com/watch?v=b9PPZoOWELU&NR=1

Hittade en intervju som kan vara lite intressant angående vår inställda koncert här i Sverige. Den är gammal men de berättar vad som kan menas med "unforeseen circumstances" (vid 1:50).
Fast det är ju knappast fallet denna gången tyvärr, då konserten ställdes in så långt innan.

Sippe
04-09-2010, 12:14 AM
LEEEEEEEV!

Länge leve Zlatan <3

Maa.
06-09-2010, 08:51 PM
LEEEEEEEV!

Länge leve Zlatan <3

han e la go:happy:

Inte så ofta något händer här..brist på svenskar?

Sippe
07-09-2010, 10:07 PM
Brist på intresserade svenskar.

maxswe
08-09-2010, 08:44 AM
vad gör du här om du intresserad? skärp dig

Sippe
08-09-2010, 04:16 PM
vad gör du här om du intresserad? skärp dig
Wut?

Cydonian Iggy
15-09-2010, 01:29 PM
Intresserad svensk här! :D
Varit på forumet sen i vintras men blev medlem i juli och har knappt skrivit nåt :indiff:
Men jag tänkte ändra på det nu :p

maxswe
15-09-2010, 04:46 PM
Wut?

ingen aning? men sweedeeeen!! muse till sverige 2011 ryktades det om "make up date" för i somras

Sippe
15-09-2010, 06:12 PM
Och var kommer dessa rykten ifrån?

maxswe
15-09-2010, 11:04 PM
Och var kommer dessa rykten ifrån?

läste det i någon tidning på tåget hem nån dag, Kommer inte ihåg vilken det var dock? Var säkert nån dålig skvallertidning, men rykten kan bli sanningar;) Fast vet inte om jag skulle gå om de kom. Bestämde att wembley skulle bli mitt sista muse gig, fast det sög... så jag vill avsluta med en bättre spelning

Cydonian Iggy
16-09-2010, 12:49 PM
Trevligt att inte få svar heller :indiff:

Sippe
16-09-2010, 01:15 PM
läste det i någon tidning på tåget hem nån dag, Kommer inte ihåg vilken det var dock? Var säkert nån dålig skvallertidning, men rykten kan bli sanningar;) Fast vet inte om jag skulle gå om de kom. Bestämde att wembley skulle bli mitt sista muse gig, fast det sög... så jag vill avsluta med en bättre spelning
Antar att du gick första kvällen då? :p
Trevligt att inte få svar heller :indiff:
Well, finns inte så mycket att svara egentligen.

"okej, kul! välkommen!"

there you go :)

Cydonian Iggy
20-09-2010, 08:50 AM

Well, finns inte så mycket att svara egentligen.

"okej, kul! välkommen!"

there you go :)

Tackar :p
Bättre än inget. verkar vara en rätt inaktiv tråd ändå

Sippe
26-09-2010, 05:30 PM
So...var skulle ni helt vilja att Muse spelade nästa gång de kommer till Sverige?

Om det där med att de ska spela på mindre ställen stämmer så hade jag mer än gärna tagit en spelning på något ställe för 2000-3000 människor, och med försläpp för "fansen" som alltid, för att sedan komma tillbaka igen på sommaren för en större spelning, och denna gången med lite bättre planering :p

PwoperFisch
28-09-2010, 07:59 PM
So...var skulle ni helt vilja att Muse spelade nästa gång de kommer till Sverige?

Om det där med att de ska spela på mindre ställen stämmer så hade jag mer än gärna tagit en spelning på något ställe för 2000-3000 människor, och med försläpp för "fansen" som alltid, för att sedan komma tillbaka igen på sommaren för en större spelning, och denna gången med lite bättre planering :p
Samma här. Det första som poppar upp i mitt huvud är Cirkus, kanske för att man bor nära men iallafall ;) Hade varit riktigt läckert: http://www.cirkus.se/?id=462
De lirade väl där '03 om inte jag är helt fel ute?

Sippe
28-09-2010, 10:09 PM
Japp, så rätt så. Det vore inte helt fel, intima gig är så mycket bättre enligt mig.

maxswe
29-09-2010, 09:45 PM

japp gick första kvällen.. det värsta var teasen innan GL, de spelade CE trumkompet innan på hulaballo, jag blev galen och skrek och sen... ja.. min kompis bara "visste att du var en av dem"

Samma här. Det första som poppar upp i mitt huvud är Cirkus, kanske för att man bor nära men iallafall ;) Hade varit riktigt läckert: http://www.cirkus.se/?id=462
De lirade väl där '03 om inte jag är helt fel ute?

Såg dem på cirkus då, bästa konserten hitills jag varit på. Bara sigur rós kommer i närheten. Men alltså ser dem gärna där igen! Dock så känn det om att de kommer spela en festival om de skulle komma igen, (nästa sommar!!!??:happy:) dock inte troligt..

maxswe
29-09-2010, 10:02 PM
ALLA HAR DET INTE LIKA BRA SOM DUUUUUUUUUUUUU! :LOL: åhhhh dungen, din spjuver

maxswe
29-09-2010, 10:05 PM
alltså alla gäster, bli medlemmar och joina. jag ser er ni två:rolleyes:

Sippe
30-09-2010, 12:50 PM
japp gick första kvällen.. det värsta var teasen innan GL, de spelade CE trumkompet innan på hulaballo, jag blev galen och skrek och sen... ja.. min kompis bara "visste att du var en av dem"

Såg dem på cirkus då, bästa konserten hitills jag varit på. Bara sigur rós kommer i närheten. Men alltså ser dem gärna där igen! Dock så känn det om att de kommer spela en festival om de skulle komma igen, (nästa sommar!!!??:happy:) dock inte troligt..
Haha, such bastards. Men ja, en festival känns troligt, de har väl inte spelat på en svensk festival sen Arvika? Var det 2002? Något sånt iallafall.
ALLA HAR DET INTE LIKA BRA SOM DUUUUUUUUUUUUU! :LOL: åhhhh dungen, din spjuver
oookej

maxswe
06-10-2010, 06:21 PM
Haha, such bastards. Men ja, en festival känns troligt, de har väl inte spelat på en svensk festival sen Arvika? Var det 2002? Något sånt iallafall.

oookej

ja arvika 2002, var där! men vafan taggar för dungen 11 december

therese
06-10-2010, 07:57 PM

KB, Malmö "10 years later" skulle vara... :rolleyes:

maxswe
06-10-2010, 10:58 PM
den här tråden suger hårt

maxswe
06-10-2010, 11:01 PM
aldrig några här och de som nån gång trillar in är omgtwillight!!! noobs

Sippe
06-10-2010, 11:01 PM
ja arvika 2002, var där! men vafan taggar för dungen 11 december
Never heard of. Borde jag?
KB, Malmö "10 years later" skulle vara... :rolleyes:
Verkligen!
den här tråden suger hårt
Inte lika hårt som Kate Hu...naah, not going there.

Maa.
08-10-2010, 02:37 PM
Man får hoppas att dem kommer, men då får dem skärpa sig lite. Det räcker inte att ha en riktigt bra spelning(elfte, wembley) under hela touren. Tycker synd om dem som gick in på fredagen och tänkte omfg wembley!!!1 och gick ut lost, crushed, cold and confused with no guiding light left inside.. Men det beror på vad man själv tycker är bra.:LOL:

Sippe
08-10-2010, 02:59 PM
Det finns säkert de som föredrar Neutron Star Collision, I Belong To You och Soldiers Poem framför Bliss, Ruled By Secrecy och Map Of The Problematique :chuckle:

Maa.
08-10-2010, 05:09 PM
Det finns säkert de som föredrar Neutron Star Collision, I Belong To You och Soldiers Poem framför Bliss, Ruled By Secrecy och Map Of The Problematique :chuckle:
Jag skulle seriöst slängt mig på marken efter spelningen och låtit folk trampa över mig om vi fick fredagens setlist på lördagen.:LOL: Men själva upplevelsen var ändå värd pengarna, ändå om det var en dålig setlist, tror jag.

Sippe
08-10-2010, 06:43 PM
Jadå, ett Muse med en dålig setlist är fortfarande riktigt bra. Men när de tydligt bara ger 50% av vad de kan, då blir man lite irriterad.

PwoperFisch
10-10-2010, 10:54 AM
Någon mer som lagt märke till TV3s, och även 6ans, musikval till flera av sina trailers? Senast nu var det TIRO men har tidigare även hört Knights Of Cydonia och Uprising. Säga vad man vill om deras program men musik kan de :thumbsup:

Maa.
13-10-2010, 03:30 PM
Jo, dem hörs oftare i tv och sånt. Twilight --> BAM! och du är världskänd. Jag vet inte vad jag tycker om att dem är med i twilight förutom att det var lite lågt. De skulle bli stora utan twilight men det skulle ta lite längre tid och de var lite desperata efter en förändring där.

Maa.
04-11-2010, 03:36 PM
Från Lisebergs facebook:
Nu har ni återigen chans att påverka vilka artister som ska spela på Liseberg nästa sommar! I den här spellistan har vi tagit med några av de artister som kan bli aktuella att boka. Ju fler positiva kommentarer en artist får desto mer krut lägger vi ner på att försöka boka den.

http://open.spotify.com/user/liseberginfo/playlist/3MsqbTY5So3Y9IMXmUjdoo

Muse finns med. Om ni har facebook så kommentara. Jag tror dock att det inte kommer att ske, men det skadar inte att kommentera. Och när ni ändå kommenterar, nämn biffy, tack:D

Sippe
05-11-2010, 12:27 PM
En länk till facebook-sidan hade ju varit bra :p

Aja, får leta upp det själv då :phu:

EDIT: Done!

Maa.
05-11-2010, 01:53 PM
En länk till facebook-sidan hade ju varit bra :p

Aja, får leta upp det själv då :phu:

EDIT: Done!

Oops. Här får man ändå leva på search:LOL: regler: search or GTFO!
Vad bra, men jag vet inte, det känns lite dumt ändå. Jag kan inte se Muse stå där, lite lågt. Men de brukar gå på små tv shows ibland, så detta verkar inte så dumt ändå. Om Matt talar sanning om nästa album så kanske det passar med liseberg.

Lisebergs fb on nån vill ha: http://www.facebook.com/home.php?#!/permalink.php?story_fbid=104005539668304&id=119312944764947

maxswe
06-11-2010, 08:38 PM
lisebergshallen då eller?

Maa.
07-11-2010, 10:06 AM
stora scenen?

Wozo
08-11-2010, 12:37 PM
Tjohej!

Om de ska spela på någon festival vore inte Way Out West helt fel.

Sippe
08-11-2010, 03:29 PM
Frågan är väl om de har råd.

Gueifu
18-01-2011, 01:34 AM
Very creative things, I also like this, can write more like this

Tjaboman
06-04-2011, 08:58 PM
Någon mer som lagt märke till TV3s, och även 6ans, musikval till flera av sina trailers? Senast nu var det TIRO men har tidigare även hört Knights Of Cydonia och Uprising. Säga vad man vill om deras program men musik kan de :thumbsup:

Unnatural selection spelas på Smallville-reklamen:D:D:D

mimisail
22-04-2011, 05:47 AM
Halloj allihopa!
Har precis fixat så att mitt konto här funkar, så man kan säga att jag är ny här men jag har varit aktiv på andra håll som muser! Hur populära är Muse egentligen i Sverige? För jag känner mig rätt ensam om att vara ett hard-core muse fan. Är det någon här förresten som ska till Reading? :) Jag ska dit, längtar som bara den!

Maa.
23-04-2011, 06:31 PM
Halloj allihopa!
Har precis fixat så att mitt konto här funkar, så man kan säga att jag är ny här men jag har varit aktiv på andra håll som muser! Hur populära är Muse egentligen i Sverige? För jag känner mig rätt ensam om att vara ett hard-core muse fan. Är det någon här förresten som ska till Reading? :) Jag ska dit, längtar som bara den!

Välkommen!:happy:
Jag ska inte åka utomlands för Muse i år, tror jag.

PwoperFisch
24-04-2011, 08:12 PM
Halloj allihopa!
Du är icke ensam kan jag meddela! Jag ska också till Reading :) Kommer vara 4 långa månader nu i sommar känner jag..

Alesi08
24-04-2011, 09:06 PM
Nej du är inte ensam!
Gå med i denna gruppen på Facebook: http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=121460324559269
Vi kanske är 10-15 pers som ska dit

mimisail
25-04-2011, 01:52 PM
Tack allihopa! Är så glad att jag inte är själv!! Fast kanske själv i Malmö i alla fall. Tack för Facebook gruppen också :) Riktigt gött att andra ska åka också! Och ja, sommaren kommer vara riktigt lång i år!!! Jag kommer att ha börjat skolan igen då :eek: är sjukt taggad!! inför reading, inte skolan alltså :p

Sippe
25-04-2011, 02:04 PM
Tack allihopa! Är så glad att jag inte är själv!! Fast kanske själv i Malmö i alla fall. Tack för Facebook gruppen också :) Riktigt gött att andra ska åka också! Och ja, sommaren kommer vara riktigt lång i år!!! Jag kommer att ha börjat skolan igen då :eek: är sjukt taggad!! inför reading, inte skolan alltså :p
Jag tror du underskattar Muse storlek här i Sverige. De sålde väl trotsallt runt 9000 biljetter 2009.

Maa.
25-04-2011, 02:11 PM
Nej du är inte ensam!
Gå med i denna gruppen på Facebook: http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=121460324559269
Vi kanske är 10-15 pers som ska dit

Ska jag försöka klura ut vem detta är? Hm....Alex(?) Alesi låter nära hahah? Magda här! Eller så är du någon random...jag ska vara tyst nu:LOL:

AKnightOfCydonia
09-05-2011, 03:36 PM
Åh nu känns det ju som att jag är den enda som INTE ska till reading :( Och jag vill verkligen dit, tänk HELA oos på en spelning skulle vara epic verkligen!!!
Men iallafall, OM det nu blir så att jag bestämmer mig för att åka dit, är det någon som vet någon bra sida där man kan köpa biljetter?
Och haha jag vet ju inte ens var den där festivalen ligger nånstans XD

Issit
21-05-2011, 05:47 PM
okej... är lite seg tydligen för jag upptäckte inte förrns IDAG att Muse ska headlina Reading och spela hela OoS!!! :O ... så nu MÅSTE jag åka!! ..men skulle gärna vilja ha lite sällskap eftersom ingen jag känner vill/ har råd :(

AKnightOfCydonia
26-05-2011, 06:39 PM
okej... är lite seg tydligen för jag upptäckte inte förrns IDAG att Muse ska headlina Reading och spela hela OoS!!! :O ... så nu MÅSTE jag åka!! ..men skulle gärna vilja ha lite sällskap eftersom ingen jag känner vill/ har råd :(

jag skule också gärna ha sällskap för ingen jag känner ska dit heller. Så även om vi inte känner varandra är jag på om du är det XD

mimisail
22-06-2011, 07:52 AM
Hejsan musers! Det var ett tag sen! Jag ska också till reading så om ni vill ha sällskap så joinar jag gärna med. :)

Mangehbg
06-08-2011, 09:28 PM
Hejsan alla svenska Muse fans!
Vi har en liten fin grupp på facebook som ni välkommna att joina för att snacka muse o annat skit ;-)

http://www.facebook.com/group.php?gid=121460324559269

Vi är även en hel del som ska åka till Reading från denna grupp, ungefär 16 st so far!
Alla är välkommna in :-)

maxswe
19-09-2011, 09:47 PM
Hejsan alla svenska Muse fans!
Vi har en liten fin grupp på facebook som ni välkommna att joina för att snacka muse o annat skit ;-)

http://www.facebook.com/group.php?gid=121460324559269

Vi är även en hel del som ska åka till Reading från denna grupp, ungefär 16 st so far!
Alla är välkommna in :-)

gay

Maa.
25-09-2011, 03:57 PM
gay

Och vad menar du med det?!

Zolic
07-10-2011, 02:21 PM
varför e svenska tråden så död för :(

Alesi08
12-10-2011, 04:07 PM
Och vad menar du med det?!

Han är nog bara glad. Gay=Glad.

Maa.
12-10-2011, 04:58 PM
Han är nog bara glad. Gay=Glad.

Visst är han! Hatar bara när folk använder "gay" som något negativt, om det nu var hans intention..

Sippe
08-01-2012, 03:59 PM
Gotta love the grammar of the title.

Liuyi
24-01-2012, 07:30 PM
hur vill ni att det nya albumet ska låta? :happy:

jag håller tummarna för en showbiz liknande skiva! Old Muse y'know ;)